W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

LR10. Zmiana osoby zarządzającej transportem

I. Wykaz dokumentów

1. Wniosek o zmianę osoby zarządzającej transportem (wniosek LR10) – oryginał.

2. Oświadczenie osoby zarządzającej transportem (załącznik OC) – oryginał.
Wypełniając oświadczenie zwróć uwagę na dane dotyczące zgłaszanej osoby zarządzającej znajdujące się w ogólnodostępnej wyszukiwarce KREPTD znajdującej się pod adresem:
https://kreptd.gitd.gov.pl/ 

WYPEŁNIAJĄC ZAŁĄCZNIK OC ZWRÓĆ UWAGĘ NA KOMUNIKAT:

3. Kopia certyfikatu kompetencji zawodowych.

4. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstwa w dziedzinach określonych w art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia (WE) 1071/2009 osoby zarządzającej transportem – oryginał.

5. Oświadczenie o niekaralności (załącznik ON) osoby zarządzającej transportem – oryginał.

II. Złóż wniosek przez Internet

Składanie wniosku elektronicznie poprzez Portal Klienta:

Portal Klienta dostępny jest pod adresem: https://ibtm.gitd.gov.pl

Portal Klienta to aplikacja działająca w sieci Internet pozwalająca przedsiębiorcy lub osobie przez niego wskazanej na:

dostęp do danych (m.in. złożonych wniosków i stanie ich realizacji,  pojazdach zgłoszonych do uprawnienia, kierowcach dla których zostało wydane świadectwo kierowcy, o ważności wydanych uprawnień, zabezpieczeniu finansowym),
składanie do BTM wniosków  dotyczących wybranych spraw prowadzonych w BTM. Jest to alternatywa dla dostępnych cały czas innych sposobów składania wniosków (np. w postaci papierowej osobiście na Sali Obsługi GITD,
listem polecanym w postaci elektronicznej za pośrednictwem ePUAP, e-Doręczeń lub www.biznes.gov.pl). 

Aktualnie przez PK można złożyć następujące wnioski dotyczące:
• udzielenia licencji wspólnotowej na kolejny okres (przedłużenie ważności licencji wspólnotowej);
• wydania dodatkowych wypisów z licencji wspólnotowej;
• wymiany pojazdów;
• zmiany numerów rejestracyjnych;
• zmiany prawa dysponowania;
• wydania świadectwa kierowcy;
• certyfikatu S; 

• wydania zezwolenia zagranicznego.

Do Portalu Klienta dostęp mogą uzyskać przedsiębiorcy lub osoby przez niego wskazane. W tym celu należy złożyć do GITD wniosek PK1.
Wzór wniosku znajdziesz w tym miejscu: https://www.gov.pl/web/gitd/wnioski-i-druki-do-pobrania

W celu ułatwienia Państwu korzystania z Portalu Klienta, zachęcamy do zapoznania się z przygotowaną przez Biuro ds. Transportu Międzynarodowego broszurą informacyjną:
https://www.gov.pl/web/gitd/broszura-informacyjna-portal-klienta

Wszelkie sprawy związane z Portalem Klienta iBTM można realizować za pośrednictwem:
Email: 
portal.klienta@gitd.gov.pl
Infolinia: (22) 220 43 12
(Infolinia czynna w dni robocze w godz. 9:00 - 14:00)

 

Złóż wniosek elektronicznie poprzez Punkt Kontaktowy:

Zmiana osoby zarządzającej transportem w zezwoleniu na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego/licencji wspólnotowej/wypisów z licencji wspólnotowej (transport rzeczy)

Składając wniosek online zwróć uwagę na:
- Gdy dokument wymagany jest w oryginale, zachowaj jego oryginalną formę: Pliki elektroniczne które posiadasz załącz do wniosku, dla weryfikacji podpisów elektronicznych - skan pliku elektronicznego nie jest oryginałem!
- Załączony skan dokumentu wydanego przez osobę/instytucję trzecią, nie jest dokumentem oryginalnym! Nie jesteś wydawcą takich dokumentów. Nie możesz podpisać dokumentów "za kogoś".
- Potwierdzeniem otrzymania dokumentów przez GITD, jest plik UPP (Urzędowe Potwierdzenie Przedłożenia).
III. Opłaty

- Wniosek jest bezpłatny. 

IV. Adres do przesłania dokumentów

Wniosek można złożyć:

  1. osobiście w siedzibie organu lub przesłać na adres: Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Al. Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa.

2. w postaci elektronicznej:

  1. za pośrednictwem e-Doręczeń: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia na adres: AE:PL-59352-99182-RUECW-23 
  2. na elektroniczną skrzynkę podawczą urzędu: /canard_gitd/skrytka, np. wysyłając pismo ogólne do urzędu:
V. Dla pełnomocników

Informacje dot. opłat administracyjnych i pełnomocnictw znajdą Państwo w:
>> INFORMACJA 39/2020 << 

Dla osób upoważnionych w imieniu przedsiębiorcy do załatwiania spraw (podpisywania druków, wyrażania woli, składania oświadczeń) – opłatę skarbową w wys. 17 zł - należy wnieść na rachunek bankowy Centrum Obsługi Podatnika, ul. Obozowa 57, 01-161 Warszawa
Nr 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
Powyższa informacja nie dotyczy opłaty za przesyłkę kurierską.

Materiały

Druk​_LR10
Druk​_LR10​_2025​_03.pdf 1.25MB
OŚWIADCZENIE OSOBY ZARZĄDZAJĄCEJ TRANSPORTEM
Druk​_OC​_2024​_07​_16.pdf 1.29MB
OŚWIADCZENIE O NIEKARALNOŚCI
Druk​_ON​_19​_07​_2024.pdf 0.38MB