Regulamin Portalu Klienta iBTM
Regulamin Portalu Klienta
Regulamin dotyczy zasad korzystania z „Portalu Klienta”, zwanego dalej „Portalem”, który jest dostępny dla Użytkowników pod adresem internetowym https://ibtm.gitd.gov.pl, w tym zasad udostępniania przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego oraz Klienta dokumentów w postaci elektronicznej.
§ 1 - Definicje
Przez użyte w niniejszym Regulaminie określenia należy rozumieć:
- Użytkownik – Klient/Przedsiębiorca/organizacja zrzeszająca przewoźników mogący korzystać z funkcjonalności Portalu Klienta;
- GITD - Główny Inspektorat Transportu Drogowego (Al. Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa; NIP 5262596640; Regon 017427604);
- Hasło – ciąg znaków podawany przez Użytkownika w czasie logowania do Portalu Klienta, służących do zabezpieczenia konta Użytkownika. Prawidłowe hasło musi mieć minimum 14 znaków, a także zawierać co najmniej jedną małą literę, jedną wielką literę oraz jedną cyfrę lub znak specjalny;
- Login – adres e-mail podawany przez Użytkownika w czasie każdorazowego logowania w Portalu, niezbędny do zalogowania się Użytkownika w serwisie;
- Portal, Portal Klienta – platforma informatyczna dostępna pod adresem https://ibtm.gitd.gov.pl/ udostępniana Użytkownikowi na jego wniosek, a następnie umożliwiająca, po prawidłowym zalogowaniu się Użytkownika, utrzymywanie komunikacji z GITD w zakresie funkcjonalności dostępnych na Portalu;
- Zgody – wszelkie dobrowolnie wyrażone zgody Użytkownika w związku z przyznaniem dostępu do Portalu Klienta, w tym konieczne do korzystania z jego funkcjonalności.
§ 2 - Dostęp do Portalu Klienta
- Celem uzyskania dostępu do Portalu, Użytkownik dokonuje stosownego zgłoszenia rejestracyjnego, wskazując jednocześnie dane:
- dane przedsiębiorcy, tj. nazwa przedsiębiorcy, NIP, adres doręczeń, numer telefonu lub
- dane organizacji zrzeszającej przewoźników drogowych, tj. nazwę organizacji, NIP, adres do doręczeń, numer telefonu oraz
- dane osoby, której ma być udzielony dostęp, tj. imię, nazwisko, nr PESEL, adres e-mail.
Aktualna lista danych niezbędnych do przekazania przez użytkownika w celu uzyskania dostępu do Portalu wynika z formularza „wniosku o udzielenie dostępu do Portalu Klienta systemu iBTM w GITD dla przedsiębiorcy” udostępnionego przez GITD.
- Przedsiębiorcy mają możliwość składania wniosku o dostęp do Portalu Klienta wyłącznie dla siebie, tj. osoby prowadzącej działalność gospodarczą oraz osoby reprezentującej podmiot zgodnie z zasadą reprezentacji wskazaną w dziale 2 rubryka 1 rejestru przedsiębiorców KRS z zastrzeżeniem §2 pkt 7 poniżej.
- Wnioski o dostęp do Portalu Klienta złożone przez osoby świadczące usługi z zakresu załatwiania spraw w Biurze ds. Transportu Drogowego, a także dla pracowników przedsiębiorcy nie będą rozpatrywane.
- Organizacje zrzeszające przewoźników drogowych mogą złożyć wnioski o dostęp do Portalu Klienta maksymalnie dla trzech osób, w tym dla zatrudnianych przez siebie pracowników w celu obsługi funkcjonalności przewidzianych dla organizacji, tj. w zakresie wydawania zezwoleń zagranicznych dla przedsiębiorców w nich zrzeszonych.
- Organizacje zrzeszające przewoźników drogowych mogą wskazać maksymalnie trzech zatrudnianych przez siebie pracowników dla których zostaną utworzone konta umożliwiające wyłącznie podgląd danych Przedsiębiorców zgodnie z §2 pkt 7.
