INFORMACJA 87/2023
27.11.2023
Uruchomienie Portalu Klienta iBTM
Biuro ds. Transportu Międzynarodowego uprzejmie informuje, że w dniu 27 listopada br. został udostępniony Portal Klienta nowego systemu informatycznego iBTM wspierającego pracę biura.
Przez Portal Klienta możliwe jest złożenie wniosków o:
- wydanie świadectwa kierowcy;
- udzielenie licencji wspólnotowej oraz zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego;
- udzielenie licencji wspólnotowej;
- przedłużenie ważności licencji wspólnotowej;
- wydanie dodatkowych wypisów z licencji;
- wydanie zezwolenia zagranicznego;
- informację dotyczącą wymiany taboru/zmiany nr rej./zmiany prawa dysponowania.
Portal Klienta umożliwia obsługę organizacji zrzeszających przewoźników (stowarzyszeń)
w zakresie:
- wydawania zezwoleń zagranicznych w zakresie przyjmowania i zwracania blankietów;
- przypisywania blankietów do przedsiębiorcy poprzez Portal Klienta.
Portal Klienta przewiduje również samodzielne wprowadzenie danych dotyczących rozkładu jazdy linii regularnych (przystanek, adres przystanku, przejścia graniczne, oznaczenia państw, odległości w km między przystankami).
Portal Klienta jest dostępny dla przedsiębiorców po złożeniu wniosku (zał. nr 1), a następnie po utworzeniu konta i jego aktywacji.
Warunkiem otrzymania dostępu do konta na Portalu Klienta jest zapoznanie się oraz zaakceptowanie Regulaminu Portalu Klienta (zał. nr 2)
Na chwilę obecną przewidziano dla przedsiębiorcy możliwość składania wniosku o dostęp do Portalu Klienta wyłącznie dla siebie, tj. osoby prowadzącej działalność gospodarczą lub osoby reprezentującej podmiot wpisany w KRS.
Wnioski o dostęp do Portalu Klienta złożone przez osoby świadczące usługi z zakresu załatwiania spraw w Biurze ds. Transportu Drogowego, a także dla pracowników przedsiębiorcy nie będą rozpatrywane. Na późniejszym etapie funkcjonowania nowego systemu dostęp do Portalu Klienta dla ww. będzie sukcesywnie przydzielany, o czym poinformujemy w osobnym komunikacie.
Wnioski o dostęp do Portalu można złożyć:
- na Sali Obsługi (stanowiska 7 i 8) w godzinach od 8:00 do 15:00
- podpisane elektronicznie doręczając elektronicznie
https://obywatel.gov.pl/wyslij-pismo-ogolne/
https://www.biznes.gov.pl/pl/e-uslugi/00_0000_00
- podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji tradycyjną przesyłką pocztową/kurierską.
Dodatkowo wskazujemy, że wnioski wysłane drogą mailową nie będą rozpatrywane.
Zachęcamy do składnia wniosków osobiście na Sali Obsługi Klienta, a także drogą elektroniczną.
W celu ułatwienia obsługi Portalu Klienta uprzejmie prosimy o zapoznanie się z przygotowaną krótką broszurą informacyjną (zał. nr 3). Niezależnie od powyższego planowane jest przeprowadzenie cyklicznych szkoleń w trybie on-line z obsługi Portalu Klienta oraz składania poszczególnych wniosków przez pracowników Biura ds. Transportu Międzynarodowego.
O terminie szkoleń oraz sposobie zapisu na nie poinformujemy w osobnym komunikacie.
W przypadku problemów technicznych prosimy o kontakt mailowy pod adresem: portal.klienta@gitd.gov.pl .
Materiały
Wniosek o udzielenie dostępu do portaluWniosek_PK1_v_11_z_29112023.pdf 2.92MB Regulamin Portalu Klienta iBTM
Regulamin_Portalu_Klienta_v10.docx 0.03MB Broszura informacyjna - Instrukcja użytkownika PK dla przedsiębiorcy
Broszura_informacyjna__-_Instrukcja_użytkownika_PK_dla_przedsiębiorcy.pdf 0.99MB