W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi, wnioski, petycje

Przyjmowanie i załatwianie petycji

Przedmiot petycji:

Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.

Sposób składania petycji:

Petycję można złożyć w następujący sposób:

  • przesłać listownie
  • przesłać faksem
  • przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP,
  • złożyć w formie pisemnej bezpośrednio w Izbie Administracji Skarbowej w Łodzi w godzinach pracy Izby.

Petycji nie można złożyć telefonicznie.

Wymogi formalne petycji:

Petycja powinna zawierać:

  • oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję,
  • wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów, oznaczenie adresata petycji, wskazanie przedmiotu petycji,
  • jeżeli petycja składana jest w formie pisemnej – podpis podmiotu wnoszącego petycję albo podpis osoby reprezentującej podmiot wnoszący petycję (w przypadku gdy podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów),
  • jeżeli petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej – adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.

Składanie petycji w interesie podmiotu trzeciego:

Petycja może być składana w interesie podmiotu trzeciego za jego zgodą. W takim przypadku petycja powinna dodatkowo zawierać, oprócz spełnienia wymagań wymienionych w pkt 4:

  1. imię i nazwisko albo nazwę podmiotu trzeciego,
  2. miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu trzeciego,
  3. adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej podmiotu trzeciego,
  4. zgodę podmiotu trzeciego wyrażoną w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Uwagi:

O tym, czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Składanie skarg i wniosków

Rozpatrywanie skarg i wniosków w Izbie Administracji Skarbowej w Łodzi

Skargi i wnioski są przyjmowane i rozpatrywane na podstawie przepisów Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Organy państwowe obowiązane są przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków w ustalonych przez siebie dniach i godzinach. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

Skargi i wnioski można wnieść:

  • bezpośrednio w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Łodzi przy al. Kościuszki 83, 90-436 Łódź, w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach urzędowania (7.30–15.30), kancelaria (parter),
  • drogą pocztową na adres: Izba Administracji Skarbowej w Łodzi, al. Kościuszki 83, 90-436 Łódź,
  • pocztą elektroniczną na adres mailowy: ias.lodz@mf.gov.pl,
  • elektroniczną skrzynką podawczą ePUAP: https://epuap.gov.pl,
  • na informatycznych nośnikach danych 

Ważne:

  • akceptowalne rodzaje nośników danych: płyta CD/DVD, pendrive, dysk USB;
  • akceptowalne formaty danych: dokumenty tekstowe, tekstowo-graficzne, prezentacje multimedialne: .txt, .rtf, .pdf, xps, .odt, .ods, .odp, .doc, .xls, .ppt, .docx, .xlsx, .pptx, .csv; informacje graficzne: .jpg, .jpeg, .tif, .tiff, .geotiff, .png, .svg; informacje dźwiękowe lub filmowe: .wav, .mp3, .avi, .mpg, .mpeg, .mp4, .m4a, mpeg4, .ogg, .ogv; format stron www: .html, .xhtml, .css; format danych: .xml, .xsd, .gml, .rng; format danych: .xsl,  .xslt; dokumenty podpisane elektronicznie, opatrzone pieczęcią elektroniczną, szyfrowane: XMLsig, .XAdES, PAdES, CAdES, XMLenc.; do kompresji (zmniejszenia objętości) dokumentów elektronicznych: .zip, .tar, .gz (.gzip), .7Z.

Dokument elektroniczny doręczany na elektronicznym nośniku danych jest przekazywany wraz z tym nośnikiem, nośnik nie podlega zwrotowi.

Skargi i wnioski można również składać w każdej jednostce organizacyjnej Krajowej Administracji Skarbowej podległej organizacyjnie Izbie Administracji Skarbowej w Łodzi w godzinach urzędowania, wg zasad ich składania przewidzianych dla danej jednostki.

Skargi oraz wnioski powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Na podstawie § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

W przypadku ustnego wniesienia skargi lub wniosku wyznaczony pracownik Izby Administracji Skarbowej w Łodzi sporządza protokół przyjęcia skargi lub wniosku, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.

Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków w Izbie Administracji Skarbowej w Łodzi

Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Łodzi lub Zastępca Dyrektora przyjmuje osoby zainteresowane w poniedziałki od 15:30 do 17:00, po wcześniejszym umówieniu.

Pracownicy Wszystkich jednostek KAS w woj. łódzkim przyjmują interesantów w sprawach skarg, wniosków i petycji w godzinach pracy urzędów.

Wideo

{"register":{"columns":[]}}