Udział Minister Barbary Nowackiej w XX Konferencji Kadry Kierowniczej Oświaty
02.03.2024
Minister Edukacji Barbara Nowacka wzięła udział w XX Ogólnopolskiej Konferencji Kadry Kierowniczej Oświaty w Krakowie. Wydarzenie obejmowało szereg warsztatów i wykładów skupiających się na istotnych problemach w edukacji.
Wierzę w silny autorytet nauczyciela, odbudowany dialogiem, współpracą i konsultacjami
– mówiła minister na XX Ogólnopolskiej Konferencji Kadry Kierowniczej Oświaty.
Zdaniem Barbary Nowackiej największym wyzwaniem są nauczyciele w szkołach.
Dobra szkoła stoi na dobrym nauczycielu i to priorytet ministerstwa, żeby nauczyciel w szkole czuł się dobrze
– powiedziała Nowacka.
Ważna jest inwestycja w dobre przygotowanie nauczycieli do pracy w szkole. Inwestycja w szkołę polega również na dobrym szkoleniu i przygotowaniu zawodowym nauczycieli
– dodała minister.
Jak zadeklarowała, szkoła w Polsce będzie miejscem dobrym, nowoczesnym, otwierającym na wiedzę, pokazującym historię, budującym poczucie patriotyzmu.
Dla mnie w centrum szkoły jest dobro ucznia, ale nie ma dobra ucznia bez porozumienia nauczycieli z rodzicami.
Minister Nowacka również zaapelowała do kuratorów oświaty.
Bądźcie wsparciem. Kuratorium nie jest po to, żeby karać. Jest po to, żeby pomóc.
Barbara Nowacka wraz z przewodniczącą Sejmowej Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży Krystyną Szumilas wzięła udział w debacie „Zapowiedzi rządu a nasze zdanie. Co należy zmienić w edukacji?”. Dyskusja koncentrowała się m.in. na kwestii autonomii szkoły, odbudowy autorytetu nauczyciela, wyrównaniu szans edukacyjnych, rzetelnych konsultacjach społecznych, otwartym procesie legislacji, niezbędnych badaniach oświatowych, zarządzaniu oświatą.
Ogólnopolska Konferencja Kadry Kierowniczej Oświaty adresowana jest do dyrektorów szkół, urzędników państwowych i samorządowych oraz liderów oświatowych. Wydarzenie obejmuje liczne debaty, wykłady i warsztaty skupiające się na podstawowych problemach w obszarze edukacji. Celem spotkania jest wypracowanie rekomendacji w sprawie niezbędnych zmian w systemie oświaty.