Przygody umysłu 2019 – konferencja naukowa o uczeniu się
29.05.2019
Trwa rejestracja prelegentów na międzynarodową konferencję naukową Przygody umysłu 2019 (Learning Adventures). Tegoroczne wydarzenie poświęcone jest roli przedmiotów i urządzeń w procesie uczenia się i nauczania.
O konferencji
Konferencja Przygody Umysłu 2019 odbędzie się 21-22 listopada w Warszawie. Jej program obejmuje wystąpienia gości specjalnych, prelegentów, warsztaty oraz BADNIGHT! – imprezę, w trakcie której naukowcy z godnością opowiadają o swoich inspirujących niepowodzeniach.
Konferencja skierowana jest do naukowców, badaczy, przedstawicieli centrów nauki, specjalistów ds. badań i rozwoju, pedagogów, nauczycieli, studentów oraz wszystkich zainteresowanych innowacyjnymi badaniami nad procesami uczenia się.
Oficjalnym językiem konferencji jest angielski.
Organizatorzy konferencji: Centrum Nauki Kopernik, New York Hall of Science oraz Uniwersytet SWPS w Warszawie. Patron honorowy konferencji: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Goście specjalni
Organizatorzy konferencji do udziału w niej zaprosili znanych i cenionych naukowców. Wykłady wygłoszą m.in.:
- profesor Manu Kapur z ETH Zurich w Szwajcarii: o produktywnych niepowodzeniach w projektowaniu i uczeniu się;
- profesor Ricardo Nemirovsky, Manchester Metropolitan University: o relacji między emocjami i aktywnością poznawczą w uczeniu się.
Rejestracja
Zgłoszenia prelegentów (uczestnictwo czynne) przyjmowane są do 10 lipca 2019 r.
Czas na zgłoszenia publiczności (uczestników biernych) mija 30 września 2019 r.
Udział w konferencji jest płatny. Formularze zgłoszeniowe oraz informacje szczegółowe dostępne są na stronie Centrum Nauki Kopernik.
Obszary tematyczne wystąpień
Konferencja będzie się skupiać na pięciu obszarach związanych z rolą pomocy naukowych i wszelkich innych przedmiotów w kontekście uczenia się:
- (Nie)moc przedmiotów: wirtualne a realne. Na czym polega różnica między materialnymi a wirtualnymi pomocami naukowymi, mającymi ułatwiać młodym ludziom odkrywanie świata i zdobywanie wiedzy naukowej?
- Technologia dla każdego ucznia. Kupić, rozdać i co dalej? Jakie wyzwania stawiają nowoczesne pomoce edukacyjne – zestawy, mikrokontrolery, zabawki – przed rodzicami, nauczycielami i osobami uczącymi się?
- Inteligencja przedmiotów. W jaki sposób i dla kogo projektowane są pomoce naukowe? Kiedy projektowanie pomocy naukowych rozwija wiedzę o uczeniu się?
- Czy można uczyć się bez wysiłku? Co obiecują dzieciom i dorosłym przedmioty – nowoczesne zabawki, gry, roboty edukacyjne?
- Większa kreatywność dzięki zabawie z kostką? Gdzie przebiegają etyczne granice obietnic w narracjach o pomocach naukowych i zabawkach edukacyjnych?
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie CNK.