W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Trzecia kładka na miejscu

14.06.2024

W nocy z czwartku na piątek zamknęliśmy zakopiankę w Głogoczowie na nieco ponad godzinę i położyliśmy 8-tonową kładkę na podporach. To trzecia w ostatnim czasie taka konstrukcja, która została przywieziona i osadzona na miejscu. W maju stało się to w Mogilanach i w Modlnicy.

Nocne prace na kładce w Głogoczowie, ustawianie kładki na przęsłach, na pierwszym planie dźwig

Pracowita noc

Operację położenia kładki na podporach zaczęliśmy po północy, kiedy konstrukcja przyjechała specjalnym transportem do Głogoczowa. O 1:02 zamknęliśmy całkowicie zakopiankę i rozpoczęliśmy montaż konstrukcji. Podnosił ją dźwig o maksymalnym udźwigu 80 ton. Po zamontowaniu kładki umożliwiliśmy o 1:49 przejazd w kierunku Krakowa, a o 2:13 otworzyliśmy całkowicie ruch na DK7. 

Efekty już jesienią

Kładka nad zakopianką zastąpi dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Powstaje na trzech podporach – dwie są po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 33,5 m długości i będzie biec 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.  

Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka zdecydowanie poprawi ich bezpieczeństwo.  

Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Prace planujemy zakończyć jesienią tego roku.

Bezkolizyjne przejścia nad (i pod) zakopianką

Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które realizujemy dla pieszych przechodzących przez Zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w do 2027 roku powstaną trzy kładki w ramach przebudowy zakopianki:   

•    obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;   

•    w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska;   

•    przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.   

Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstanie kolejna kładka, w Mogilanach – prace już trwają. Wkrótce zacznie się budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym. Pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.   

Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt budujemy w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły planujemy zrealizować do końca 2025 roku. 

{"register":{"columns":[]}}