W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowe ronda pod Tatrami

11.08.2023

Ogłosiliśmy przetarg na budowę dwóch rond w Zakopanem. Oba powstaną na skrzyżowaniach DK47 z ul. Wojdyły i ul. Ustup. Termin składania ofert upływa 6 września.

Zdjęcie przedstawia skrzyżowanie DK47 z ul. Wojdyły. Widoczne są pensjonaty pod drugiej stronie skrzyżowania. Na jezdni oznakowanie poziome i pionowe.

Poprawa płynności ruchu w Zakopanem

Każdego dnia do Zakopanego wjeżdża drogą krajową nr 47 średnio prawie 21 tysięcy pojazdów. Tak wskazują wyniki Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w latach 2020-2021. Jest to wartość średnia, która zdecydowanie rośnie w sezonie turystycznym. Duże natężenie ruchu w tym miejscu utrudnia wjazd na drogę krajową z dróg gminnych - ul. Wojdyły i ul. Ustup. Sytuację poprawi budowa dwóch rond. 

Pierwsze rondo, jadąc od strony Nowego Targu, zbudujemy na skrzyżowaniu ul. Wojdyły z ul. Kasprowicza (DK47). Będzie ono turbinowe, co pozwoli na płynny przejazd w trzech kierunkach - do centrum Zakopanego, do Poronina i na Olczę. Na rondzie będą też dwa zjazdy indywidualne, pozwalające na włączenie się do ruchu mieszkańców okolicznych posesji.  

Drugie rondo powstanie 50 m dalej, na skrzyżowaniu ul. Kasprowicza z ul. Ustup. Dzięki jego budowie poprawi się połączenie drogi krajowej z Ustupem i Harendą.  

W ramach inwestycji powstaną trzy przejścia dla pieszych – dwa na ul. Kasprowicza, po jednym przed każdym z rond. Trzecie będzie zlokalizowane w miejscu obecnego na ul. Ustup. Po północnej stronie DK47 powstanie chodnik. Przebudujemy infrastrukturę techniczną i zatoki autobusowe, zbudujemy też nowe oświetlenie i odwodnienie. 

Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał maksymalnie 12 miesięcy, nie licząc przerw zimowych. 

Współpraca samorządu i GDDKiA

Projekt budowy nowych rond przygotowało Miasto Zakopane. Gmina również wystąpiła z wnioskiem o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Wojewoda Małopolski wydał zezwolenie 25 lipca 2023 roku.  

Inwestycja finansowana jest z budżetu państwa. 

Rondo na Spyrkówce

Jesienią ubiegłego roku rozpoczęły się prace przy budowie innego ronda na DK47 w Zakopanem, na skrzyżowaniu z ul. Spyrkówka. Konstrukcja połowy ronda jest już gotowa, w drugiej połowie sierpnia rozpoczną się prace związane z układaniem asfaltu. Planowany termin zakończenia tej inwestycji to kwiecień 2024. 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}