W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejny krok do rozbudowy DK94 w Olkuszu

29.09.2023

Osiem firm jest zainteresowanych przebudową drogi krajowej nr 94 w Olkuszu. Najniższą ofertę na 217,5 mln zł złożyło konsorcjum firm: NDI (lider), NDI SOPOT, Masfalt i Drogomex. Zaraz za nim, z kwotą wyższą o ok. 0,2 mln zł znalazł się STRABAG. Najwyżej wyceniło roboty konsorcjum Mostostal Warszawa (lider) i COLAS Polska tj. 309,6 mln zł.

zdjęcie drogi krajowej nr 94 w Olkuszu. Widoczne dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w obu kierunkach z oznakowaniem poziomym i pionowym. Jezdnie oddzielone są pasem zieleni i barierami ochronnymi.

Poniżej zestawienie ofert. Wszystkie mieszczą się w naszym budżecie, który wynosi 311 476 296,12 zł 

  1. Konsorcjum firm: NDI, NDI SOPOT, Masfalt, Drogomex – 217 462 971,12 zł 
  1. STRABAG – 217 661 055,99 zł 
  1. Konsorcjum firm: PORR, Drogopol – 250 083 405,91 zł 
  1. Konsorcjum firm: MIRBUD, KOBYLARNIA – 254 537 267,82 zł 
  1. Mota-Engil Central Europe – 268 148 960,65 zł 
  1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 295 103 681,44 zł 
  1. Budimex – 297 415 965,54 zł 
  1. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa, COLAS Polska – 309 552 309,06 zł 

Czym się będziemy kierować?

W przetargu, oprócz kryterium ceny, bardzo ważnym okaże się kryterium jakości. Chcemy uzyskać jak najdłuższą gwarancję na obiekty mostowe, a także na ekrany akustyczne.  

Gruntowna rozbudowa

Wykonawca będzie pracował na prawie 4,4 km odcinku DK94. Nawierzchnia trasy i jej konstrukcja zostanie  wzmocniona tak by mogła przyjąć obciążenie 11,5 t/oś. Powstanie jeden wiadukt, skrzyżowania z drogami lokalnymi zostaną przebudowane, podobnie jak przepusty pod drogą. Zadaniem wykonawcy będzie rozbiórka i budowa przejść podziemnych dla pieszych, budowa i przebudowa dróg zbiorczych, zatok autobusowych, ciągów pieszo-rowerowych i chodników.

Na przeprowadzenie prac wykonawca będzie miał 24 miesiące, nie licząc przerw zimowych trwających od połowy grudnia do połowy marca. Po ich zakończeniu zwiększy się bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi, a także mieszkańców okolicznych terenów. 

Więcej na temat zakresu robót pisaliśmy przy okazji ogłaszania przetargu

{"register":{"columns":[]}}