W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

IZDP. Informacja o wymianie taboru/ zmianie numeru rejestracyjnego/zmianie prawa dysponowania pojazdem

I. Wykaz dokumentów
  1. Informacja o wymianie taboru/zmianie numeru rejestracyjnego/zmianie prawa dysponowania (wniosek IZDP).
  2. Wykaz pojazdów (załącznik WPC).
    Uwaga: w przypadku zgłoszenia pojazdu z zagranicznym numerem rejestracyjnym - możliwe jest zgłoszenie go nie dłużej niż na 3 kolejne miesiące w danym roku kalendarzowym. Do wniosku załącz umowę najmu pojazdu lub poświadczony wyciąg z tej umowy w języku polskim.
II. Złóż wniosek przez internet

Składanie wniosku elektronicznie poprzez Portal Klienta:

Portal Klienta dostępny jest pod adresem: https://ibtm.gitd.gov.pl

Portal Klienta to aplikacja działająca w sieci Internet pozwalająca przedsiębiorcy lub osobie przez niego wskazanej na:

dostęp do danych (m.in. złożonych wniosków i stanie ich realizacji,  pojazdach zgłoszonych do uprawnienia, kierowcach dla których zostało wydane świadectwo kierowcy, o ważności wydanych uprawnień, zabezpieczeniu finansowym),
składanie do BTM wniosków  dotyczących wybranych spraw prowadzonych w BTM. Jest to alternatywa dla dostępnych cały czas innych sposobów składania wniosków (np. w postaci papierowej osobiście na Sali Obsługi GITD,
listem polecanym w postaci elektronicznej za pośrednictwem ePUAP, e-Doręczeń lub www.biznes.gov.pl). 

Aktualnie przez PK można złożyć następujące wnioski dotyczące:
• udzielenia licencji wspólnotowej na kolejny okres (przedłużenie ważności licencji wspólnotowej);
• wydania dodatkowych wypisów z licencji wspólnotowej;
• wymiany pojazdów;
• zmiany numerów rejestracyjnych;
• zmiany prawa dysponowania;
• wydania świadectwa kierowcy;
• certyfikatu S; 

• wydania zezwolenia zagranicznego.

Do Portalu Klienta dostęp mogą uzyskać przedsiębiorcy lub osoby przez niego wskazane. W tym celu należy złożyć do GITD wniosek PK1.
Wzór wniosku znajdziesz w tym miejscu: https://www.gov.pl/web/gitd/wnioski-i-druki-do-pobrania

W celu ułatwienia Państwu korzystania z Portalu Klienta, zachęcamy do zapoznania się z przygotowaną przez Biuro ds. Transportu Międzynarodowego broszurą informacyjną:
https://www.gov.pl/web/gitd/broszura-informacyjna-portal-klienta

Wszelkie sprawy związane z Portalem Klienta iBTM można realizować za pośrednictwem:
Email: 
portal.klienta@gitd.gov.pl
Infolinia: (22) 220 43 12
(Infolinia czynna w dni robocze w godz. 9:00 - 14:00)

 

Wypełniony i podpisany wniosek wyślij w formie elektronicznej (skan) na adres:

  • licencje.rzeczy.btm@gitd.gov.pl - dla przewozu rzeczy

Złóż wniosek elektronicznie poprzez Punkt Kontaktowy:

Złóż wniosek elektronicznie poprzez Punkt Kontaktowy

Składając wniosek online zwróć uwagę na:
- Gdy dokument wymagany jest w oryginale, zachowaj jego oryginalną formę: Pliki elektroniczne które posiadasz załącz do wniosku, dla weryfikacji podpisów elektronicznych - skan pliku elektronicznego nie jest oryginałem!
- Załączony skan dokumentu wydanego przez osobę/instysucję trzecią, nie jest dokumentem oryginalnym! Nie jesteś wydawcą takich dokumentów. Nie możesz podpisać dokumentów "za kogoś".
- Potwierdzeniem otrzymania dokumentów przez GITD, jest plik UPP (Urzędowe Potwierdzenie Przedłożenia).
III. Opłaty

- Wniosek jest bezpłatny. 

IV. Adres do przesłania dokumentów

Wniosek należy przesyłać na adres:
GITD - Biuro ds. Transportu Międzynarodowego
Al. Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa

V. Dla pełnomocników

Informacje dot. opłat administracyjnych i pełnomocnictw znajdą Państwo w:
>> INFORMACJA 39/2020 << 

Dla osób upoważnionych w imieniu przedsiębiorcy do załatwiania spraw (podpisywania druków, wyrażania woli, składania oświadczeń) – opłatę skarbową w wys. 17 zł - należy wnieść na rachunek bankowy Centrum Obsługi Podatnika, ul. Obozowa 57, 01-161 Warszawa
Nr 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
Powyższa informacja nie dotyczy opłaty za przesyłkę kurierską.

 

Materiały

Wniosek IZDP
IZDP.pdf 0.12MB
formularz WYKAZ POJAZDÓW - CIĘŻAROWY
formularz​_wpc​_12​_2024.pdf 1.68MB
{"register":{"columns":[]}}