Oczekiwane rezultaty i korzyści
Dzięki docelowej integracji z wieloma systemami dziedzinowymi administracji publicznej m.in. e-Doręczenia, e-PUAP, KPP pozwoli na osiągniecie istotnej korzyści poprzez oszczędność czasu pracowników administracji publicznej m.in. w wyszukiwaniu adresów na potrzeby cyfrowej korespondencji pomiędzy podmiotami publicznymi.
Ponadto, portale usługowe udostępniające usługi dla obywateli i przedsiębiorców, m.in. biznes.gov.pl, korzystają z zasobów informacyjnych KPP w zakresie danych podmiotów publicznych. Dzięki KPP będzie możliwy dalszy rozwój e-usług realizowanych przez te podmioty, w wyniku czego obywatele i przedsiębiorcy otrzymają dostęp do lepszej jakości obsługi elektronicznej administracji.
Docelowo baza danych gromadzonych w KPP będzie również służyła obywatelom jako źródło danych o instytucjach, w których mogą oni załatwiać swoje sprawy.