W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Promocja polskich jabłek w Indiach

05.11.2021

W Nowym Delhi Ambasada Polska zorganizowała 29 października wieczór promocyjny polskich jabłek i produktów jabłkowych pod nazwą „Noc Polskiego Jabłka” (Polish Apple Night).

Noc Polskiego Jabłka

Obecni byli indyjscy importerzy jabłek, przedstawiciele branży restauracyjnej i hotelarskiej, osoby związane z przetwórstwem żywności oraz dziennikarze. Gośćmi honorowymi byli C. Rajasekhar, Dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej Stanów Indyjskich w MSZ Indii oraz Amit Lohani, Prezes Indyjskiego Forum Importerów Żywności (Forum of Indian Food Importers), organizacji, która współpracuje z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, a także z polskimi eksporterami.

Oprócz prezentacji produktów Ambasada zorganizowała pokaz kulinarny. Polscy kucharze Łukasz Konik i Michał Soliwoda zaprezentowali możliwości zastosowania jabłek w daniach słodkich i wytrawnych.

Impreza spotkała się z dużym zainteresowaniem delhijskiej branży spożywczej. Dodatkowo podczas zorganizowanego dzień wcześniej Narodowego Dnia Niepodległości Placówka przedstawiła polską ofertę jabłkową Pani Meenakshi Lekhi, Wiceminister Spraw Zagranicznych Republiki Indii.

Jabłka zdecydowanie dominują w strukturze eksportu produktów rolno-spożywczych do Indii. W roku 2020 polscy eksporterzy odnotowali sprzedaż na rynku indyjskim na poziomie 11,3 mln euro, z czego ok. 39% stanowił właśnie eksport jabłek (ok. 4,4 mln euro). W związku z istotnym spadkiem eksportu produktów rolno-spożywczych do Indii, spowodowanym głównie pandemią Covid (w roku 2019 eksport dla tej kategorii wynosił 18 mln euro), konieczne jest w pierwszej kolejności odbudowanie wcześniejszego poziomu poprzez bardziej intensywną promocję polskich jabłek, a w efekcie zachęcenie lokalnych importerów i dystrybutorów owoców do ich importu. Według ustaleń podczas rozmów odbytych w czasie imprezy indyjscy importerzy planują zwiększenie zamówień w przyszłym roku.

Oferta produktowa polskich firm prezentowana była na stoiskach w postaci świeżych owoców oraz próbek produktów i materiałów promocyjnych dostarczonych z Polski w ramach spedycji zorganizowanej przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. W organizację Polish Apple Night były zaangażowane: Basstion Fruit Sp. z o.o., Bialski Owoc Sp. z o.o., EWA-BIS Sp. z o.o., Genesis Fresh, Stowarzyszenie Sady Grójeckie, KGW Dębnowolanki, Warecki Szlak Jabłkowy, Tuszyńscy Miody z Tradycjami, Nasza Tłocznia.

Zdjęcia (9)

{"register":{"columns":[]}}