W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Mamy decyzję środowiskową na przebudowę DK87

05.05.2023

Burmistrz Starego Sącza wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przebudowy trzech odcinków drogi krajowej nr 87 między Barcicami a Młodowem. Ich łączna długość to niespełna 5 km.

dwa ostre zakręty w centrum miejscowości, w tle las

Zlikwidujemy niebezpieczne zakręty w Barcicach

Przebudujemy odcinek 2,4 km, od okolicy ul. Granicznej do skrzyżowania z drogą prowadzącą do Przysietnicy (km od 11+000 do 13+400). W południowej części Barcic na odcinku ok. 540 metrów droga krajowa zostanie poprowadzona w nowym śladzie, omijającym wieś po jej wschodniej stronie, wzdłuż Popradu. Dzięki temu nowa trasa ominie dwa wąskie i ostre zakręty. Poza tym poprawimy dojazd do drogi powiatowej prowadzącej do Przysietnicy i znajdującego się na niej przejazdu kolejowego. 

Zbudujemy chodnik po zachodniej stronie drogi, prowadzący od okolic ul. Granicznej do cmentarza. Przebudujemy osiem skrzyżowań i wjazdy na posesje, powstaną nowe zatoki autobusowe i nowe oświetlenie drogi. Doświetlimy przejścia dla pieszych, co poprawi bezpieczeństwo mieszkańców. Poprawimy też odwodnienie drogi krajowej i przylegających do niej terenów.

Zakres inwestycji w Obłazach Ryterskich i Młodowie

W obu miejscowościach zbudujemy chodnik po zachodniej stronie drogi, zamontujemy nowoczesne oświetlenie na przejściach dla pieszych i przebudujemy wjazdy na posesje. W Obłazach Ryterskich przebudujemy odcinek o długości 1,7 km (km od 18+300 do 20+000), powstaną tam nowe zatoki autobusowe. W Młodowie inwestycja obejmie 0,8 km drogi (km od 20+600 do 21+400). Na dwóch skrzyżowaniach powstaną lewoskręty, poprawimy też dojazd do przejazdu kolejowego.

Droga krajowa zgodna z parametrami UE

Zgodnie z przepisami unijnymi drogi krajowe powinny być dostosowane do ruchu pojazdów mających maksymalny dopuszczalny nacisk 11,5 tony na oś. To, czy droga musi spełniać taki wymóg, zależy od jej kategorii, a nie od natężenia ruchu na niej. Dlatego też w ramach przebudowy DK87 poprawimy jej parametry i dostosujemy nośność do wymogów UE. 

Dalsze prace przygotowawcze

Kolejny etap prac to przygotowanie szczegółowych projektów budowlanych przebudowy DK87 i złożenie do Wojewody Małopolskiego wniosku o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}