W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Regulamin Portalu Klienta iBTM

Regulamin Portalu Klienta

Regulamin dotyczy zasad korzystania z „Portalu Klienta”, zwanego dalej „Portalem”, który jest dostępny dla Użytkowników pod adresem internetowym https://ibtm.gitd.gov.pl, w tym zasad udostępniania przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego oraz Klienta dokumentów w postaci elektronicznej.

§ 1 - Definicje

Przez użyte w niniejszym Regulaminie określenia należy rozumieć:

  1. Użytkownik – Klient/Przedsiębiorca/organizacja zrzeszająca przewoźników mogący korzystać z funkcjonalności Portalu Klienta;
  2. GITD - Główny Inspektorat Transportu Drogowego (Al. Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa; NIP 5262596640; Regon 017427604);
  3. Hasło – ciąg znaków podawany przez Użytkownika w czasie logowania do Portalu Klienta, służących do zabezpieczenia konta Użytkownika. Prawidłowe hasło musi mieć minimum 14 znaków, a także zawierać co najmniej jedną małą literę, jedną wielką literę oraz jedną cyfrę lub znak specjalny;
  4. Login – adres e-mail podawany przez Użytkownika w czasie każdorazowego logowania w Portalu, niezbędny do zalogowania się Użytkownika w serwisie;
  5. Portal, Portal Klienta – platforma informatyczna dostępna pod adresem https://ibtm.gitd.gov.pl/ udostępniana Użytkownikowi na jego wniosek, a następnie umożliwiająca, po prawidłowym zalogowaniu się Użytkownika, utrzymywanie komunikacji z GITD w zakresie funkcjonalności dostępnych na Portalu;
  6. Zgody – wszelkie dobrowolnie wyrażone zgody Użytkownika w związku z przyznaniem dostępu do Portalu Klienta, w tym konieczne do korzystania z jego funkcjonalności.

§ 2 - Dostęp do Portalu Klienta

  1. Celem uzyskania dostępu do Portalu, Użytkownik dokonuje stosownego zgłoszenia rejestracyjnego, wskazując jednocześnie dane:
  1. dane przedsiębiorcy, tj. nazwa przedsiębiorcy, NIP, adres doręczeń, numer telefonu lub
  2. dane organizacji zrzeszającej przewoźników drogowych, tj. nazwę organizacji, NIP, adres do doręczeń, numer telefonu oraz
  3. dane osoby, której ma być udzielony dostęp, tj. imię, nazwisko, nr PESEL, adres e-mail.

Aktualna lista danych niezbędnych do przekazania przez użytkownika w celu uzyskania dostępu do Portalu wynika z formularza „wniosku o udzielenie dostępu do Portalu Klienta systemu iBTM w GITD dla przedsiębiorcy” udostępnionego przez GITD.

