W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S1 Kosztowy – Bielsko Biała, odc. II oraz III, Faza II

Zestawienie logotypów FEnIKS

PROGRAM FUNDUSZE EUROPEJSKIE NA INFRASTRUKTURĘ, KLIMAT, ŚRODOWISKO (FEnIKS) 2021-2027

PRIORYTET: Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności

DZIAŁANIE: Drogi w sieci bazowej TEN-T


Projekt fazowany pomiędzy perspektywami UE: 2014 – 2020 (POIiŚ) i 2021 – 2027 (FEnIKS). Poniższe dane dotyczą fazy drugiej projektu (FEnIKS).

Całkowita wartość projektu: 1 099 332 674,77 PLN

Wydatki kwalifikowane: 683 764 705,88 PLN

w tym dofinansowanie unijne: 581 200 000,00 PLN


Projekt obejmuje budowę drogi ekspresowej S1 na odc. od węzła Oświęcim do węzła Suchy Potok długości 26,74 km, zlokalizowanej w sieci bazowej TEN-T. Projekt zlokalizowany jest w woj. śląskim i małopolskim, na terenie miasta Bielsko Biała, w powiecie bieruńsko – lędzińskim, pszczyńskim, oświęcimskim, bielskim i miejskim Bielsko Biała, na terenie gmin: Bojszowy, Miedźna, Brzeszcze, Wilamowice i Bestwina.

Przedsięwzięcie obejmuje swoim zakresem m.in.:

  • budowę drogi ekspresowej S1 o długości 26,74 km,
  • budowę 5 węzłów drogowych: „Oświęcim”, „Wola”, „Brzeszcze”, „Stara Wieś” i „Suchy Potok”,
  • budowę 2 Miejsc Obsługi Podróżnych i Obwodu Utrzymania Drogowego
  • budowę obiektów inżynierskich w zakresie niezbędnym do sprawnego  funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury (m.in. mosty, wiadukty, przepusty),
  • budowę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów,
  • budowę, rozbudowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (krajowych,  wojewódzkich, powiatowych, gminnych) krzyżujących się z przedmiotową  inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu  komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia,
  • budowę i przebudowę elementów infrastruktury drogowej (chodniki, zatoki autobusowe, zjazdy, wjazdy i przejazdy awaryjne),
  • budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego oraz przebudowę i rozbiórkę istniejącego, budowę, rozbiórkę lub przebudowę kolidującego uzbrojenia, urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ogrodzenia, osłony przeciwolśnieniowe, ogrodzenie drogi ekspresowej, elementy oznakowania pionowego i poziomego), wykonanie nasadzeń zieleni drogowej.

Pierwsza faza ww. projektu została objęta dofinansowaniem ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020 (POIiŚ).

{"register":{"columns":[]}}