W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S61 odc. w. Łomża Zachód – w. Stawiski - Faza II

Zestawienie logotypów FEniKS

Program Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS) 2021-2027

PRIORYTET: Wsparcie sektora transportu z EFRR

DZIAŁANIE: Drogi w sieci kompleksowej TEN‐T


Projekt fazowany pomiędzy perspektywami UE: 2014 – 2020 (POIiŚ) i 2021 – 2027 (FEnIKS). Poniższe dane dotyczą fazy drugiej projektu (FEnIKS).

Całkowita wartość projektu: 448 129 402,46 PLN

Wydatki kwalifikowane: 289 290 000,00 PLN

w tym dofinansowanie unijne: 245 896 500,00 PLN


Przedsięwzięcie obejmuje swoim zakresem m.in.:

  • budowę drogi ekspresowej S61 na odcinku węzeł Łomża Zachód – węzeł Stawiski o długości 29,350 km,
  • budowę 4 węzłów drogowych  „Łomża Zachód”, „Nowogród”, „Łomża Północ”, „Kolno”,
  • budowę drogi krajowej nr 64 o długości  6,962 km,
  • budowę przełożenia odcinka drogi krajowej nr 63 o długości  2,839 km,
  • budowę obiektów inżynierskich w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury (m.in. mosty, wiadukty,  przepusty),
  • budowę 2 Miejsc Obsługi Podróżnych Zadanie 5 - kat. I (docelowo kat. II) - „Górki Zachód” (km 3+850,00 strona lewa), kat. I (docelowo kat. III) - „Górki Wschód” (km 3+450,00 strona prawa), 
  • budowę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów ,
  • rozbiórkę, budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (krajowych, wojewódzkich, powiatowych, gminnych) krzyżujących się z przedmiotową inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia,
  • budowę ekranów akustycznych,
  • budowę przepustów i przejść dla zwierząt oraz innych urządzeń ochrony środowiska,
  • budowę systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni dróg wraz z budową kanalizacji deszczowej,
  • budowę urządzeń podczyszczających wodę deszczową spływającą z projektowanego pasa drogowego do odbiorników takich jak istniejące cieki lub projektowane zbiorniki wód deszczowych,
  • demontaż, przebudowę i budowę oświetlenia drogowego (m.in. w ramach węzłów),
  • budowę oraz przebudowę uzbrojenia terenu, tj. sieci elektroenergetycznych (wysokiego, średniego i niskiego napięcia), wodociągowych, gazowych, kanalizacji teletechnicznej, kanału technologicznego oraz sieci wodno – kanalizacyjnej i sieci melioracyjnych w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji,
  • budowę i przebudowę elementów infrastruktury drogowej (chodniki, ciągi pieszo – rowerowe, ścieżki rowerowe, zjazdy, wjazdów i przejazdów awaryjnych, zatoki autobusowe),
  • budowę pasów technologicznych, 
  • budowę urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, osłony przeciwolśnieniowe, ogrodzenie drogi ekspresowej),
  • wyburzenia budynków i obiektów budowlanych kolidujących z budowaną drogą,
  • budowę Systemu Zarzadzania Ruchem,
  • wykonanie wycinki istniejącej zieleni w niezbędnym zakresie,
  • wykonanie pasów zieleni izolacyjnej,
  • wykonanie nasadzeń zieleni drogowej.

Pierwsza faza ww. projektu została objęta dofinansowaniem ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020 (POIiŚ).

{"register":{"columns":[]}}