Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na sieci dróg krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – Kamień Milowy 2
Nr przedsięwzięcia wg. umowy o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego: KPOD.09.11-IW.02-0002/24-00
Data podpisania umowy o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego: 16.09.2024 r.
Całkowita wartość przedsięwzięcia: 1 096 733 050,63 PLN
Maksymalna kwota wydatków kwalifikowalnych: 702 936 521,69 PLN
Projekt zakłada wykonanie działań mających wpływ na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w 180 lokalizacjach na drogach krajowych zarządzanych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Zakres zadań służących poprawie bezpieczeństwa ruchu będzie obejmował zabiegi, takie jak:
- poprawa warunków niechronionych uczestników ruchu, a w szczególności:
- poprawa warunków widoczności pieszego lub rowerzysty przez kierowcę oraz pojazdów przez pieszych lub rowerzystów na przejściach dla pieszych lub przejazdach dla rowerzystów,
- efektywne oświetlanie i doświetlanie przejść dla pieszych lub przejazdów dla rowerzystów (oświetlenie dedykowane), a także przystanków publicznego transportu zbiorowego i dojść do nich,
- budowa chodników (dróg dla pieszych), ścieżek pieszo-rowerowych (dróg dla rowerów i pieszych), ścieżek rowerowych (dróg dla rowerów),
- rozdzielanie ruchu pieszych od ruchu pojazdów za pomocą fizycznych środków, w tym wykonywania infrastruktury przeznaczonej dla pieszych,
- rozdzielanie ruchu rowerów od ruchu innych pojazdów i pieszych za pomocą fizycznych środków, w tym wykonywanie infrastruktury przeznaczonej dla rowerów,
- podnoszenie parametrów użytkowych nawierzchni infrastruktury dla pieszych i rowerów,
- wykonywanie peronów na przystankach publicznego transportu zbiorowego oraz bezpiecznych dojść do peronów,
- budowa zatok autobusowych,
- przebudowa skrzyżowań,
- montaż znaków drogowych lub sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych,
- poprawa geometrii skrzyżowań dróg, w szczególności w zakresie kanalizacji ruchu oraz fizycznych środków ograniczania prędkości przed skrzyżowaniami,
- efektywne oświetlanie lub doświetlanie szczególnie niebezpiecznych miejsc na jezdniach dróg oraz miejsc bez wyodrębnionej infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- poprawa przepustowości dróg, a w szczególności węzłów i skrzyżowań drogowych.
- Celem szczegółowym niniejszego projektu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu niechronionych użytkowników ruchu.