Portal Klienta iBTM
Biuro ds. Transportu Międzynarodowego uprzejmie informuje, że w dniu 27 listopada 2023 r. został udostępniony Portal Klienta nowego systemu informatycznego iBTM wspierającego pracę biura.
Zaplanowana przerwa techniczna Portalu Klienta:
od dnia 20.12.2024 godz. 16:00 do dnia 23.12.2024 godz. 06:00
Portal Klienta w tym czasie będzie nieosiągalny.
Za utrudnienia przepraszamy.
Portal Klienta dostępny jest pod adresem: https://ibtm.gitd.gov.pl/
Przez Portal Klienta możliwe jest uzyskanie dostępu do danych przedsiębiorcy lub organizacji przewoźników drogowych oraz złożenie wniosków o:
- przedłużenie ważności licencji wspólnotowej;
- wydanie dodatkowych wypisów z licencji;
- wydanie świadectwa kierowcy;
- wydanie zezwolenia zagranicznego;
a także złożenie informacji dotyczącej wymiany taboru lub zmiany nr rej. pojazdu albo zmiany prawa dysponowania pojazdem.
Ponadto Portal Klienta umożliwia obsługę organizacji zrzeszających przewoźników drogowych w zakresie:
- wydawania zezwoleń zagranicznych w zakresie przyjmowania i zwracania blankietów;
- przypisywania blankietów do przedsiębiorcy poprzez Portal Klienta.
Portal Klienta przewiduje również samodzielne wprowadzenie danych dotyczących rozkładu jazdy linii regularnych (przystanek, adres przystanku, przejścia graniczne, oznaczenia państw, odległości w km między przystankami).
Portal Klienta jest dostępny dla przedsiębiorców oraz organizacji przewoźników drogowych po złożeniu wniosku PK1, a następnie po utworzeniu konta i jego aktywacji.
Warunkiem otrzymania dostępu do konta na Portalu Klienta jest zapoznanie się oraz zaakceptowanie Regulaminu Portalu Klienta.