W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Komendy Miejskiej Państwowwej Straży Pożarnej w Gliwicach

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.gov.pl/web/kmpsp-gliwice.

Informacja dodatkowa:

Budynek Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach jest wpisany do rejestru zabytków nieruchomości województwa śląskiego („A”) pod numerem A/1469/24 przez Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach

  • Data publikacji strony internetowej: 10 grudnia 2020 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 26 marca 2025 r.
  • Oświadczenie sporządzono dnia: 26 marca 2025 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego.

Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych

Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków. W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB. Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie. Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących. Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych. Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:
zmiana wielkości czcionki
zmiana kontrastu
oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach
Ułatwienia dostępu – Pomoc
Zmiana rozmiaru strony Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
Firefox, Chrome, Internet Explorer:
[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
Opera: [SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok [-] aby pomniejszyć widok

Poprzez stronę internetową dostępny jest tłumacz online języka migowego. Tłumacz online nie wymaga obecności w Komendzie.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej:

  • mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
  • pochodzą z różnych źródeł
  • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt
  • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji
  • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • brak jest gdzieniegdzie poprawnych opisów alternatywnych fotografii lub grafik znalezionych w serwisie. Dokładamy wszelkich starań by wszyscy redaktorzy byli przeszkoleni w zakresie prawidłowego dodawania treści

Niedostępne treści

  • Część zamieszczonych na stronie publikacji w formie PDF nie jest dostępna cyfrowo
  • Pliki wideo nie posiadają transkrypcji tekstowej
  • Część plików i zdjęć nie jest dostępna cyfrowo
  • Niektóre elementy tekstowe nie mają możliwości zmiany rozmiaru czcionki
  • Obsługa strony z użyciem urządzeń mobilnych może być utrudniona

Wyłączenia

  • Treści, które nie zostały wytworzone przez KM PSP w Gliwicach - multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 r.;
  • dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne opublikowane przed dniem 23 września 2018 r.
  • mapy są wyłączone z obowiązku dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 23 września 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 25 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest st. sekc. Ewelina Janek, adres poczty elektronicznej kmpsp@kmpsp.gliwice.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +47 851 06 00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach, ul. Wrocławska 1, 44-100 Gliwice Wejście główne do Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach jest od ulicy Wrocławskiej 1. Drzwi nie otwierają się automatycznie. Do wejścia głównego prowadzą schody, brak pochylni i podjazdu. Wejście przez dwuskrzydłowe wymiarowe drzwi otwierane ręcznie. W okolicy budynku Komendy znajduje się miejsce dla osób z niepełnosprawnościami w sferze publicznej w odległości nie przekraczającej 250 m. Przy wejściu umieszczony jest domofon umożliwiający kontakt z sekretariatem, który w zależności od potrzeb przy pomocy wyznaczonych pracowników, zapewni niezbędną pomoc. Przemieszczanie po budynku Komendy Miejskiej PSP w Gliwicach odbywa się w asyście pracownika Komendy Miejskiej PSP, który odbiera gości z holu przy wejściu głównym. Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
31.03.2025 14:31 mł. kpt. Michał Koszałka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł. kpt. Michał Koszałka
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 2.0 31.03.2025 14:43 mł. kpt. Michał Koszałka
Deklaracja dostępności 1.0 31.03.2025 14:31 mł. kpt. Michał Koszałka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP