Ambasada
Ambasada RP w Helsinkach
adres: Armas Lindgrenin tie 21, 00570 Helsinki
telefon: +358 9 618 28 120
e-mail: helsinki.amb.info@msz.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP): /AmbHelsinki/SkrytkaESP
Referat ds. konsularnych i Polonii
adres: Armas Lindgrenin tie 21, 00570 Helsinki
telefon: +358 9 618 28 103
e-mail: helsinki.konsul@msz.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP): /AmbHelsinki/SkrytkaESP
Zasady obsługi interesantów
Wizyty osobiste
Poniedziałek, środa 13.00-16.00
Wtorek, czwartek, piątek 9.00-12.00
Konieczne jest zarezerwowanie wizyty w systemie e-konsulat. Prosimy o przybycie o wyznaczonej godzinie, gdyż nie dysponujemy poczekalnią dla interesantów.
Obsługa telefoniczna
Poniedziałek, środa 10.00-12.00
Wtorek, czwartek, piątek 13.00-15.00
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami na naszej stronie internetowej.
W przypadku braku możliwości kontaktu telefonicznego w podanych godzinach albo w przypadku zajętej linii, prosimy kierować zapytania i wiadomości na e-mail helsinki.konsul@msz.gov.pl
Telefon dyżurny
W sytuacjach nagłych i nadzwyczajnych, dotyczących zagrożenia życia, wypadków, zgonów i innych sytuacji wymagających pilnej interwencji konsula możliwy jest kontakt na numer dyżurny +358 503 818653.
Uprzejmie przypominamy, iż telefon dyżurny nie jest telefonem informacyjnym i nie służy do umawiania wizyt.
PAMIĘTAJ! Pod numerem telefonu dyżurnego nie udziela się informacji dot. godzin pracy urzędu, spraw paszportowych, wizowych, prawnych, obywatelskich, itd. Telefon dyżurny jest czynny w dni robocze, w godz. 16:00-8:00, oraz całodobowo w dni wolne od pracy w Polsce i Finlandii.
Media społecznościowe
Twitter: @PLinFinland
Facebook: @polishembassy.helsinki
Skargi i wnioski można wnosić:
1. Pisemnie:
Ambasada RP w Helsinkach
Armas Lindgrenin tie 21
00570 Helsinki
2. Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres helsinki.amb.info@msz.gov.pl
3. Ustnie do protokołu do upoważnionego przez kierownika placówki Konsula RP – wyłącznie po wcześniejszym umówieniu – w pierwszą środę miesiąca w godz. 9.00-10.00
Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.
Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko (nazwę) oraz adres skarżącego (wnioskodawcy). W przypadku, gdy skargi i wnioski nie zawierają ww. danych, pozostawia się je bez rozpoznania.
RODO - Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych jest dostępna na stronie internetowej MSZ pod adresem:
https://www.gov.pl/web/dyplomacja/zloz-skarge-lub-wniosek
https://www.gov.pl/web/dyplomacja/zloz-petycje
Jakie informacje musi zawierać skarga i wniosek
1. Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji;
2. jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma;
3. w skardze i wniosku, w miarę możliwości, należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Ambasady RP w Helsinkach, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.