Lockdown na terenie Izraela i jego wpływ na funkcjonowanie Wydziału Konsularnego
26.12.2020
Z dniem 27 grudnia 2020 r. (godzina 17:00) władze izraelskie wprowadziły na obszarze całego kraju lockdown, obejmujący m. in. całkowite zamknięcie urzędów/instytucji/obiektów/punktów handlowo-usługowych zajmujących się bezpośrednią obsługą klientów/interesantów oraz zakaz oddalania się od miejsca zamieszkania o więcej niż 1000 m. Powyższe środki zostały wprowadzone, mając na celu ograniczenia rozprzestrzeniania się epidemii COVID-19.
W okresie lockdownu Wydział Konsularny pozostaje w pełnej gotowości do udzielania niezbędnej pomocy konsularnej polskim obywatelom w sytuacjach nagłych, wymagających pilnej interwencji konsula. Kontakt z urzędem w tych sprawach jest możliwy pod numerem dyżurnym oraz dyżurnym adresem e-mail.
Wydział Konsularny pozostaje również do Państwa dyspozycji we wszystkich pozostałych sprawach w trybie korespondencyjnym (pocztowym i mailowym – skrzynka poczty elektronicznej obsługiwana jest na bieżąco).
Ze względu na wprowadzony przez władze miejscowe zakaz przemieszczania się interesanci nie będą mieli możliwości dotarcia do konsulatu. W związku z powyższym wizyty wnioskodawców w konsulacie począwszy od poniedziałku, 28 grudnia 2020 r. do odwołania lockdownu nie będą możliwe i nie odbędą się. Ograniczenie to dotyczy zarówno możliwości składania nowych wniosków, jak i odbioru dokumentów w sprawach już prowadzonych. Nie będą również udostępniane nowe terminy wizyt na ten okres w systemie e-Konsulat.
Wydział Konsularny skontaktuje się ze wszystkimi wnioskodawcami, którzy zarejestrowali wizyty w urzędzie przypadające na okres lockdownu, informując o ich odwołaniu. Po zakończeniu lockdownu wnioski tych osób zostaną przyjęte bez konieczności ponownej rejestracji terminów (konsulat skontaktuje się z Państwem oddzielnie, informując o nowych terminach wizyt).