W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

Zestawienie logotypów FEnIKS

Program Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS) 2021-2027

PRIORYTET: Wsparcie sektora transportu z EFRR

DZIAŁANIE: Drogi w sieci kompleksowej TEN‐T


Całkowita wartość projektu: 2 891 550 345,32 PLN
Wydatki kwalifikowane: 1 253 061 637,01 PLN
w tym dofinansowanie unijne: 1 065 102 391,46 PLN


Projekt polega na budowie obw. Metropolii Trójmiejskiej w ciągu drogi ekspresowej S7 o długości 31,80 km (tryb realizacji Projektuj & Buduj), która zlokalizowana jest w sieci kompleksowej TEN-T. Inwestycja znajduje się w płn. części woj. pomorskiego, na terenie miasta na prawach powiatu Gdańsk oraz powiatów kartuskiego i gdańskiego, w gminach Żukowo, Kolbudy, Pruszcz Gdański i Gdańsk.

Przedsięwzięcie obejmuje swoim zakresem m.in.:

  • budowę drogi ekspresowej S7 – obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej o długości
  • 31,80 km,
  • budowę 4 węzłów drogowych: Miszewo, Żukowo, Lublewo, Gdańsk Południe (przebudowa istniejącego węzła) oraz dobudowa fragmentów łącznic i jezdni głównych do węzła Chwaszczyno,
  • budowę obiektów inżynierskich w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury (m.in. mosty, wiadukty, przepusty),
  • budowę dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych kategorii I – MOP Widlino,
  • budowę Obwodu Utrzymania Drogowego (OUD) z budynkiem administracyjno – socjalnym i budynkami towarzyszącymi – w obrębie węzła Miszewo,
  • budowę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa,
  • w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów,
  • rozbiórkę, budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (wojewódzkich, powiatowych, gminnych) krzyżujących się z przedmiotową inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia,
  • budowę, rozbiórkę i przebudowę uzbrojenia terenu, tj. sieci elektroenergetycznej, wodociągowej, sanitarnej, gazowej, sieci teletechnicznej,
  • budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego, budowę oraz przebudowę kolidującego uzbrojenia, urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ogrodzenia, ekrany przeciwolśnieniowe i akustyczne), oznakowanie poziome i pionowe, wykonanie zieleni drogowej.
{"register":{"columns":[]}}