Sekcja ds. organizacji i kadr
§ 13. Do zadań sekcji ds. organizacji i kadr należy w szczególności:
- w zakresie spraw organizacji:
- realizowanie zadań z zakresu planowania i rozliczania pracy komendy miejskiej;
- organizowanie i obsługa odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta miejskiego;
- opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji
i wytycznych komendanta miejskiego, a także prowadzenie zbioru głównego aktów prawnych oraz zawartych porozumień; - prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie miejskiej;
- organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
- przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy miejskiej;
- opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy miejskiej;
- organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy miejskiej;
- realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg
i wniosków dla komendy miejskiej a także sprawozdawczości w tym zakresie; - prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta miejskiego;
- prowadzenie terminarza spotkań, narad i odpraw oraz spraw do załatwienia;
- ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie miejskiej;
- integracja środowiska służbowego oraz kształtowanie etyki zawodowej poprzez m.in.:
a) organizowanie okolicznościowych uroczystości i spotkań,
b) prowadzenie spraw dotyczących ceremoniału pożarniczego podczas uroczystości służbowych;
- kształtowanie kontaktów zewnętrznych poprzez:
a) organizowanie współpracy międzynarodowej w zakresie zadań realizowanych przez PSP,
b) uzgadnianie udziału przedstawicieli kierownictwa komendy miejskiej
c) w uroczystościach i spotkaniach zewnętrznych,
- prowadzenie korespondencji okolicznościowej.
- w zakresie spraw kadrowych:
- realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej komendanta miejskiego;
- przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie miejskiej;
- opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy
w komendzie miejskiej; - opracowywanie propozycji zmian etatowych wewnątrz organizacyjnych komendy miejskiej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
- prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy miejskiej;
- sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej strażaków
i pracowników cywilnych komendy miejskiej; - prowadzenie aktualnych baz danych dotyczących strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy miejskiej w zakresie spraw osobowych;
- prowadzenie spraw dotyczących dyscypliny służby i pracy w komendzie miejskiej;
- prowadzenie spraw związanych z ewidencją i sprawozdawczością statystyczną oraz planowaniem w zakresie spraw kadrowych.
- w zakresie spraw archiwizacji:
- wprowadzenie archiwum komendy miejskiej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów;
- udostępnianie dokumentów archiwalnych po uzyskaniu zgody komendanta miejskiego lub osoby przez niego upoważnionej;
- brakowanie dokumentów archiwalnych zgodnie z przepisami w tym zakresie;
- sporządzanie sprawozdawczości w zakresie spraw archiwalnych;
- ustalanie normatywów wyposażenia w zakresie archiwum komendy miejskiej.
- w zakresie pomocy prawnej:
- zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 09.12.2020 16:48 sekc. Piotr Kabata
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Samodzielne stanowisko ds. BHP
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja ds. organizacji i kadr | 2.0 | 09.12.2020 16:49 sekc. Piotr Kabata |
Sekcja ds. organizacji i kadr | 1.0 | 09.12.2020 16:48 sekc. Piotr Kabata |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP