W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wiemy, kto chce utrzymywać tunel pod Luboniem Małym

28.11.2024

Trzy firmy złożyły oferty na utrzymanie tunelu na S7 pod Luboniem Małym. Wszystkie mieszczą się w zakładanym budżecie, tj. ponad 32 mln zł. Już teraz rozpoczynamy pracę nad analizą złożonych ofert. Po tym etapie wybierzemy wykonawcę, z którym podpiszemy umowę na trzy lata.

Pojazdy w tunelu S7 pod Luboniem Małym

Oferenci

Wszyscy oferenci, składając swoje propozycje, musieli wziąć pod uwagę nie tylko cenę, ale również wykazać się odpowiednio doświadczonym koordynatorem centrum i zespołem serwisantów. 

Poniżej lista złożonych ofert: 

Podmiot 

Cena brutto 

WASKO S.A. 

20 621 196,00 

Voltar System Sp. z o.o. 

23 202 720,00 

Urkom Sp. z o.o. 

26 089 554,60 

Nie takie proste w obsłudze

Centrum Zarządzania Tunelem charakteryzuje się pracą w trybie ciągłym. W tym przypadku nie ma miejsca na jakiekolwiek dni świąteczne czy dni wolne od pracy. Dlatego tak istotnym kryterium są kwestie jakościowe dotyczące zespołu wykonawcy. Co więcej, utrzymanie nie ograniczy się tylko do dyspozytorni. Wykonawca będzie odpowiedzialny również za bieżące utrzymanie urządzeń i systemów infrastruktury zarówno w tunelu, jak i w budynkach technicznych. Do obowiązków będzie należało także zachowanie czystości obiektów, naprawy i usuwanie awarii.

O tunelu

Tunel w ciągu drogi ekspresowej S7 udostępniliśmy kierowcom 12 listopada 2022 r. Kosztował prawie miliard złotych. Jego drążenie rozpoczęliśmy w 2017 r. Każda z dwóch naw tunelu ma dwa pasy ruchu w każdym kierunku i dodatkowo pas awaryjny, który w przyszłości może stać się dodatkowym pasem ruchu. W tunelu funkcjonuje odcinkowy pomiar prędkości, a przejazd z prędkością 100 km/h zajmuje ponad minutę. 

Ponieważ tunel położony jest na odcinku S7 o znaczeniu turystycznym, największe natężenie ruchu obserwujemy w weekendy. Do tej pory zarejestrowaliśmy pięć dni, kiedy liczba aut jadących tunelem przekroczyła 40 tysięcy, tj. 10 września 2023 r. – 40 524 pojazdy, 11 sierpnia 2024 r. – 44 217 pojazdów, 15 sierpnia – 41 118 pojazdów, 18 sierpnia – 40 913 pojazdów oraz 8 września – 42 077 pojazdów. 

Dofinansowanie ze środków UE

Budowa drogi ekspresowej S7 Lubień – Rabka-Zdrój została współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączny koszt całej inwestycji wynosi 2 547 601 820,15 zł, a dofinansowanie ze środków UE 1 299 635 604,11 zł. 

{"register":{"columns":[]}}