Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Widoma – Kraków (w. Kraków Nowa Huta), Faza II
PROGRAM FUNDUSZE EUROPEJSKIE NA INFRASTRUKTURĘ, KLIMAT, ŚRODOWISKO (FEnIKS) 2021-2027
PRIORYTET: Wsparcie sektora transportu z EFRR
DZIAŁANIE: Drogi w sieci kompleksowej TEN‐T
Projekt fazowany pomiędzy perspektywami UE: 2014 – 2020 (POIiŚ) i 2021 – 2027 (FEnIKS). Poniższe dane dotyczą fazy drugiej projektu (FEnIKS).
Całkowita wartość projektu wg Aneksu do UoD: 1 205 442 521,76 PLN
Wydatki kwalifikowane: 494 941 176,48 PLN
w tym dofinansowanie unijne: 420 700 000,00 PLN
Projekt obejmuje budowę drogi ekspresowej S7 na odc. od węzła Widoma do węzła Kraków Nowa Huta o długości 18,29 km, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T.
Projekt zlokalizowany jest w woj. małopolskim, w powiatach: Kraków, krakowski, na terenie gmin: Kraków, Iwanowice, Michałowice, Kocmyrzów-Luborzyca.
Przedsięwzięcie obejmuje swoim zakresem m.in.:
- budowę drogi ekspresowej S7 o długości 18,29 km,
- budowę 4 węzłów drogowych: „Łuczyce”, „Raciborowice”, „Kraków Grębałów” oraz węzeł zespolony „Kraków Mistrzejowice I” i „Kraków Mistrzejowice II”,
- budowę obiektów inżynierskich w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury (m.in. mosty, wiadukty, estakada, przepusty),
- budowę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów,
- budowę, rozbudowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (krajowych, wojewódzkich, powiatowych, gminnych) krzyżujących się z przedmiotową inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia,
- budowę i przebudowę elementów infrastruktury drogowej (chodniki, zatoki autobusowe, zjazdy, wjazdy i przejazdy awaryjne),
- budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego oraz przebudowę i rozbiórkę istniejącego, budowę, rozbiórkę lub przebudowę kolidującego uzbrojenia, urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ogrodzenia, osłony przeciwolśnieniowe, ogrodzenie drogi ekspresowej, elementy oznakowania pionowego i poziomego), wykonanie nasadzeń zieleni drogowej.
Wydatki dotyczące przedmiotowego projektu, poniesione w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 31.12.2025 r., objęte będą finansowaniem w ramach FEnIKS 2021-2027 (Faza II).
Pierwsza faza ww. projektu została objęta dofinansowaniem ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020 (POIiŚ).