W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Widoma – Kraków (w. Kraków Nowa Huta), Faza II

Zestawienie logotypów FEnIKS

PROGRAM FUNDUSZE EUROPEJSKIE NA INFRASTRUKTURĘ, KLIMAT, ŚRODOWISKO (FEnIKS) 2021-2027

PRIORYTET: Wsparcie sektora transportu z EFRR

DZIAŁANIE: Drogi w sieci kompleksowej TEN‐T


Projekt fazowany pomiędzy perspektywami UE: 2014 – 2020 (POIiŚ) i 2021 – 2027 (FEnIKS). Poniższe dane dotyczą fazy drugiej projektu (FEnIKS).

Całkowita wartość projektu wg Aneksu do UoD: 1 205 442 521,76 PLN

Wydatki kwalifikowane: 494 941 176,48 PLN

w tym dofinansowanie unijne: 420 700 000,00 PLN
 


Projekt obejmuje budowę drogi ekspresowej S7 na odc. od węzła Widoma do węzła Kraków Nowa Huta o długości 18,29 km, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T.

Projekt zlokalizowany jest w woj. małopolskim, w powiatach: Kraków, krakowski, na terenie gmin: Kraków, Iwanowice, Michałowice, Kocmyrzów-Luborzyca.

Przedsięwzięcie obejmuje swoim zakresem m.in.:

  • budowę drogi ekspresowej S7 o długości 18,29 km,
  • budowę 4 węzłów drogowych: „Łuczyce”, „Raciborowice”, „Kraków Grębałów” oraz węzeł zespolony „Kraków Mistrzejowice I” i „Kraków Mistrzejowice II”,
  • budowę obiektów inżynierskich w zakresie niezbędnym do sprawnego  funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury (m.in. mosty, wiadukty, estakada, przepusty),
  • budowę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów,
  • budowę, rozbudowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (krajowych,  wojewódzkich, powiatowych, gminnych) krzyżujących się z przedmiotową  inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu  komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia,
  • budowę i przebudowę elementów infrastruktury drogowej (chodniki, zatoki autobusowe, zjazdy, wjazdy i przejazdy awaryjne),
  • budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego oraz przebudowę i rozbiórkę istniejącego, budowę, rozbiórkę lub przebudowę kolidującego uzbrojenia, urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ogrodzenia, osłony przeciwolśnieniowe, ogrodzenie drogi ekspresowej, elementy  oznakowania pionowego i poziomego), wykonanie nasadzeń zieleni drogowej.

Wydatki dotyczące przedmiotowego projektu, poniesione w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 31.12.2025 r., objęte będą finansowaniem w ramach FEnIKS 2021-2027 (Faza II). 

Pierwsza faza ww. projektu została objęta dofinansowaniem ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020 (POIiŚ).

{"register":{"columns":[]}}