LR10. Zmiana osoby zarządzającej transportem
I. Wykaz dokumentów
1. Wniosek o zmianę osoby zarządzającej transportem (wniosek LR10) – oryginał.
2. Oświadczenie osoby zarządzającej transportem (załącznik OC) – oryginał.
Wypełniając oświadczenie zwróć uwagę na dane dotyczące zgłaszanej osoby zarządzającej znajdujące się w ogólnodostępnej wyszukiwarce KREPTD znajdującej się pod adresem:
https://kreptd.gitd.gov.pl/
3. Kopia certyfikatu kompetencji zawodowych.
4. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstwa w dziedzinach określonych w art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia (WE) 1071/2009 osoby zarządzającej transportem – oryginał.
5. Oświadczenie o niekaralności (załącznik ON) osoby zarządzającej transportem – oryginał.
II. Złóż wniosek przez Internet
Składanie wniosku elektronicznie poprzez Portal Klienta:
Portal Klienta dostępny jest pod adresem: https://ibtm.gitd.gov.pl
• dostęp do danych (m.in. złożonych wniosków i stanie ich realizacji, pojazdach zgłoszonych do uprawnienia, kierowcach dla których zostało wydane świadectwo kierowcy, o ważności wydanych uprawnień, zabezpieczeniu finansowym),
• składanie do BTM wniosków dotyczących wybranych spraw prowadzonych w BTM. Jest to alternatywa dla dostępnych cały czas innych sposobów składania wniosków (np. w postaci papierowej osobiście na Sali Obsługi GITD,
listem polecanym w postaci elektronicznej za pośrednictwem ePUAP, e-Doręczeń lub www.biznes.gov.pl).
Aktualnie przez PK można złożyć następujące wnioski dotyczące:
• udzielenia licencji wspólnotowej na kolejny okres (przedłużenie ważności licencji wspólnotowej);
• wydania dodatkowych wypisów z licencji wspólnotowej;
• wymiany pojazdów;
• zmiany numerów rejestracyjnych;
• zmiany prawa dysponowania;
• wydania świadectwa kierowcy;
• certyfikatu S;
• wydania zezwolenia zagranicznego.
Do Portalu Klienta dostęp mogą uzyskać przedsiębiorcy lub osoby przez niego wskazane. W tym celu należy złożyć do GITD wniosek PK1.
Wzór wniosku znajdziesz w tym miejscu: https://www.gov.pl/web/gitd/wnioski-i-druki-do-pobrania
W celu ułatwienia Państwu korzystania z Portalu Klienta, zachęcamy do zapoznania się z przygotowaną przez Biuro ds. Transportu Międzynarodowego broszurą informacyjną:
https://www.gov.pl/web/gitd/broszura-informacyjna-portal-klienta
Wszelkie sprawy związane z Portalem Klienta iBTM można realizować za pośrednictwem:
Email: portal.klienta@gitd.gov.pl
Infolinia: (22) 220 43 12
(Infolinia czynna w dni robocze w godz. 9:00 - 14:00)
Złóż wniosek elektronicznie poprzez Punkt Kontaktowy:
- Gdy dokument wymagany jest w oryginale, zachowaj jego oryginalną formę: Pliki elektroniczne które posiadasz załącz do wniosku, dla weryfikacji podpisów elektronicznych - skan pliku elektronicznego nie jest oryginałem!
- Załączony skan dokumentu wydanego przez osobę/instytucję trzecią, nie jest dokumentem oryginalnym! Nie jesteś wydawcą takich dokumentów. Nie możesz podpisać dokumentów "za kogoś".
- Potwierdzeniem otrzymania dokumentów przez GITD, jest plik UPP (Urzędowe Potwierdzenie Przedłożenia).
III. Opłaty
- Wniosek jest bezpłatny.
IV. Adres do przesłania dokumentów
Wniosek można złożyć:
- osobiście w siedzibie organu lub przesłać na adres: Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Al. Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa.
2. w postaci elektronicznej:
- za pośrednictwem e-Doręczeń: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia na adres: AE:PL-59352-99182-RUECW-23
- na elektroniczną skrzynkę podawczą urzędu: /canard_gitd/skrytka, np. wysyłając pismo ogólne do urzędu:
- za pośrednictwem platformy ePUAP https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne albo
- za pośrednictwem portalu „biznes.gov.pl”: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00336
V. Dla pełnomocników
Informacje dot. opłat administracyjnych i pełnomocnictw znajdą Państwo w:
>> INFORMACJA 39/2020 <<
Materiały
Druk_LR10Druk_LR10_2025_03.pdf 1.25MB OŚWIADCZENIE OSOBY ZARZĄDZAJĄCEJ TRANSPORTEM
Druk_OC_2024_07_16.pdf 1.29MB OŚWIADCZENIE O NIEKARALNOŚCI
Druk_ON_19_07_2024.pdf 0.38MB