- Organizacje zrzeszające przewoźników drogowych mają obowiązek pisemnej weryfikacji i aktualizacji danych osób zgłoszonych zgodnie z §2 pkt 4 oraz 5 mający na celu potwierdzenie dalszego dostępu do Portalu Klienta iBTM dla wskazanych przez organizację osób. Weryfikacji dokonuje się w terminie od 1 stycznia do 31 stycznia każdego roku, przekazując oryginał pisma na mail: portal.klienta@gitd.gov.pl (podpisany elektronicznie) lub na adres korespondencyjny Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego – z dopiskiem „Dla Biura ds. Transportu Międzynarodowego” (podpisany czytelnie). Nie dostarczenie informacji skutkować będzie blokadą danych kont do czasu wyjaśnienia.
- Przedsiębiorca może złożyć wniosek o dostęp do Portalu Klienta dla wybranej Organizacji zrzeszającej przewoźników drogowych. Przydzielony dostęp do Portalu Klienta dla Organizacji zrzeszającej przewoźników drogowych na wniosek przedsiębiorcy będzie uprawniał wyłącznie do podglądu danych Przedsiębiorcy.
- Wniosek musi być podpisany przez osoby uprawnione do reprezentacji Użytkownika, tj. zgodnie ze sposobem reprezentacji określonym w KRS albo w CEIDG.
- Wnioski, które są nieprawidłowe, zostaną odrzucone. Informacja o nieprawidłowościach wniosku i jego odrzuceniu zostanie przesłana na adres e-mail wskazany we wniosku. Użytkownik może ponownie poprawnie wypełniony i należycie podpisany wniosek.
§ 3 - Rejestracja i logowanie się na Portalu
- Do korzystania z Portalu niezbędna jest wcześniejsza rejestracja, tj. utworzenie konta Klienta na podstawie wniosku.
- Po pomyślnym zakończeniu rejestracji Użytkownik otrzyma na podany przez siebie adres e-mail link aktywacyjny do konta. Konto należy aktywować niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od daty otrzymania. Po upływie tego okresu link zostanie dezaktywowany.
- Po aktywowaniu konta Użytkownik otrzyma dwa kolejne maile, w tym mail pozwalający na ustalenie hasła.
- W celu skorzystania z Portalu niezbędne jest każdorazowe zalogowanie się na Portalu przy pomocy danych logowania, tj. adresu e-mail i hasła.
- Użytkownik nie może przekazywać swoich danych logowania osobom trzecim. Użytkownik powinien przechowywać nazwę Użytkownika konieczną do zalogowania się na Portalu w innym miejscu niż osobiste hasło, w sposób uniemożliwiający dostęp do nich przez osoby trzecie i chronić je przed nieautoryzowanym użyciem.
- W przypadku zmiany przekazanych danych Użytkownik we „wniosku o udzielenie dostępu do Portalu Klienta systemu iBTM w GITD dla przedsiębiorcy” jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania GITD o zmianach.
§ 4 - Akceptacja Regulaminu
- Aktualna wersja Regulaminu dostępna jest na stronie internetowej GITD, pod adresem https://ibtm.gitd.gov.pl.
- Przy dokonywaniu zgłoszenia rejestracyjnego, Użytkownik potwierdza znajomość treści Regulaminu oraz akceptuje ją, zobowiązując się jednocześnie do przestrzegania postanowień.
- GITD jest uprawniony do dokonania zmiany Regulaminu.
- O zmianie Regulaminu GITD poinformuje poprzez zamieszczenie stosownej informacji na stronie internetowej zawierającej Regulamin wraz z udostępnieniem treści zmienionego Regulaminu oraz wskazaniem terminu wejścia zmiany w życie.
§ 5 - Funkcjonalności Portalu Klienta
- Portal jest internetowym narzędziem umożliwiającym Użytkownikowi skorzystanie z Usług GITD, obejmujących złożenie wniosków o:
- przedłużenie ważności licencji wspólnotowej;
- wydanie dodatkowych wypisów z licencji;
- wydanie świadectwa kierowcy;
- wydanie zezwolenia zagranicznego;
- informację dotyczącą wymiany taboru/zmiany nr rej./zmiany prawa dysponowania.
