Stan przyjmowanych spraw, kolejność ich załatwiania, rozstrzygnięcia
W Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Koszalinie sprawy przyjmowane i załatwiane są zgodnie z obowiązującą Instrukcją Kancelaryjną. Korespondencję przyjmuje sekretariat i rejestruje ją ilościowo w dzienniku korespondencyjnym. Następnie sekretariat przekazuje Komendantowi Miejskiemu PSP za pośrednictwem sekretariatu następującą korespondencję:
• adresowaną imiennie do komendanta,
• dotyczącą organizacji, zakresu działania i zasad funkcjonowania urzędu,
• skargi i wnioski dotyczące działalności urzędu i jego pracowników,
• protokoły i zalecenia pokontrolne z kontroli przeprowadzonych w urzędzie przez organy nadrzędne lub inne organy kontrolne.
Komendant przeglądając korespondencję:
• decyduje, którą korespondencję załatwia osobiście ,
• pozostałą korespondencję przekazuje do załatwienia właściwym naczelnikom wydziałów, kierownikom sekcji, dowódcom JRG bądź samodzielnym stanowiskom pracy komendy z adnotacją dotyczącą sposobu i terminu załatwienia sprawy.
• umieszcza dyspozycję dotyczącą aprobaty załatwienia sprawy bądź podpisania czystopisu.
Naczelnicy wydziałów, kierownicy sekcji, dowódcy JRG i samodzielne stanowiska pracy przeglądają korespondencję:
• adresowaną do nich imiennie,
• zawierającą ponaglenie i interwencję,
• wymagającą osobistego przyjęcia do wiadomości, zajęcia stanowiska lub wydania wstępnych poleceń dotyczących sposobu ich załatwienia.
Jeżeli korespondencja dotyczy spraw wchodzących w zakres działania różnych komórek organizacyjnych Komendy lub pracowników, przekazuje się ją komórce lub pracownikowi, do którego należy załatwienie sprawy w podstawowym zakresie.
Komendant Miejski PSP wydaje decyzje administracyjne:
a) w I instancji:
• w sprawach kadrowych dotyczących strażaków i pracowników cywilnych komendy,
• w sprawach usunięcia nieprawidłowości w zakresie przepisów przeciwpożarowych,
• w sprawie niedopuszczania do użytku istniejących obiektów budowlanych.
Komendant Miejski wydaje opinie w sprawach przekazywania obiektów do użytkowania.
Komendant Miejski PSP rozpatruje:
• skargi w szczególności na zaniedbanie lub nianależyte wykonanie zadań przez pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw,
• wnioski w sprawie ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokojenia potrzeb ludności,
• petycje dotyczące wykonywanych zadań z zakresu administracji publicznej.
Terminy załatwiania i rozstrzygania spraw
a) wszelkie sprawy (w tym sprawy, które rozstrzygane są w drodze decyzji - nie będących decyzjami administracyjnymi w rozumieniu kodeksu postępowania administracyjnego, zarządzenia, rozkazy, wytyczne, instrukcje itp.) wpływające do Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej załatwiane są bez zbędnej zwłoki,
b) jeżeli sprawa zgodnie z kodeksem postępowania administacyjnego jest sprawą o charakterze indywidualnym rozstrzyganą w drodze decyzji administracyjnej to jest załatwiana w następujących terminach:
• niezwłocznie, jeżeli jest rozstrzygana w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
• w terminie 1 miesiąca od dnia wszczęcia postępowania jeżeli sprawa wymaga postępowania wyjaśniającego,
• w terminie 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania jeżeli sprawa jest szczególnie skomplikowana,
c) petycje, skargi i wnioski są załatwiane bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 1 miesiąca od dnia ich wniesienia. Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby są zawiadamiani o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień - a także o stanie rozpatrzenia skargi w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia lub przekazania właściwej osobie do rozpatrzenia.
d) odpowiedzi na skargi wniesione, których przedmiotem są działania lub bezczynność Komendanta Miejskiego PSP sporządza się w terminie 30 dni od dnia otrzymania odpisu skargi.
Do terminów powyższych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie, a także w przypadku zwłoki z przyczyn niezależnych od organu pracownik właściwy do załatwienia sprawy zawiadamia strony, podając przyczyny zwłoki i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy. Na niezałatwienie sprawy w terminie strona może złożyć zażalenie do Zachodniopomorskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Szczecinie. Komendant uznając zażalenie za uzasadnione, wyznacza dodatkowy termin załatwienia sprawy oraz zarządza wyjaśnienie przyczyn i ustalenie osób winnych niezałatwienia sprawy w terminie, a w razie potrzeby także podjęcie środków zapobiegających naruszaniu terminów załatwiania spraw w przyszłości.
Ponadto pracownik, który z nieuzasadnionych przyczyn nie załatwił sprawy w terminie lub nie dopełnił obowiązku powiadomienia stron o wyznaczeniu nowego terminu albo nie załatwił sprawy w dodatkowym terminie podlega odpowiedzialności porządkowej lub dyscyplinarnej albo innej odpowiedzialności przewidzianej w przepisach prawa.
- Pierwsza publikacja:
- 22.01.2021 10:49 sekc. Piotr Kabata
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Samodzielne stanowisko ds. BHP
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Stan przyjmowanych spraw, kolejność ich załatwiania, rozstrzygnięcia | 1.0 | 22.01.2021 10:49 sekc. Piotr Kabata |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP