JEDNOSTKA RATOWNICZO-GAŚNICZA NR 1 W KALISZU
Jednostka Ratowniczo – Gaśnicza nr 1, ul Nowy Świat 40-42
Dowódca Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej:
st. kpt. mgr inż. Grzegorz Kuświk
Zastępca dowódcy Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej:
mł. kpt. mgr inż. Andrzej Bartoszewski
tel. /062/ 76-54-260, / (+48) 47 771-76-30
adres e-mail: jrg1kalisz@psp.wlkp.pl
- Organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie walki z pożarami oraz likwidacji miejscowych zagrożeń.
- Dokumentowanie toku pełnienia służby ze szczególnym uwzględnieniem sporządzania informacji z prowadzonych działań ratowniczych.
- Wykonywanie pomocniczych czynności w czasie klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń, gdy działaniami kierują inne służby.
- Wykonywanie podstawowych czynności ratowniczych w obszarze chronionym oraz w ramach odwodów operacyjnych.
- Wykonywanie specjalistycznych czynności ratowniczych w obszarze chronionym oraz w ramach odwodów operacyjnych.
- Przygotowanie własnych sił i środków do wypełniania zadań ratowniczych na przydzielonym obszarze chronionym.
- Współdziałanie z innymi służbami ratowniczymi na przydzielonym obszarze działania w zakresie doskonalenia likwidacji zdarzeń.
- Rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych, poznawanie własnego terenu działania, w tym udział w ćwiczeniach na obiektach.
- Realizowanie zajęć sportowych dla strażaków pełniących służbę w JRG.
- Prowadzenie doskonalenia zawodowego.
- Udział w aktualizacji:
a) stanu gotowości operacyjnej,
b) procedur ratowniczych,
c) dokumentacji operacyjnej. - Udział w przygotowaniu analiz z działań ratowniczych.
- JRG nr 1 specjalizuje się w zakresie ratownictwa wysokościowego.
- Powierzchnia obszaru chronionego - 713,64 km2.
- Liczba mieszkańców w obszarze chronionym – 144 880 osób.
miasta:
- Kalisz w granicach administracyjnych (za wyłączeniem obszaru własnego działania określonego dla JRG nr 2),
- Koźminek,
- Stawiszyn.
gminy:
- Blizanów,
- Ceków,
- Stawiszyn,
- Lisków,
- Koźminek,
- Mycielin,
- Żelazków
GBA-Rt 2,5/29 Volvo FL – średni samochód ratowniczo-gaśniczy, zbiornik z 2500 l wody, zbiornik z 250 l środka pianotwórczego, autopompa dwuzakresowa o wydajności 2900 l/min - 8 bar, 400l/min - 40 bar. Silnik o mocy 285 KM, podwozie 4x4, zabudowa nadwozia "BOCAR", kabina 1+1+4.
GBA 3/24/4,5 Renault D16 – średni samochód ratowniczo-gaśniczy, zbiornik z 3000 l wody, zbiornik z 300 l środka pianotwórczego, autopompa o wydajności 2400 l/min. Silnik o mocy 273 KM, podwozie 4x4, zabudowa nadwozia "MOTO-TRUCK", kabina 1+1+4.
GCBA-Rt 5/32 Scania P410 – samochód ciężki, ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Scania. Pojemność zbiornika wodnego to 5000 l, a zbiornika pianotwórczego 700 l. Wydajność autopompy wynosi 3200 l/min, 400l/min - 40 bar, wyposażony w system piany sprężonej. Silnik o mocy 410 KM, podwozie 4x4, zabudowa nadwozia PW "BOCAR", kabina 1+1+4,
GBA-Rt 3/25 Renault D16 – średni samochód ratowniczo-gaśniczy, zbiornik z 3000 l wody, zbiornik z 300 l środka pianotwórczego, autopompa o wydajności 2500 l/min. Silnik o mocy 273 KM, podwozie 4x4, zabudowa nadwozia "STOLARCZYK", kabina 1+1+4.
SD-37 Mercedes-Benz Atego - Samochód specjalny z drabiną mechaniczną, wysuw przęseł: 37 m, załoga: 1 + 2, napęd: 4x2. Wyposażenie: Zestaw ratownictwa wysokościowego, aparaty powietrzne nadciśnieniowe FENZY, agregat prądotwórczy, armatura wodna, nosze do mocowania na koszu.
GCBM 25/16 Man TGS 18.470 – ciężki samochód gaśniczy cysterna, zbiornik wody 25000 litrów, motopompa Tohatsu o wydajności 1600 l/min, kabina 1+1, napęd 4x4
SLRWys Ford Ranger - samochód przeznaczony dla specjalistycznej grupy ratownictwa wysokościowego działającej przy JRG nr 1. Posiada napęd 4x4 oraz silnik o mocy 150 KM. Jest wyposażony w sprzęt do działań z zakresu ratownictwa wysokościowego na poziomie specjalistycznym
SLRr Volkswagen Amarok - pojazd wyposażony w silnik TDI poj. 3,0 o mocy 163 KM. Używany w jednostce do drobnych miejscowych zagrożeń, również jako operacyjny dla d-ców JRG
PPł – Przyczepa z łodzią aluminiową płaskodenną - maksymalne obciążenie 560 kg lub 5 osób, silnik o mocy 20 KM MARINER-JET strugowodny, służy do przewozu nurków i innego sprzętu ratowniczego
SAMOCHODY KM PSP KALISZ
SLOp Renault Trafic - pojazd wyposażony w silnik o mocy 120 KM. Używany w jednostce do przewozu ratowników na miejsce akcji.
SLDiŁ Mercedes Sprinter - samochód dowodzenia i łączności jest przeznaczony do zapewnienia łączności na potrzeby kierującego działaniami w czasie prowadzenia dużych akcji ratowniczych. Wyposażony jest w najnowocześniejsze urządzenia łączności radiowej i sprzęt teleinfotrmatyczny
SLOp Dacia Sandero - pojazd wyposażony w silnik o mocy 90 KM. Używany w jednostce do przewozu ratowników na miejsce akcji.
SLOp Dacia Duster - pojazd wyposażony w silnik o mocy 90 KM. Używany w jednostce do przewozu ratowników na miejsce akcji.
SLKw Iveco Daily - pojazd wyposażony w silnik o mocy 175 KM. Używany w jednostce jako pojazd kwatermistrzowski. Samochód wyposażony jest w półelektryczny samozaładowczy wózek paletowy, w pełni zautomatyzowany, o udźwigu do 950 kg.
SLOp Skoda Superb - pojazd wyposażony w silnik o mocy 260 KM. Używany w jednostce do przewozu ratowników na miejsce akcji.