Wydział Konsularny wstrzymuje przyjmowanie klientów konsularnych
13.03.2020
W związku z zagrożeniem epidemiologicznym wirusem SARS-CoV-2, mając na celu ograniczenie ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa oraz uwzględniając środki zaradcze wprowadzane przez władze izraelskie Wydział Konsularny Ambasady RP w Tel Awiwie zaprzestaje przyjmowania interesantów z dniem 16 marca 2020 r. do odwołania.
Powyższe dotyczy zarówno przyjmowania nowych wniosków, jak i wydawania dokumentów w sprawach już prowadzonych.
Przyjmowanie klientów konsularnych zostanie ograniczone wyłącznie do uzasadnionych i nagłych przypadków, przy czym priorytet zostanie przyznany obywatelom polskim znajdującym się w sytuacjach, wymagających podjęcia niezwłocznego działania.
W okresie obowiązywania wyżej wskazanego środka zapobiegawczego zostały odwołane wszystkie wizyty zarejestrowane w systemie e-Konsulat, a nowe wizyty nie będą udostępniane.
Wydział Konsularny skontaktuje się ze wszystkimi zarejestrowanymi wnioskodawcami, informując o odwołaniu ich wizyt oraz o tym, że po przywróceniu zwykłej organizacji pracy urzędu osoby te zostaną powiadomione o możliwości i zasadach priorytetowego przyjęcia wniosków bez konieczności ponownej rejestracji terminów w systemie e-Konsulat. Rozwiązanie to zostanie zaoferowane osobom, które zarejestrowały wizyty do dnia 13 marca 2020 r. do godziny 12:00 czasu lokalnego włącznie. Wizyty zarejestrowane później będą traktowane jak niedokonane.
Najczęściej zadawane pytania:
Pyt.: Zarejestrowałem wizytę w sprawie paszportowej/prawnej/wizowej na koniec marca – czy mogę przyjść?
Odp.: Nie, konsulat będzie zamknięty. Wizyta w Wydziale Konsularnym będzie możliwa tylko w nagłych i uzasadnionych sytuacjach. W takim wypadku prosimy o kontakt mailowy (telaviv.konsul@msz.gov.pl). Jak tylko konsulat ponownie będzie otwarty dla klientów, skontaktujemy się z Tobą i umówimy nowy termin wizyty, tak żebyś nie musiał dokonywać nowej rejestracji w systemie e-konsulat. Poczekaj cierpliwie na email, który otrzymasz na adres podany przez Ciebie podczas rejestracji wizyty.
Pyt.: Termin odebrania nowego paszportu mam wyznaczony na koniec marca – czy mogę przyjść go odebrać?
Odp.: Nie, konsulat będzie zamknięty. Odbiór paszportów będzie możliwy tylko w nagłych i uzasadnionych sytuacjach. W takim wypadku prosimy o kontakt mailowy (telaviv.konsul@msz.gov.pl).
Pyt.: To kiedy będę mógł odebrać paszport?
Odp.: Na stronie internetowej ambasady pojawi się komunikat o planowanym przywróceniu normalnego trybu pracy, zaglądaj na nią regularnie (www.gov.pl/izrael).
Pyt.: Chciałbym się zapisać na wizytę w sprawie paszportowej/prawnej/wizowej, ale nie ma nowych terminów dostępnych w systemie e-konsulat – co mam robić?
Odp.: Obecnie konsulat jest zamknięty i nie udostępniamy terminów wizyt. Wizyta w konsulacie jest możliwa tylko w nagłych i uzasadnionych sytuacjach. W takim wypadku prosimy o kontakt mailowy (telaviv.konsul@msz.gov.pl). Śledź naszą stronę internetową, na której pojawi się komunikat o planowanym przywróceniu normalnego trybu pracy (www.gov.pl/izrael).
Pyt.: Ze względu na wyjątkowe okoliczności muszę pilnie złożyć wniosek o wizę do Polski – co mam robić?
Odp.: Prosimy o kontakt mailowy (telaviv.konsul@msz.gov.pl).
Pyt.: Do kiedy konsulat będzie zamknięty?
Odp.: Śledź naszą stronę internetową, na której pojawi się komunikat o planowanym przywróceniu normalnego trybu pracy (www.gov.pl/izrael).