W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

NASK

NASK jest państwowym instytutem badawczym, którego misją jest poszukiwanie i wdrażanie rozwiązań, służących rozwojowi sieci teleinformatycznych w Polsce oraz poprawie ich efektywności i bezpieczeństwa. Instytut prowadzi badania naukowe, prace rozwojowe, a także działalność operacyjną na rzecz bezpieczeństwa polskiej cywilnej cyberprzestrzeni. Ważnym elementem działalności NASK jest też edukacja użytkowników oraz promowanie koncepcji społeczeństwa informacyjnego, głównie w celu ochrony dzieci i młodzieży przed zagrożeniami, związanymi z użytkowaniem nowych technologii.

Uśmiechnięte dwie kobiety i mężczyzna siedzący przy biurku z dokumentami, napis człowiek w centrum technologii z logo NASK.

Cyberbezpieczeństwo i ochrona użytkowników

NASK to państwowy instytut badawczy, którego głównym polem aktywności jest zapewnienie bezpieczeństwa i nieprzerwanego funkcjonowania Internetu w Polsce. Misją Instytutu jest cyfryzacja kraju, rozwój internetu i cyberbezpieczeństwa poprzez badania, wdrożenia innowacyjnych produktów, działania społeczne i edukacyjne dla popularyzacji idei społeczeństwa informacyjnego. NASK realizuje zaawansowane projekty badawcze, współpracuje z prestiżowymi ośrodkami naukowymi w Polsce i na świecie. Istotne miejsce zajmują badania dotyczące biometrycznych metod weryfikacji tożsamości w bezpieczeństwie usług. Prowadzi badania społeczne oraz nowatorskie projekty w obszarze Big Data i sztucznej inteligencji. NASK prowadzi Rejestr Domeny .pl, utrzymując ponad 2,5 mln domen na rzecz ponad 1 mln abonentów.

W NASK pracujemy dla siebie, dla bliskich, dla Polski. Jeśli chciałbyś być częścią Zespołu i rozwijać cyfrową Polskę, to czekamy na Ciebie!
Sprawdź kogo właśnie teraz szukamy lub zostaw nam swoje CV.

Poznaj kilka strategicznych projektów NASK i dołącz do Zespołów, które je realizują!

EZD RP – narzędzie awansu cyfrowego dla podmiotów publicznych

Głównym celem stworzenia nowoczesnego systemu do elektronicznego zarządzania dokumentacją i informacją, jest rzeczywiste przekształcenie pracy papierowej w cyfrową. Administracja publiczna powinna być wyposażona w niezawodny i spójny system, umożliwiający sprawną i bezawaryjną pracę z dokumentami elektronicznymi.  EZD RP budowany i udostępniany przez NASK  jest przyjaznym narzędziem dla urzędów i ich pracowników, a obywatelom daje pewność, że ich sprawy są obsługiwane bezpiecznie i sprawnie.  System będzie dostępny w wersji wdrażanej na lokalnych serwerach jednostek lub w infrastrukturze chmurowej udostępniającej usługi EZD RP w modelu SaaS.

System EZD RP to droga do awansu cyfrowego administracji.
Rozwijaj go razem z nami!

EZD RP zapewnia, że zarządzanie dokumentacją w organach państwa będzie zgodne z właściwymi przepisami prawa. Ponadto wprowadza pełną transparentność działania polskich urzędów, co ma kluczowe znaczenie dla poziomu zaufania obywateli do podmiotów publicznych. Co więcej – oferuje zupełnie nową jakość pracy dla każdego urzędnika, a jednostkom administracji publicznej pozwala na pełną elektronizację procedur i sprawne zarządzanie informacją.

EZD RP to projekt o olbrzymiej skali wdrożenia w całej Polsce:
•    Blisko 120 000 jednostek administracji rządowej i samorządowej, szkolnictwa i służby zdrowia zainteresowanych elektronicznym zarządzaniem dokumentacją.
•    1 900 000 możliwych przyszłych użytkowników, a obecnie pracowników podmiotów realizujących zadania publiczne.
•    Miliardy dokumentów rejestrowanych wyłącznie w sposób elektroniczny za pomocą nowoczesnego systemu.
•    Automatyzacja pracy dzięki mechanizmom sztucznej inteligencji.

Paszportyzacja polskiej żywności

Ten innowatorski projekt na skalę światową ma zapewnić wiarygodne informacje o produktach żywnościowych na każdym etapie łańcucha dostaw, szczególnie odnośnie ich pochodzenia, jakości oraz zabiegów, jakim zostały poddane. Planowana jest budowa cyfrowego systemu gwarantującego efektywne monitorowanie i identyfikowanie informacji o produktach.

