Realizacja przedmiotów ogólnokształcących ujętych w podstawie programowej w zakresie podstawowym i/lub w zakresie rozszerzonym w liceum ogólnokształcącym
1. Do przedmiotów ogólnokształcących, dla których podstawa programowa przewiduje zakres podstawowy i zakres rozszerzony należą:
• język polski,
• język obcy nowożytny,
• historia,
• wiedza o społeczeństwie,
• geografia,
• biologia,
• chemia,
• fizyka,
• matematyka,
• informatyka.
2. Do przedmiotów ogólnokształcących, dla których podstawa programowa przewiduje tylko zakres podstawowy należą:
• wiedza o kulturze,
• podstawy przedsiębiorczości,
• wychowanie fizyczne,
• edukacja dla bezpieczeństwa.
3. Do przedmiotów ogólnokształcących, dla których podstawa programowa przewiduje tylko zakres rozszerzony należą:
• historia sztuki,
• język łaciński i kultura antyczna,
• filozofia.
Przedmioty wymienione w pkt. 1 ujęte w podstawie programowej w zakresie podstawowym (z wyjątkiem: języka polskiego, języka obcego nowożytnego, matematyki i wychowania fizycznego) oraz w pkt. 2 należy zrealizować w klasie pierwszej.
Język polski, język obcy nowożytny, matematyka i wychowanie fizyczne, które są ujęte w podstawie programowej w zakresie podstawowym, należy realizować w klasie pierwszej, drugiej i trzeciej. Realizacja przedmiotów wymienionych w pkt. 3 może rozpocząć się w klasie pierwszej, drugiej lub trzeciej.
Realizacja następujących przedmiotów w zakresie rozszerzonym: historia, wiedza o społeczeństwie, geografia, biologia, chemia, fizyka i informatyka powinna być rozpoczęta w klasie drugiej, albo w drugim półroczu klasy pierwszej pod warunkiem, że realizacja tych przedmiotów w zakresie podstawowym zakończyła się w pierwszym półroczu klasy pierwszej.
Realizacja następujących przedmiotów w zakresie rozszerzonym: język polski, język obcy nowożytny i matematyka, powinna rozpocząć się w klasie pierwszej. Każdy z wymienionych tu trzech przedmiotów jest jednym przedmiotem realizowanym albo w zakresie podstawowym albo w zakresie rozszerzonym. Roczna albo końcowa ocena klasyfikacyjna każdego z tych przedmiotów jest jedną oceną. Błędem jest ocenianie ucznia realizującego któryś z tych trzech przedmiotów w zakresie rozszerzonym, oddzielnie za zakres podstawowy i oddzielnie za zakres rozszerzony.
- Ostatnia modyfikacja:
- 14.12.2023 19:56 administrator gov.pl
- Pierwsza publikacja:
- 14.12.2023 19:56 administrator gov.pl