W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Obwodnica Zatora - przed nami wybór wykonawcy

03.07.2024

Poznaliśmy oferty firm zainteresowanych budową obwodnicy Zatora DK28. Wszystkie brały udział w dialogu konkurencyjnym, który miał wypracować innowacyjną w skali kraju dokumentację budowy drogi w systemie BIM.

Grafika z otwarcia ofert. Po lewej stronie zdjęcie dwóch walców, po prawej mapka inwestycji z zaznaczonym Zatorem.

Wyłonieni kandydaci

W zeszłym roku, w pierwszym etapie postępowania przetargowego, wyłoniliśmy trzy firmy spośród sześciu, z którymi rozmawialiśmy na wcześniejszych etapach prac. O ich przebiegu informowaliśmy w osobnym tekście. 

Ostatecznie wpłynęły do nas następujące oferty: 

  • Mostostal Warszawa – 67 387 335,17 zł 

  • Skanska – 78 615 448,20 zł 

  • konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe (lider) i Strabag – 76 171 901,14 zł 

Wszystkie pozycje mieszczą się w budżecie, jaki mamy przeznaczony na tę inwestycję. 

Więcej na temat systemu BIM pisaliśmy tutaj

Kryteria

Aby dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty, sięgniemy po następujące kryteria oceny: 

  • zastosowany zakres BIM - 40 pkt, 

  • cena - 35 pkt, 

  • przedłużenie okresu gwarancji jakości - 20 pkt, 

  • zagospodarowanie na placu budowy destruktu asfaltowego - 5 pkt. 

Zaczynamy analizę złożonych dokumentów. 

Założenia

Planowana obwodnica będzie miała 2,1 km długości i ominie centrum Zatora po zachodniej stronie miasta. Będzie to droga jednojezdniowa klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), z jednym pasem ruchu w każdym kierunku.  

W ramach prac rozbudujemy fragmenty innych dróg, w tym m.in. drogę krajową nr 28 (ul. Wadowicka) czy drogę wojewódzką nr 781 (ul. Gen. Sikorskiego). Planujemy również dobudować drogi gminne, które będą obsługiwać przyległy teren. 

Mieszkańcy będą mogli korzystać z dwóch przejść podziemnych pod nową drogą, którymi będzie poprowadzony ruch pieszy i rowerowy. 

RPBDK

Droga powstanie w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Przewidywany czas budowy to lata 2024-2027. 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}