- Portal umożliwia obsługę organizacji zrzeszających przewoźników (stowarzyszeń) w zakresie:
- wydawania zezwoleń zagranicznych w zakresie przyjmowania i zwracania blankietów;
- przypisywania blankietów do przedsiębiorcy poprzez Portal Klienta.
- Portal Klienta umożliwia samodzielne wprowadzenie danych dotyczących rozkładu jazdy linii regularnych (przystanek, adres przystanku, przejścia graniczne, oznaczenia państw, odległości w km między przystankami).
§ 6 - Aspekty techniczne
- Do korzystania z Portalu potrzebne jest aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail) oraz urządzenie elektroniczne (komputer, tablet lub smartfon) z dostępem do sieci Internet, wyposażone w którąkolwiek z popularnych przeglądarek internetowych, obsługujących powszechnie stosowane technologie i standardy (w przypadku PC zalecane wersje przeglądarek internetowych to: Mozilla Firefox w wersji 81 lub wyższej, Google Chrome w wersji 85 lub wyższej – przy czym w każdym wypadku rekomendowane jest korzystanie z przeglądarki w aktualnej wersji). Przeglądarka internetowa powinna obsługiwać kodowanie 128-bitowe, mieć włączoną obsługę plików cookies pochodzących z Portalu Klienta oraz Javascript.
- GITD nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie Usługi Portalu Klienta ze względu na niespełnianie przez Użytkownika powyższych warunków technicznych.
- GITD nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne oprogramowania lub sprzętu komputerowego, z którego korzysta Użytkownik, a które uniemożliwiają lub utrudniają Użytkownikowi korzystanie z Portalu.
- Do wykorzystywania funkcjonalności podpisywania plików pdf w Portalu Klienta konieczne jest zainstalowanie programu umożliwiającego otwieranie plików zapisanych w formacie PDF, a także włączenie obsługi JavaScript i cookies w przeglądarce internetowej.
- W celu podpisania dokumentów w przeglądarce internetowej dopuszczalna jest możliwość wykorzystania PEM-HEART for WebClient.
- GITD nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w dostępie do informacji zawartych w Portalu Klienta, wynikające z awarii lub przypadków wadliwego funkcjonowania systemów teleinformatycznych.
§ 7 - Bezpieczeństwo
- Użytkownik zobowiązany jest zabezpieczyć Login i Hasło przed ujawnieniem osobom trzecim. W przypadku podejrzenia ujawnienia danych dostępowych Użytkownicy zobowiązani są do zmiany Hasła.
- Użytkownik ponosi całkowitą i wyłączną odpowiedzialność za wszelkie skutki wynikłe z korzystania z Portalu przez osoby nieuprawnione, które w jakikolwiek sposób weszły w posiadanie Loginu i Hasła Użytkownika. W szczególności GITD nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w związku z wykorzystaniem informacji uzyskanych za pośrednictwem Portalu Klienta przez osoby niepowołane.
§ 8 - Wnioski i Zgody
- Wszystkie operacje i dyspozycje dokonane po zalogowaniu przez Użytkowników za pomocą Portalu, uważa się za zlecone przez Użytkownika.
- Wszelkie oświadczenia w zakresie Zgód znajdujących się w Portalu dokonywane w ramach zarządzania Zgodami po zalogowaniu się do Portalu uważa się za złożone przez Klienta.
§ 9 - Postanowienia końcowe
- Materiały dostępne na Portalu Klienta mogą zawierać materiały chronione prawem autorskim, Użytkownik zobowiązany jest do respektowania praw własności intelektualnej w tym zakresie.
- GITD nie ponosi odpowiedzialności, w granicach obowiązującego prawa, za:
a) korzystanie z Portalu w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu;
b) szkody powstałe w związku z użytkowaniem Portalu bądź niemożnością jego użytkowania lub w związku z niewłaściwym jego działaniem;
c) przerwy w dostępności Portalu w całości lub części, wynikające z awarii bądź przypadków wadliwego funkcjonowania systemów teleinformatycznych.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 19.02.2024 r.
- Ostatnia modyfikacja:
- 19.02.2024 15:22 Filip Rosa
- Pierwsza publikacja:
- 31.01.2024 09:46 Filip Rosa