Udział NASK w projekcie obejmuje m.in. opracowanie procesu zbierania, gromadzenia, przetwarzania oraz udostępniania danych na rynku wołowiny, wieprzowiny i ziemniaka, a także przetestowanie określonych funkcjonalności i innowacyjnych rozwiązań na wybranych grupach podmiotów. Celem pilotażu jest też zbadanie i opisanie możliwości zbudowania Paszportu dla produktów objętych pilotażem, ustalenie jak dalece możliwe jest - w ramach jednego docelowego systemu - gromadzenie, analiza i udostępnianie informacji dotyczących wybranych produktów rolnych i żywnościowych; zbadanie możliwości wykorzystania zagregowanych danych do wspomagania realizacji mechanizmów aktywnej polityki rolnej na rynkach produktów rolnych i żywnościowych.

OSE, czyli bezpieczny internet dla szkół

OSE to program zaprojektowany przez Ministerstwo Cyfryzacji, dający szkołom z całej Polski dostęp do szybkiego, bezpłatnego i bezpiecznego internetu. NASK jest operatorem Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej (OSE), odpowiedzialnym za jej uruchomienie i utrzymanie. Celem tego projektu, obok dostarczenia szerokopasmowego, bezpłatnego internetu razem z usługami zabezpieczającymi, jest także podnoszenie poziomu cyfrowych kompetencji uczniów i otwarcie ich na nowe technologie, promowanie zasad bezpiecznego korzystania z technologii cyfrowych oraz wyrównanie szans edukacyjnych wszystkich uczniów w Polsce.

Szkoły uczestniczące w programie i podłączone do OSE mają zapewnione wsparcie techniczne i podstawowy pakiet urządzeń zapewniających podłączenie do sieci. Mają możliwość udziału w wielu projektach edukacyjnych poświęconych zasadom bezpiecznego korzystania z Internetu.

Do OSE jest już podłączonych ponad 20 300 szkół w całej Polsce!

eRekrutacje – pomoc przy poszukiwaniu zatrudnienia i pracowników

System eRekrutacje jest nowoczesnym narzędziem, które umożliwi pracodawcom z sektora administracji rządowej poszukiwanie kandydatów do pracy w służbie cywilnej, a osobom zainteresowanym podjęciem takiej pracy ubieganie się o nią.
Obecnie, na potrzeby naborów do służby cywilnej wykorzystywana jest baza ogłoszeń, która nie pozwala na przeprowadzenie całego procesu rekrutacyjnego. System eRekrutacje ma to zmienić – zawiera on nie tylko bazę ogłoszeń, lecz pozwala przeprowadzić cały proces – od ogłoszenia naboru, poprzez zbieranie aplikacji, ocenę kandydatów i wybór najlepszego z nich, na ogłoszeniu wyniku rekrutacji kończąc.

W dowolnym momencie pracownik urzędu administracji rządowej może założyć konto instytucji, wprowadzić ogłoszenie o rekrutacji przy pomocy szablonu dostępnego w systemie i je opublikować, a po zakończeniu ocen kandydatów – wprowadzić i opublikować wynik rekrutacji. Dla kandydatów platforma pełni rolę animacyjną i obsługową – m.in. powiadamia o nowych rekrutacjach, umożliwia przygotowanie elektronicznej aplikacji i potwierdza jej wysłanie, prezentuje wyniki, jakie kandydat uzyskał w danym etapie naboru i umożliwia komunikację na linii kandydat-urząd.

ZUCH – obsługa publicznych usług chmurowych

System Zapewniania Usług Chmurowych ZUCH to portal oferowania i pozyskiwania usług chmurowych dla administracji publicznej i dostawców zewnętrznych. Za pośrednictwem Systemu, każda jednostka publiczna będzie mogła dokonać zakupu wybranych e-usług chmurowych oferowanych na platformie przez dostawców, którymi mogą być wszystkie działające w Polsce firmy.

Platforma daje dostęp do wiodących rozwiązań chmurowych w postaci gotowych produktów i usług oraz umożliwia ich zamawianie, oraz porównywanie w dowolnym momencie. Odbiorcy usług nie muszą też martwić się o ich bezpieczeństwo, ponieważ każdy dostawca chcący zaoferować usługi chmurowe na Platformie przechodzi proces weryfikacji już na etapie rejestracji w ZUCH! Oprócz szerokiego dostępu i bezpieczeństwa należy podkreślić, że rozwiązanie umożliwia łatwe zamawianie, prowadzenie dokumentacji i obsługę zleceń w jednym miejscu.

Ponadto pod prostym i wygodnym interfejsem znajduje się mechanizm spełniający wszelkie wymogi przepisów o zamówieniach i finansach publicznych. W ten sposób instytucje publiczne dostaną do ręki narzędzie, które może wyeliminować znaczną część formalności związanych z nabywaniem usług chmurowych przez podmioty publiczne.

JS hide menu

{"register":{"columns":[]}}