W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przedwojenna inżynieria

18.01.2024

Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie trzech mostów na Zakopiance: dwóch w Krzyszkowicach i jednego w Jaworniku. Nowe obiekty zastąpią konstrukcje, które powstały w 1936 roku. Za przygotowanie projektów odpowiada firma E&C. Wartość umowy to 553,5 tys. zł.

DK7 zakopianka w Krzyszkowicach

Nowe mosty

Obiekty w Krzyszkowicach i Jaworniku zbliżają się powoli do swych 90. urodzin. Ponad pół wieku temu, w 1972 roku, zostały poszerzone i dostosowane do zmodernizowanej wówczas, dwujezdniowej Zakopianki. Dziś są to już obiekty w dużym stopniu wysłużone, w złym stanie technicznym, dlatego też zdecydowaliśmy się na wybudowanie w ich miejsce zupełnie nowych przepraw. 

Mosty w Krzyszkowicach biegną nad potokami Pod Bugajem (kilometraż DK7 km 689+587) i Karasiówka (km 690+033). Oba mają 6,6 m długości. Most w Jaworniku (km 690+980) znajduje się nad potokiem Jawornik i ma 10 m długości.  

Oba mosty w Krzyszkowicach będą szersze niż obecne konstrukcje. Dostosujemy je do węzła Krzyszkowice, który powstanie na skrzyżowaniu Zakopianki z główną drogą tej miejscowości. Na mostach będą dodatkowe pasy pozwalające na wjazd na węzeł i zjazd z węzła.  

Szerszy będzie też most w Jaworniku. Na wszystkich trzech obiektach będą chodniki dla pieszych.  

Projektant będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie projektów. Planujemy, że roboty budowlane rozpoczną się jesienią 2025 lub wiosną 2026 roku i potrwają rok. Podczas prowadzonych prac Zakopianka będzie przejezdna. 

{"register":{"columns":[]}}