  1. Przedsiębiorcy mają możliwość składania wniosku o dostęp do Portalu Klienta wyłącznie dla siebie, tj. osoby prowadzącej działalność gospodarczą oraz osoby reprezentującej podmiot zgodnie z zasadą reprezentacji wskazaną w dziale 2 rubryka 1 rejestru przedsiębiorców KRS z zastrzeżeniem §2 pkt 7 poniżej.
  2. Wnioski o dostęp do Portalu Klienta złożone przez osoby świadczące usługi z zakresu załatwiania spraw w Biurze ds. Transportu Drogowego, a także dla pracowników przedsiębiorcy nie będą rozpatrywane.
  3. Organizacje zrzeszające przewoźników drogowych mogą złożyć wnioski o dostęp do Portalu Klienta maksymalnie dla trzech osób, w tym dla zatrudnianych przez siebie pracowników w celu obsługi funkcjonalności przewidzianych dla organizacji, tj. w zakresie wydawania zezwoleń zagranicznych dla przedsiębiorców w nich zrzeszonych.
  4. Organizacje zrzeszające przewoźników drogowych mogą wskazać maksymalnie trzech zatrudnianych przez siebie pracowników dla których zostaną utworzone konta umożliwiające wyłącznie podgląd danych Przedsiębiorców zgodnie z §2 pkt 7.
  5. Organizacje zrzeszające przewoźników drogowych mają obowiązek pisemnej weryfikacji i aktualizacji danych osób zgłoszonych zgodnie z §2 pkt 4 oraz 5 mający na celu potwierdzenie dalszego dostępu do Portalu Klienta iBTM dla wskazanych przez organizację osób. Weryfikacji dokonuje się w terminie od 1 stycznia do 31  stycznia każdego roku, przekazując oryginał pisma na mail: portal.klienta@gitd.gov.pl (podpisany elektronicznie) lub na adres korespondencyjny Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego – z dopiskiem „Dla Biura ds. Transportu Międzynarodowego” (podpisany czytelnie). Nie dostarczenie informacji skutkować będzie blokadą danych kont do czasu wyjaśnienia.
  6. Przedsiębiorca może złożyć wniosek o dostęp do Portalu Klienta dla wybranej Organizacji zrzeszającej przewoźników drogowych. Przydzielony dostęp do Portalu Klienta dla Organizacji zrzeszającej przewoźników drogowych na wniosek przedsiębiorcy będzie uprawniał wyłącznie do podglądu danych Przedsiębiorcy.
  7. Wniosek musi być podpisany przez osoby uprawnione do reprezentacji Użytkownika, tj. zgodnie ze sposobem reprezentacji określonym w KRS albo w CEIDG.
  8. Wnioski, które są nieprawidłowe, zostaną odrzucone. Informacja o nieprawidłowościach wniosku i jego odrzuceniu zostanie przesłana na  adres e-mail wskazany we wniosku. Użytkownik może ponownie poprawnie wypełniony i należycie podpisany wniosek.

§ 3 - Rejestracja i logowanie się na Portalu

  1. Do korzystania z Portalu niezbędna jest wcześniejsza rejestracja, tj. utworzenie konta Klienta na podstawie wniosku.
  2. Po pomyślnym zakończeniu rejestracji Użytkownik otrzyma na podany przez siebie adres e-mail link aktywacyjny do konta. Konto należy aktywować niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od daty otrzymania. Po upływie tego okresu link zostanie dezaktywowany.
  3. Po aktywowaniu konta Użytkownik otrzyma dwa kolejne maile, w tym mail pozwalający na ustalenie hasła.
  4. W celu skorzystania z Portalu niezbędne jest każdorazowe zalogowanie się na Portalu przy pomocy danych logowania, tj. adresu e-mail i hasła.
  5. Użytkownik nie może przekazywać swoich danych logowania osobom trzecim. Użytkownik powinien przechowywać nazwę Użytkownika konieczną do zalogowania się na Portalu w innym miejscu niż osobiste hasło, w sposób uniemożliwiający dostęp do nich przez osoby trzecie i chronić je przed nieautoryzowanym użyciem.
  6. W przypadku zmiany przekazanych danych Użytkownik we „wniosku o udzielenie dostępu do Portalu Klienta systemu iBTM w GITD dla przedsiębiorcy” jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania GITD o zmianach.

§ 4 - Akceptacja Regulaminu

  1. Aktualna wersja Regulaminu dostępna jest na stronie internetowej GITD, pod adresem https://ibtm.gitd.gov.pl.
  2. Przy dokonywaniu zgłoszenia rejestracyjnego, Użytkownik potwierdza znajomość treści Regulaminu oraz akceptuje ją, zobowiązując się jednocześnie do przestrzegania postanowień.
  3. GITD jest uprawniony do dokonania zmiany Regulaminu.
  4. O zmianie Regulaminu GITD poinformuje poprzez zamieszczenie stosownej informacji na stronie internetowej zawierającej Regulamin wraz z udostępnieniem treści zmienionego Regulaminu oraz wskazaniem terminu wejścia zmiany w życie.

§ 5 - Funkcjonalności Portalu Klienta

  1. Portal jest internetowym narzędziem umożliwiającym Użytkownikowi skorzystanie z Usług GITD, obejmujących złożenie wniosków o:
  1. przedłużenie ważności licencji wspólnotowej;
  2. wydanie dodatkowych wypisów z licencji;
  3. wydanie świadectwa kierowcy;
  4. wydanie zezwolenia zagranicznego;
  5. informację dotyczącą wymiany taboru/zmiany nr rej./zmiany prawa dysponowania.
  1. Portal umożliwia obsługę organizacji zrzeszających przewoźników (stowarzyszeń) w zakresie: 
  2. wydawania zezwoleń zagranicznych w zakresie przyjmowania i zwracania blankietów;
  3. przypisywania blankietów do przedsiębiorcy poprzez Portal Klienta.
  4. Portal Klienta umożliwia samodzielne wprowadzenie danych dotyczących rozkładu jazdy linii regularnych (przystanek, adres przystanku, przejścia graniczne, oznaczenia państw, odległości w km między przystankami).

