Legalizacja
Legalizacja dokumentu urzędowego to poświadczenie, że dokument pochodzi z właściwego urzędu — legalizując dokument, konsul potwierdza autentyczność podpisu i pieczęci urzędnika zagranicznego. Dzięki temu możesz posłużyć się zagranicznym dokumentem urzędowym w Polsce.
Legalizacja dotyczy państw, które nie są stronami Konwencji Haskiej znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych z dnia 5 października 1961 roku (Dz.U. z 2005 r. poz. 938).
Pamiętaj! Konsul legalizuje wyłącznie oryginały i urzędowe odpisy dokumentów. Nie legalizuje się kserokopii oraz wydruków z systemów teleinformatycznych. Dokumenty – przed złożeniem ich konsulowi – muszą zostać uwierzytelnione przez właściwy urząd miejscowy (w tym przypadku Minsiterstwo Spraw Zagranicznych Iraku, dysponujące lokalnymi biurami legalizacji w poszczególnych prowincjach, w tym Regionu Kurdystanu).
Konsul odmawia legalizacji dokumentów nie zawierających superlegalizacji.
W celu umówienia się na wizytę prosimy o wysłanie stosownego erbil.consul@msz.gov.pl.
Legalizacja dokumentów kosztuje: 40 USD (płatność tylko gotówką).
Jeśli zagraniczny urząd wymaga legalizacji polskiego dokumentu, zapoznaj się z informacjami zamieszczonymi na stronie polskiego MSZ.
Podstawa prawna
Konwencja znosząca wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzona w Hadze dnia 5 października 1961 roku
Ustawa z dnia 25 czerwca 2015 r. Prawo konsularne
Ustawa z dnia 17 listopada 1964 roku Kodeks postępowania cywilnego