W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Realizacja przedmiotów ogólnokształcących ujętych w podstawie programowej w zakresie podstawowym i/lub w zakresie rozszerzonym w liceum ogólnokształcącym

1.    Do przedmiotów ogólnokształcących, dla których podstawa programowa przewiduje zakres podstawowy i zakres rozszerzony należą:

•    język polski,
•    język obcy nowożytny,
•    historia,
•    wiedza o społeczeństwie,
•    geografia,
•    biologia,
•    chemia,
•    fizyka,
•    matematyka,
•    informatyka.

2.    Do przedmiotów ogólnokształcących, dla których podstawa programowa przewiduje tylko zakres podstawowy należą:

•    wiedza o kulturze,
•    podstawy przedsiębiorczości,
•    wychowanie fizyczne,
•    edukacja dla bezpieczeństwa.

3.    Do przedmiotów ogólnokształcących, dla których podstawa programowa przewiduje tylko zakres rozszerzony należą:

•    historia sztuki,
•    język łaciński i kultura antyczna,
•    filozofia.

Przedmioty wymienione w pkt. 1 ujęte w podstawie programowej w zakresie podstawowym (z wyjątkiem: języka polskiego, języka obcego nowożytnego, matematyki i wychowania fizycznego) oraz  w pkt. 2 należy zrealizować w klasie pierwszej.

Język polski, język obcy nowożytny, matematyka i wychowanie fizyczne, które są ujęte w podstawie programowej w zakresie podstawowym, należy realizować w klasie pierwszej, drugiej i trzeciej. Realizacja przedmiotów wymienionych w pkt. 3 może rozpocząć się w klasie pierwszej, drugiej lub trzeciej.

Realizacja następujących przedmiotów w zakresie rozszerzonym: historia, wiedza o społeczeństwie, geografia, biologia, chemia, fizyka i informatyka powinna być rozpoczęta w klasie drugiej, albo w drugim półroczu klasy pierwszej pod warunkiem, że realizacja tych przedmiotów w zakresie podstawowym zakończyła się w pierwszym półroczu klasy pierwszej.

Realizacja następujących przedmiotów w zakresie rozszerzonym: język polski, język obcy nowożytny i matematyka, powinna rozpocząć się w klasie pierwszej. Każdy z wymienionych tu trzech przedmiotów jest jednym przedmiotem realizowanym albo w zakresie podstawowym albo w zakresie rozszerzonym. Roczna albo końcowa ocena klasyfikacyjna każdego z tych przedmiotów jest jedną oceną. Błędem jest ocenianie ucznia realizującego któryś z tych trzech przedmiotów w zakresie rozszerzonym, oddzielnie za zakres podstawowy i oddzielnie za zakres rozszerzony.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
14.12.2023 19:56 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
14.12.2023 19:56 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}