Ważne informacje dla JST – środki na remonty szkół po powodzi – przedłużenie możliwości składania wniosków do 6 grudnia br.
29.11.2024
Jednostki samorządu terytorialnego na terenie objętym stanem klęski żywiołowej mogą składać wnioski o środki na remont i wyposażenie szkół i placówek zniszczonych w powodzi do MEN do końca dnia 6 grudnia br.
JST mogą uzyskać do 100 proc. kosztów remontu. Kwota przyznana będzie pomniejszona tylko o kwotę uzyskanego odszkodowania oraz ewentualnych innych środków pozyskanych z budżetu państwa.
Do wniosku należy dołączyć kopię protokołu komisji powołanej przez wojewodę do zweryfikowania szacunków strat powstałych w wyniku działań żywiołów.
Dokument powinien zawierać:
- rodzaj zdarzenia,
- datę jego wystąpienia
- opis zniszczeń (szkód).
Wzory wniosków:
Wnioski należy składać za pośrednictwem platformy ePUAP.
W przypadku JST, w których procedury odszkodowawcze nie zostały zakończone przed terminem określonym na złożenie wniosku, tj. 6 grudnia br., kwota przysługującego jednostce samorządu terytorialnego dofinansowania zostanie pomniejszona o 10%.
Te samorządy, które nie zdążą z różnych przyczyn złożyć wniosków, będą mogły ubiegać się o dofinansowanie również w roku 2025.
Więcej informacji: Departament Współpracy z Samorządem Terytorialnym, tel. 22 34 74 458.