W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozpoczyna się przetarg na przebudowę DK28 i skrzyżowań w Makowie Podhalańskim

24.03.2022

Szukamy wykonawcy, który przebuduje DK28 (ul. Maja) w Makowie Podhalańskim na odcinku 368 m. Zaplanowana jest m.in. budowa pasów do lewoskrętów, wysp azylu na przejściach dla pieszych i przebudowa chodników. Przetarg został ogłoszony 24 marca 2022 r.

miasto Maków Podhalański, ulica, sygnalizacja świetlna, przejście dla pieszych

Zakres inwestycji

Do wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie należała budowa dodatkowych pasów do lewoskrętu na DK28 w ul. Rynek i ul. Kolejową oraz dwóch wysp azylu na przejściach dla pieszych. Wymieniona zostanie nawierzchnia na drodze krajowej. Zaplanowano przebudowę dziewięciu zjazdów indywidualnych, chodników po obu stronach drogi, sygnalizacji świetlnej, kanalizacji deszczowej i sieci teletechnicznej. Wykonane zostanie doświetlenie dedykowane istniejących pięciu przejść dla pieszych na DK28 oraz ul. Kolejowej i ul. Kopernika. Wszystkie prace mają zostać wykonane w ciągu 10 miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą.

Ma być bezpieczniej

W Makowie Podhalańskim droga krajowa nr 28 (ul. 3 Maja) przebiega przez centrum miasta. Jest jednojezdniowa o jednym pasie w każdą stronę i obciążona bardzo dużym ruchem zarówno osobowym, jak i ciężarowym. Jest to główny dojazd z południowej części województwa małopolskiego do Wadowic i Zatora. Według pomiarów ruchu wykonanych w 2021 r. średnio na dobę przejeżdża tędy ponad 16,6 tys. pojazdów. Liczba pojazdów w stosunku do poprzedniego pomiaru z 2015 r. wzrosła o 30 proc.

Na odcinku przewidzianym do przebudowy występują trzy skrzyżowania z ulicami: Rynek, Kopernika oraz Kolejową. Z powodu bardzo dużego obciążenia ruchem manewry lewoskrętu są utrudnione i ograniczają płynność ruchu. Przebudowa drogi jest konieczna, by poprawić zarówno bezpieczeństwo, jak i płynność ruchu.

{"register":{"columns":[]}}