LR12. Zarządca sukcesyjny
I. Wymagane dokumenty w przypadku ubiegania się o potwierdzenie możliwości wykonywania uprawnień - przez okres nie dłuższy niż 2 lata od daty śmierci posiadacza zezwolenia/licencji - wynikających z zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i licencji wspólnotowej dotyczącej międzynarodowego zarobkowego przewozu drogowego rzeczy/licencji wspólnotowej dotyczącej międzynarodowego zarobkowego przewozu drogowego rzeczy wydanej przed 15.08.2013 r.:
1. Wniosek o potwierdzenie możliwości wykonywania uprawnień wynikających z zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i licencji wspólnotowej dotyczącej międzynarodowego zarobkowego przewozu drogowego rzeczy (wniosek LR12) – oryginał
Do zgłaszanego adresu siedziby możesz dołączyć dodatkowo tytuł prawny (np. umowa najmu, dzierżawy, akt notarialny, itp.) wraz z dokumentacją fotograficzną.
2. Oświadczenie osoby zarządzającej transportem (załącznik OC) – oryginał
Wypełniając oświadczenie zwróć uwagę na dane dotyczące zgłaszanej osoby zarządzającej znajdujące się w ogólnodostępnej wyszukiwarce KREPTD znajdującej się pod adresem:
https://kreptd.gitd.gov.pl/
3. Certyfikat kompetencji zawodowych – kopia
4. Dokumenty potwierdzające posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzeniedziałalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego (na całość taboru) (zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 1071/2009) w wysokości :
- wraz z opinią i raportem biegłego rewidenta (jeśli sprawozdanie podlega takiemu badaniu) - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez wystawcę (biegłego rewidenta) lub notarialnie
SKŁADAJĄC SPRAWOZDANIE FINANSOWE ZWRÓĆ UWAGĘ NA KOMUNIKATY:
>> 57/2019 <<
>> 63/2019 <<
*Osoby będące członkami organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzające spółką jawna lub komandytową (zgodnie z zasadą reprezentacji określoną w KRS) lub osoby prowadzące działalność gospodarczą
5. Oświadczenie dotyczące bazy eksploatacyjnej (załącznik OB) – oryginał
Do zgłaszanej bazy eksploatacyjnej możesz dołączyć dodatkowo tytuł prawny (np. umowa najmu, dzierżawy, akt notarialny, itp.) wraz z dokumentacją fotograficzną.
6. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstw w wdziedzinach określonych w art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia (WE) 1071/2009 zarządcy sukcesyjnego oraz osoby zarządzającej transportem – oryginał
7. Oświadczenie o niekaralności (załącznik ON) zarządcy sukcesyjnego oraz osoby zarządzającej transportem – oryginał
8. Wykaz pojazdów (załącznik WPC) – oryginał
Uwaga: w przypadku zgłoszenia pojazdu z zagranicznym numerem rejestracyjnym - możliwe jest zgłoszenie go nie dłużej niż na 3 kolejne miesiące w danym roku kalendarzowym. Do wniosku załącz umowę najmu pojazdu lub poświadczony wyciąg z tej umowy w języku polskim.
9. Oświadczenie zarządcy sukcesyjnego (załącznik - oświadczenie) – oryginał
10. Akt zgonu – kopia
II. Wymagane dokumenty w przypadku ubiegania się o potwierdzenie możliwości wykonywania uprawnień - przez okres nie dłuższy niż 2 lata od daty śmierci posiadacza licencji - wynikających z licencji wspólnotowej dotyczącej międzynarodowego zarobkowego przewozu drogowego rzeczy (składa zarządca sukcesyjny przedsiębiorcy POSIADAJĄCEGO zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy wydane przez inny organ niż GITD lub w przypadku gdy zezwolenie wydane przez GITD zostało przekazane do właściwego organu zgodnie z art. 11 ust. 2a i 2b ustawy o transporcie drogowym ):
- Wniosek o potwierdzenie możliwości wykonywania uprawnień wynikających z licencji wspólnotowej dotyczącej międzynarodowego zarobkowego przewozu drogowego rzeczy (wniosek LR12) – oryginał
- Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy wraz z decyzją potwierdzającą możliwość wykonywania uprawnień wynikających z zezwolenia lub licencji – kopia
- Zaświadczenie wystawione przez organ, który wydał zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o liczbie pojazdów, dla których został udokumentowany wymóg zdolności finansowej wydane dla zarządcy sukcesyjnego zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) 1071/2009 – oryginał
4. Wykaz pojazdów (załącznik WPC) – oryginał
Uwaga: w przypadku zgłoszenia pojazdu z zagranicznym numerem rejestracyjnym - możliwe jest zgłoszenie go nie dłużej niż na 3 kolejne miesiące w danym roku kalendarzowym. Do wniosku załącz umowę najmu pojazdu lub poświadczony wyciąg z tej umowy w języku polskim.
