Rozpoczyna się projektowanie kładki dla pieszych w Głogoczowie
04.08.2022
Od prac geodezyjnych i opracowania map terenowych rozpoczyna się projektowanie kładki dla pieszych w Głogoczowie, nad ruchliwym odcinkiem DK7 pomiędzy Krakowem i Myślenicami. Będzie to już trzecia kładka w tej miejscowości, która zastąpi przejście dla pieszych i tym samym poprawi bezpieczeństwo użytkowników ruchu.
Bezkolizyjnie = bezpieczniej
DK7, popularnie nazywana Zakopianką, na odcinku od Krakowa do Głogoczowa jest bardzo ruchliwa. Z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu (wykonanego w latach 2020/2021) wynika, że na odcinku Kraków - Mogilany porusza się średnio prawie 57,5 tys. pojazdów na dobę, a od Mogilan do Głogoczowa ponad 52 tys. W godzinach porannych i popołudniowych szczytów komunikacyjnych ruch jest największy i wówczas przejście przez dwie jezdnie drogi jest szczególnie trudne i niebezpieczne. Wyprowadzenie ruchu pieszego ponad dwie jezdnie, wpłynie na znaczną poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu.
To już trzecia taka inwestycja w Głogoczowie, nad DK7. Dwie kładki, oddalone od tej obecnie projektowanej o 1,5 km i 2,5 km, oddane zostały do użytku w 2017 r.
Nowa kładka ma być obiektem dwuprzęsłowym z podporą w pasie dzielącym dwie jezdnie Zakopianki. Powstanie kilkadziesiąt metrów dalej niż istniejące w tej chwili przejście dla pieszych. Przystanek autobusowy, zlokalizowany przy przejściu na jezdni w kierunku Myślenic, też zostanie przesunięty na południe. Kładka będzie dostępna także dla osób niepełnosprawnych, ponieważ oprócz schodów będzie wyposażona również w windy.
W ramach prac powstanie też oświetlenie obiektu i dojść do niego oraz odwodnienie i kanalizacja deszczowa. Zamontowane zostaną kamery umożliwiające całodobowy monitoring. Po udostępnieniu pieszym nowej kładki, dotychczasowe przejście przez DK7 zostanie zlikwidowane.
Termin realizacji
Zgodnie z umową, podpisaną z firmą Budownictwo Mosty Drogi BMD, projektowanie wraz z uzyskaniem zezwolenia na realizację ma potrwać 15 miesięcy, czyli prawie do końca października 2023 r. Zakończenie budowy planowane jest w III kwartale 2024 r.
Koszt inwestycji wyniesie ponad 5,4 mln zł.