W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budujemy na okrągło

05.02.2024

Zaczęliśmy realizację dwóch nowych rond na DK47 w Zakopanem, na skrzyżowaniach z ul. Ustup i ul. Wojdyły. W pierwszym etapie prac przełożymy sieci teletechniczne i elektryczne. Planowany termin zakończenia prac to kwiecień 2025 r.

Skrzyżowanie DK7 z ul. Harendy w Zakopanem

Zmiana organizacji ruchu

Pierwszy etap prac budowlanych wiąże się ze zwężeniem od strony Harendy jezdni na terenie budowy. Ruch samochodów w obie strony jest utrzymany, obowiązuje ograniczenie do 40 km/h. Przystanki autobusowe Ustup zostały tymczasowo przeniesione.

Poprawa płynności ruchu w Zakopanem  

Każdego dnia drogą krajową nr 47 wjeżdża do Zakopanego średnio prawie 21 tysięcy pojazdów. Tak wskazują wyniki Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w latach 2020-2021. Jest to wartość średnia, która zdecydowanie rośnie w sezonie turystycznym. Duże natężenie ruchu w tym miejscu utrudnia wjazd na DK47 z dróg gminnych - ul. Wojdyły i ul. Ustup. Sytuację poprawi budowa dwóch rond. 

Pierwsze, jadąc od strony Nowego Targu, budujemy na skrzyżowaniu DK47 (ul. Kasprowicza) z ul. Wojdyły. Będzie turbinowe, co pozwoli na płynny przejazd w trzech kierunkach - do centrum Zakopanego, do Poronina i na Olczę. Na rondzie będą też dwa zjazdy indywidualne, pozwalające na włączenie się do ruchu mieszkańców okolicznych posesji. 

Drugie rondo powstaje 50 m dalej, na skrzyżowaniu ul. Kasprowicza z ul. Ustup. Dzięki jego budowie poprawi się połączenie drogi krajowej z Ustupem i Harendą. 

W ramach inwestycji powstaną dwa przejścia dla pieszych – na ul. Kasprowicza przed każdym z rond. Trzecie będzie zlokalizowane w miejscu obecnego na ul. Ustup. Po północnej stronie DK47 powstanie chodnik. Przebudujemy infrastrukturę techniczną i zatoki autobusowe, zbudujemy też nowe oświetlenie i odwodnienie. 

Za inwestycję odpowiada Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe. Koszt prac to nieco ponad 10 mln zł.

Współpraca samorządu i GDDKiA 

Projekt budowy nowych rond przygotowało Miasto Zakopane. Gmina również wystąpiła z wnioskiem o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Wojewoda Małopolski wydał je 25 lipca 2023 roku. Inwestycja jest finansowana z budżetu państwa.  

Rondo na Spyrkówce 

Jesienią 2022 roku zaczęliśmy prace przy budowie innego ronda na DK47 w Zakopanem, na skrzyżowaniu z ul. Spyrkówka. Konstrukcja ronda jest już gotowa. Do zrobienia zostały tylko prace wykończeniowe. Planowany termin zakończenia tej inwestycji to kwiecień 2024 r.  

{"register":{"columns":[]}}