Rejestry i ewidencje
Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
oraz sposoby i zasady udostępniania danych w nich zawartych
W Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Koszalinie prowadzone są następujące rejestry i ewidencje:
· rejestr korespondencji wychodzącej i przychodzącej,
· rejestr skarg i wniosków,
· rejestr wydanych delegacji służbowych,
· ewidencja pieczęci i stempli,
· ewidencja kontroli zewnętrznych - „ Książka kontroli zewnętrznych”,
· ewidencja wydanych legitymacji służbowych,
· ewidencja wyjść w godzinach służbowych,
· rejestry dokumentów archiwalnych,
· ewidencja wydanych upoważnień do prowadzenia pojazdów służbowych,
· rejestr kart mundurowych,
· ewidencja odzieży specjalnej i ekwipunku osobistego,
· ewidencja sprzętu i przedmiotów indywidualnego użytkowania,
· ewidencja środków trwałych i pozostałych środków nietrwałych,
· ewidencja przeglądów technicznych i okresowych sprzętu silnikowego,
· ewidencja okresowych kart pracy pojazdów oraz kart pracy sprzętu pływającego i sprzętu silnikowego,
· ewidencja pojazdów,
· rejestr faktur,
· ewidencja zdarzeń,
· ewidencja jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych wchodzących w skład krajowego systemu ratowniczo – gaśniczego i poza systemem,
· ewidencja wydanych poleceń wyjazdu,
· ewidencja wyszkolenia funkcjonariuszy Komendy Miejskiej PSP i druhów jednostek OSP z terenu powiatu,
· ewidencja badań lekarskich,
· rejestr rzeczoznawców ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych na terenie województwa zachodniopomorskiego,
· rejestr ABI.
Archiwum Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej
w Koszalinie
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Koszalinie prowadzi archiwum zakładowe na podstawie Instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz zasad postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej stanowiącej załącznik do Decyzji Nr 17 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 22 kwietnia 2009 r. w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz zasad postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej (Dz. Urz. KG PSP z 2009, Nr 1 poz.13).
Zasób archiwum Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Koszalinie stanowią materiały i dokumentacja niearchiwalna powstająca w związku z działalnością komendy.
Podstawową dokumentacją ewidencjonującą zasoby archiwalne stanowią:
- spisy zdawczo-odbiorcze,
- rejestr spisów zdawczo-odbiorczych,
- rejestr kart udostępniania akt,
- karty udostępniania akt,
- ewidencja akt wybrakowania - protokoły brakowania akt kat. BC.
Udostępnianie akt
Dokumentację udostępnia się:
- na miejscu w archiwum zakładowym,
- przez jej wypożyczenia,
- w postaci kopii.
Akta na zewnątrz udostępnia się na podstawie pisemnego zgłoszenia zainteresowanego
Zgłoszenie powinno zawierać:
- nazwę jednostki organizacyjnej oraz imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości oraz adres do korespondencji osoby ubiegającej się o udostępnianie akt;
- wskazanie tytułu akt lub określenie tematu, którego one dotyczą;
- określenie celu udostępnienia akt;
- proponowany sposób udostępnienia akt.
Szczegółowe zasady udostępniania materiałów i dokumentacji niearchiwalnej zawarte są w rozdziale VI - „Udostępnianie akt” w Instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz zasad postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej.
- Pierwsza publikacja:
- 22.01.2021 10:50 sekc. Piotr Kabata
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Samodzielne stanowisko ds. BHP
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Rejestry i ewidencje | 1.0 | 22.01.2021 10:50 sekc. Piotr Kabata |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP