W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Projektanci ostrzą ołówki

12.12.2024

12 firm zgłosiło się w przetargu na zaprojektowanie rozbudowy czterech odcinków drogi krajowej nr 28. Łącznie wpłynęły 24 oferty, a 14 z nich mieści się w zaplanowanym przez nas budżecie.

DK28, wzdłuż trasy zabudowania, w tle Beskidy

Prawie 80 km zmian

Przetarg zakłada przygotowanie dokumentacji dla modernizacji czterech odcinków drogi krajowej nr 28: 

  • Wadowice – Sucha Beskidzka (19,6 km); 
  • Białka – Skomielna Biała (19,1 km); 
  • Kasina Wielka – Limanowa (21,2 km); 
  • Limanowa – Chełmiec (18,8 km). 

Największym zainteresowaniem wykonawców cieszył się odcinek Kasina Wielka – Limanowa, na który złożonych zostało 10 ofert. Sześć firm chce przygotować projekt sąsiedniej trasy od Limanowej do Chełmca, pięć z Białki do Skomielnej Białej, a trzy z Wadowic do Suchej Beskidzkiej. W przypadku każdego odcinka złożono co najmniej jedną ofertę, której wartość mieści się w naszym budżecie. 

 

  Oferty złożone na poszczególne odcinki (kwota w zł) 
 

Wadowice – Sucha Beskidzka 

Białka – Skomielna Biała 

Kasina Wielka – Limanowa 

Limanowa – Chełmiec 

Mosty Katowice 

10 961 452,50 

15 834 430,83 

Sweco Polska 

10 152 174,00 

9 849 225,00 

IVIA 

11 549 700,00 

13 653 000,00 

Autostrada II 

9 970 687,50 

9 960 355,50 

Lafrentz Polska 

10 769 670,90 

9 429 167,70 

Multiconsult Polska 

10 932 240,00 

12 897 780,00 

DATABOUT 

9 947 010,00 

10 654 260,00 

TPF 

11 054 256,00 

12 160 764,00 

Konsorcjum Infra – Centrum Doradztwa (lider), Biuro Projektów Komunikacyjnych 

w Poznaniu (partner) 

16 162 815,00 

12 894 459,00 

Voessing Polska 

13 616 100,00 

11 686 303,80 

Konsorcjum EBC (lider), Complex Projekt (partner) 

7 957 485,00 

8 963 563,50 

Konsorcjum MP (lider), MPRB (partner) 

 

 

11 439 000,00 

9 471 000,00 

Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia 

10 528 492,50 

11 006 347,50 

12 326 137,50 

10 601 062,50 

 

Co będą robić projektanci

Ich zadaniem będzie przygotowanie koncepcji, która uwzględni wariantowanie tylko wybranych elementów (np. skrzyżowań) zlokalizowanych na drodze. Kolejnym krokiem będzie uzyskanie ostatecznych decyzji środowiskowych, a w dalszej części przystąpienie do realizacji projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.  

Odcinki do rozbudowy

Celem modernizacji wszystkich odcinków DK28 jest przede wszystkim poprawa parametrów technicznych drogi oraz zwiększenie bezpieczeństwa kierowców i pieszych. Droga zostanie dostosowana do obciążeń 11,5 t/oś.  

Wadowice – Sucha Beskidzka 

Na odcinku o długości 19,6 km planujemy przebudowę 12 przepustów i jednego mostu w Suchej Beskidzkiej na Stryszawce, wybudowanego w 1982 roku. Zamierzamy również przebudować 24 skrzyżowania. Zgodnie z wynikami Generalnego Pomiaru Ruchu 2020-2021 każdego dnia tym odcinkiem przejeżdża ponad 11 tysięcy samochodów.  

Białka – Skomielna Biała 

Na tym ponad 19-kilometrowym odcinku chcemy przebudować największą liczbę obiektów – siedem mostów i 37 przepustów. Najstarszy most na tej trasie (w Osielcu na Skawie) pochodzi z 1930 roku. Zmiany obejmą też ok. 40 skrzyżowań. Codziennie tą trasą porusza się prawie 8 tysięcy pojazdów.  

Kasina Wielka – Limanowa 

Zgodnie z wynikami Generalnego Pomiaru Ruchu 2020-2021 każdego dnia tą trasą (o długości 21,2 km) przejeżdża prawie 8 tysięcy pojazdów. Przebudujemy dwa mosty i 89 przepustów, a także 27 skrzyżowań. Planujemy budowę pięciu nowych mostów w miejsce dotychczasowych przepustów. Najstarszy obiekt, w Podłopieniu na Suchym Potoku, pochodzi z 1939 roku.  

Limanowa – Chełmiec 

Na tym odcinku, zgodnie z wynikami Generalnego Pomiaru Ruchu, jeździ najmniej samochodów, niespełna 7 tysięcy na dobę. Długość trasy to 18,8 km. Zmiany obejmą w szczególności 53 przepusty i ok. 20 skrzyżowań. Planujemy też budowę jednego mostu w miejsce dotychczasowego przepustu z 1970 roku w Siekierczynie.  

Współpraca z Samorządem Województwa Małopolskiego

Zakres możliwej modernizacji odcinka DK28 między Skomielną Białą a Kasiną Wielką to część przygotowywanego przez Województwo Małopolskie Studium komunikacyjnego Mszany Dolnej. Na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy GDDKiA a Samorządem, prowadzona jest kompleksowa analiza uwarunkowań komunikacyjnych Mszany Dolnej i jej okolic.

{"register":{"columns":[]}}