5. Oświadczenie zarządcy sukcesyjnego (załącznik - oświadczenie) – oryginał
6. Akt zgonu – kopia
III. Złóż wniosek przez internet
Składanie wniosku elektronicznie poprzez Portal Klienta:
Portal Klienta dostępny jest pod adresem: https://ibtm.gitd.gov.pl
• dostęp do danych (m.in. złożonych wniosków i stanie ich realizacji, pojazdach zgłoszonych do uprawnienia, kierowcach dla których zostało wydane świadectwo kierowcy, o ważności wydanych uprawnień, zabezpieczeniu finansowym),
• składanie do BTM wniosków dotyczących wybranych spraw prowadzonych w BTM. Jest to alternatywa dla dostępnych cały czas innych sposobów składania wniosków (np. w postaci papierowej osobiście na Sali Obsługi GITD,
listem polecanym w postaci elektronicznej za pośrednictwem ePUAP, e-Doręczeń lub www.biznes.gov.pl).
Aktualnie przez PK można złożyć następujące wnioski dotyczące:
• udzielenia licencji wspólnotowej na kolejny okres (przedłużenie ważności licencji wspólnotowej);
• wydania dodatkowych wypisów z licencji wspólnotowej;
• wymiany pojazdów;
• zmiany numerów rejestracyjnych;
• zmiany prawa dysponowania;
• wydania świadectwa kierowcy;
• certyfikatu S;
• wydania zezwolenia zagranicznego.
Do Portalu Klienta dostęp mogą uzyskać przedsiębiorcy lub osoby przez niego wskazane. W tym celu należy złożyć do GITD wniosek PK1.
Wzór wniosku znajdziesz w tym miejscu: https://www.gov.pl/web/gitd/wnioski-i-druki-do-pobrania
W celu ułatwienia Państwu korzystania z Portalu Klienta, zachęcamy do zapoznania się z przygotowaną przez Biuro ds. Transportu Międzynarodowego broszurą informacyjną:
https://www.gov.pl/web/gitd/broszura-informacyjna-portal-klienta
Wszelkie sprawy związane z Portalem Klienta iBTM można realizować za pośrednictwem:
Email: portal.klienta@gitd.gov.pl
Infolinia: (22) 220 43 12
(Infolinia czynna w dni robocze w godz. 9:00 - 14:00)
Opcja chwilowo niedostępna w serwisie biznes.gov.pl
IV. Opłaty
- Wniosek jest bezpłatny.
V. Adres do przesłania dokumentów
Wniosek należy przesyłać na adres:
GITD - Biuro ds. Transportu Międzynarodowego
Al. Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa
VI. Dla pełnomocników
Informacje dot. opłat administracyjnych i pełnomocnictw znajdą Państwo w:
>> INFORMACJA 39/2020 <<
Materiały
Wniosek LR12LR12.pdf 0.17MB formularz WYKAZ POJAZDÓW - CIĘŻAROWY
formularz_wpc_12_2024.pdf 1.68MB Oświadczenie zarządcy sukcesyjnego
Oswiadczenie-zarzadcy-sukcesyjnego.pdf 0.25MB OŚWIADCZENIE O BAZIE EKSPLOATACYJNEJ
Druk_OB_2024_09_07.pdf 0.93MB OŚWIADCZENIE OSOBY ZARZĄDZAJĄCEJ TRANSPORTEM
Druk_OC_2024_07_16.pdf 1.29MB OŚWIADCZENIE O NIEKARALNOŚCI
Druk_ON_19_07_2024.pdf 0.38MB