W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

DK28 do granicy województw

09.12.2024

Otworzyliśmy oferty w przetargu na przygotowanie dokumentacji dla rozbudowy drogi krajowej nr 28 od Ropy do granicy woj. małopolskiego i podkarpackiego. Jest to drugi przetarg na modernizację tego odcinka. Rozwiązaliśmy umowę zawartą z wcześniejszym wykonawcą ze względu na niedotrzymywanie przez niego harmonogramu. Na dokumentację projektową chcemy przeznaczyć 8 450 100 zł.

DK28, w tle Beskidy, na pierwszym planie most i znak na Przemyśl i Wysową-Zdrój, za mostem stacja paliw

Zainteresowani

Poniżej prezentujemy zestawienie dziewięciu złożonych ofert: 

Lp. 

Wykonawca 

Cena oferty brutto 

Sweco Polska 

8 582 989,20 zł 

IVIA 

10 270 500 zł 

Lafrentz Polska 

8 604 926,25 zł 

Multiconsult Polska 

8 199 180 zł 

TPF 

13 512 411 zł 

Infra – Centrum Doradztwa (lider Konsorcjum), Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu (partner) 

10 873 815 zł 

Pracownia Inżynierska KLOTOIDA sp. z o.o. sp. k. (lider konsorcjum), Pracownia Inżynierska KLOTOIDA sp. z o.o. (partner) 

8 567 934 zł 

E&C (lider konsorcjum), Complex Projekt (partner) 

6 478 410 zł 

MP (lider konsorcjum), MPRB (partner) 

8 856 000 zł 

Dwie oferty mieszczą się w naszym budżecie, cztery przekraczają go nieznacznie (o mniej niż 5 proc.). 

Aktualnie

Droga krajowa nr 28 prowadzi od Zatora do przejścia granicznego z Ukrainą w Medyce. Jest to droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 1x2, czyli jedna jezdnia i dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Ruch pieszych odbywa się poboczem. Według danych Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/2021 średniodobowy ruch roczny na tym odcinku waha się od 7,2 do 11,4 tysiąca pojazdów na dobę.  

Jak będzie

Rozbudowa 17,5 km drogi krajowej odbywać się będzie po istniejącym śladzie. Głównym celem będzie poprawa parametrów technicznych drogi, a także zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i kierowców. Chcemy również podnieść nośność drogi do 11,5 t na oś.  

W naszych planach jest również m.in. przebudowa mostów, budowa zatok autobusowych, chodników i ścieżek rowerowych. Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie rozbudowy trasy, uzyskanie decyzji środowiskowej i pozwolenia na budowę. 

Planowane lata realizacji inwestycji to 2029-2032.  

{"register":{"columns":[]}}