§ 6 - Aspekty techniczne

  1. Do korzystania z Portalu potrzebne jest aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail) oraz urządzenie elektroniczne (komputer, tablet lub smartfon) z dostępem do sieci Internet, wyposażone w którąkolwiek z popularnych przeglądarek internetowych, obsługujących powszechnie stosowane technologie i standardy (w przypadku PC zalecane wersje przeglądarek internetowych to: Mozilla Firefox w wersji 81 lub wyższej, Google Chrome w wersji 85 lub wyższej – przy czym w każdym wypadku rekomendowane jest korzystanie z przeglądarki w aktualnej wersji). Przeglądarka internetowa powinna obsługiwać kodowanie 128-bitowe, mieć włączoną obsługę plików cookies pochodzących z Portalu Klienta oraz Javascript.
  2. GITD nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie Usługi Portalu Klienta ze względu na niespełnianie przez Użytkownika powyższych warunków technicznych.
  3. GITD nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne oprogramowania lub sprzętu komputerowego, z którego korzysta Użytkownik, a które uniemożliwiają lub utrudniają Użytkownikowi korzystanie z Portalu.
  4. Do wykorzystywania funkcjonalności podpisywania plików pdf w Portalu Klienta konieczne jest zainstalowanie programu umożliwiającego otwieranie plików zapisanych w formacie PDF, a także włączenie obsługi JavaScript i cookies w przeglądarce internetowej.
  5. W celu podpisania dokumentów w przeglądarce internetowej dopuszczalna jest możliwość wykorzystania PEM-HEART for WebClient.
  6. GITD nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w dostępie do informacji zawartych w Portalu Klienta, wynikające z awarii lub przypadków wadliwego funkcjonowania systemów teleinformatycznych.

§ 7 - Bezpieczeństwo

  1. Użytkownik zobowiązany jest zabezpieczyć Login i Hasło przed ujawnieniem osobom trzecim. W przypadku podejrzenia ujawnienia danych dostępowych Użytkownicy zobowiązani są do zmiany Hasła.
  2. Użytkownik ponosi całkowitą i wyłączną odpowiedzialność za wszelkie skutki wynikłe z korzystania z Portalu przez osoby nieuprawnione, które w jakikolwiek sposób weszły w posiadanie Loginu i Hasła Użytkownika. W szczególności GITD nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w związku z wykorzystaniem informacji uzyskanych za pośrednictwem Portalu Klienta przez osoby niepowołane.

§ 8 - Wnioski i Zgody

  1. Wszystkie operacje i dyspozycje dokonane po zalogowaniu przez Użytkowników za pomocą Portalu, uważa się za zlecone przez Użytkownika.
  2. Wszelkie oświadczenia w zakresie Zgód znajdujących się w Portalu dokonywane w ramach zarządzania Zgodami po zalogowaniu się do Portalu uważa się za złożone przez Klienta.

§ 9 - Postanowienia końcowe

  1. Materiały dostępne na Portalu Klienta mogą zawierać materiały chronione prawem autorskim, Użytkownik zobowiązany jest do respektowania praw własności intelektualnej w tym zakresie.
  2. GITD nie ponosi odpowiedzialności, w granicach obowiązującego prawa, za:

a) korzystanie z Portalu w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu;

b) szkody powstałe w związku z użytkowaniem Portalu bądź niemożnością jego użytkowania lub w związku z niewłaściwym jego działaniem;

c) przerwy w dostępności Portalu w całości lub części, wynikające z awarii bądź przypadków wadliwego funkcjonowania systemów teleinformatycznych.

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 19.02.2024 r.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
19.02.2024 15:22 Filip Rosa
Pierwsza publikacja:
31.01.2024 09:46 Filip Rosa
{"register":{"columns":[]}}