Otworzyliśmy oferty na budowę kładek dla pieszych w Mogilanach i Głogoczowie
01.07.2022
Do przetargu na zaprojektowanie i budowę dwóch kładek, zlokalizowanych nad drogą krajową nr 7 w Głogoczowie i Mogilanach, wpłynęły cztery oferty. Dwie z nich mieszczą się w naszym budżecie. Komisja przetargowa przystąpiła do sprawdzania złożonych przez wykonawców dokumentów.
Oferty do przetargu na budowę dwóch kładek nad DK7 złożyli:
-
Budownictwo Mosty Drogi - koszt budowy kładki w Mogilanach 4 749 823,35 zł, w Głogoczowie 5 433 211,35,
-
Primost Południe - koszt budowy kładki w Mogilanach 6 519 000,00 zł, w Głogoczowie 6 519 000,00 zł,
-
INTOP Tarnobrzeg - koszt budowy kładki w Mogilanach 7 777 114,31 zł, w Głogoczowie 7 777 114,31 zł,
-
Nowak-Mosty - koszt budowy kładki w Mogilanach 10 395 893,43 zł, w Głogoczowie 10 505 552,32 zł.
Na sfinansowanie obu zadań zamierzamy przeznaczyć 13 424 064,66 zł, z czego na kładkę dla pieszych w Mogilanach 6 764 104,56 zł, a w Głogoczowie 6 659 960,10 zł.
Bezkolizyjne przejście nad DK7
Projektowane kładki mają za zadanie przeprowadzać lokalny ruch pieszych ponad drogą krajową nr 7 i dzięki temu zapewnić bezpieczną komunikację z istniejącymi przystankami komunikacji zbiorowej. Kładki dostępne będą także dla osób niepełnosprawnych, ponieważ będą wyposażone w windy. Obiekty i dojścia do obiektów zostaną oświetlone, powstanie też odwodnienie i kanalizacja deszczowa. Zamontowane zostaną również kamery umożliwiające monitoring kładek.
DK7, popularnie nazywana Zakopianką, na odcinku od Krakowa do Głogoczowa jest bardzo ruchliwa. Z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu (wykonanego w latach 2020/2021) wynika, że na odcinku Kraków - Mogilany porusza się średnio prawie 57,5 tys. pojazdów na dobę, a od Mogilan do Głogoczowa ponad 52 tys.
W godzinach porannych i popołudniowych szczytów komunikacyjnych ruch jest największy i wówczas przejście przez dwie jezdnie drogi jest szczególnie trudne i niebezpieczne. Wyprowadzenie ruchu pieszego ponad jezdnie znacznie poprawi bezpieczeństwo w tych miejscowościach.
Termin realizacji
Zgodnie z zatwierdzonymi Programami Inwestycji dla tych obiektów, ich realizacja obejmie lata 2022-2024. 15 miesięcy zajmie opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji realizacyjnej, a do 10 miesięcy roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie nowych obiektów inżynierskich.
Kładki finansowane są z Krajowego Funduszu Drogowego, Programu Bezpieczna Infrastruktura Drogowa na lata 2021-2024.
Istniejące kładki na odcinku Kraków - Myślenice
Idea budowy kładek dla pieszych na tym odcinku powstała w roku 2008. Pierwsza z nich powstała w Mogilanach w 2009 r. Następne powstawały kilka lat później:
-
kładka w km 692+200 (Jawornik) - oddanie do użytkowania: luty 2015 r.
-
kładka w km 677+480 (Gaj) - oddanie do użytkowania: grudzień 2015 r.
-
kładka w km 691+220 (Jawornik II) -- oddanie do użytkowania: sierpień 2017 r.
-
kładka w km 684+720 (Głogoczów I) - oddanie do użytkowania: sierpień 2017 r.
-
kładka w km 685+650 (Głogoczów II) - oddanie do użytkowania: grudzień 2017 r.