Obwodnica Zatora - przed nami wybór wykonawcy
03.07.2024
Poznaliśmy oferty firm zainteresowanych budową obwodnicy Zatora DK28. Wszystkie brały udział w dialogu konkurencyjnym, który miał wypracować innowacyjną w skali kraju dokumentację budowy drogi w systemie BIM.
Wyłonieni kandydaci
W zeszłym roku, w pierwszym etapie postępowania przetargowego, wyłoniliśmy trzy firmy spośród sześciu, z którymi rozmawialiśmy na wcześniejszych etapach prac. O ich przebiegu informowaliśmy w osobnym tekście.
Ostatecznie wpłynęły do nas następujące oferty:
-
Mostostal Warszawa – 67 387 335,17 zł
-
Skanska – 78 615 448,20 zł
-
konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe (lider) i Strabag – 76 171 901,14 zł
Wszystkie pozycje mieszczą się w budżecie, jaki mamy przeznaczony na tę inwestycję.
Więcej na temat systemu BIM pisaliśmy tutaj.
Kryteria
Aby dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty, sięgniemy po następujące kryteria oceny:
-
zastosowany zakres BIM - 40 pkt,
-
cena - 35 pkt,
-
przedłużenie okresu gwarancji jakości - 20 pkt,
-
zagospodarowanie na placu budowy destruktu asfaltowego - 5 pkt.
Zaczynamy analizę złożonych dokumentów.
Założenia
Planowana obwodnica będzie miała 2,1 km długości i ominie centrum Zatora po zachodniej stronie miasta. Będzie to droga jednojezdniowa klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), z jednym pasem ruchu w każdym kierunku.
W ramach prac rozbudujemy fragmenty innych dróg, w tym m.in. drogę krajową nr 28 (ul. Wadowicka) czy drogę wojewódzką nr 781 (ul. Gen. Sikorskiego). Planujemy również dobudować drogi gminne, które będą obsługiwać przyległy teren.
Mieszkańcy będą mogli korzystać z dwóch przejść podziemnych pod nową drogą, którymi będzie poprowadzony ruch pieszy i rowerowy.
RPBDK
Droga powstanie w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Przewidywany czas budowy to lata 2024-2027.