W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kładka na jesień

23.09.2024

Zakończyliśmy budowę kładki w Głogoczowie. Planujemy otworzyć ją dla pieszych już jutro przed południem. Do zrobienia pozostaje nam jeszcze usunięcie z jezdni oznakowania dotychczasowej, klasycznej „zebry”.

kładka dla pieszych w Głogoczowie, ostatni etap budowy

Sprzątanie jezdni

Ostatnie prace w Głogoczowie to likwidacja starego przejścia dla pieszych. Musimy uzupełnić krawężnik wzdłuż drogi i ściągnąć farbę z nawierzchni. Dlatego też jutro w Głogoczowie będą niewielkie utrudnienia na trasie. Ruch w razie potrzeby będzie sterowany ręcznie.

Bezpieczne przejście

Kładka nad zakopianką zastępuje dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Powstała na trzech podporach – dwie są po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 33,5 m długości, biegnie 6 m nad DK7. Wejście na kładkę jest dostępne za pomocą schodów i wind.   

Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka zdecydowanie poprawi ich bezpieczeństwo.   

Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Wykonawcą prac jest firma Budownictwo Mosty Drogi.

Modernizacja zakopianki

Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które realizujemy dla pieszych przechodzących przez zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, do 2027 roku powstaną trzy kładki w ramach przebudowy zakopianki:    

•    obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;    

•    w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska;    

•    przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.    

Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstaje kolejna kładka, w Mogilanach. W Krzyszkowicach powstają węzeł i tunel pod DK7, który będzie służył również pieszym. Pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.    

Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt budujemy w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły – w Krzyszkowicach i Myślenicach – planujemy zrealizować do końca 2025 roku.

{"register":{"columns":[]}}