W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Termomodernizacja budynków Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Koszalinie

Przedmiotem przedsięwzięcia jest głęboka termomodernizacja budynków Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Koszalinie z siedzibą przy ul. Strażackiej 8; 75-738 Koszalin , realizowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w ramach Poddziałania 1.3.1 Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej, Działanie 1.3 Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach, Oś Priorytetowa I Zmniejszenie emisyjności gospodarki,

Tytuł projektu: "Poprawa efektywności energetycznej obiektów Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Koszalinie"

Wartość kwalifikowana projektu: 2 849 591,17 PLN

Wkład funduszy Europejskich /85% /: 2 422 152,49

Cel projektu:
Zamierzeniem projektu jest głęboka i kompleksowa termomodernizacja energetyczna z wymianą oświetlenia na energooszczędne typu LED budynków Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Koszalinie przy ul. Strażackiej 8. Realizacja zamierzenia projektowego pozwoli na osiągnięcie celu głównego, którym jest zwiększenie efektywności energetycznej sektora publicznego (w tym zmniejszenie emisyjności) oraz obniżenie energochłonności użytkowanych obiektów.

Zakres projektu:

1) Ocieplenie ścian zewnętrznych kondygnacji

2) Ocieplenie ścian zewnętrznych poniżej poziomu gruntu (cokołu)

3) Ocieplenie ścian zewnętrznych szczytowych

4) Ocieplenie stropodachu z użyciem styropapy i granulatu z wełny mineralnej

5) Montaż nowych drzwi zewnętrznych

6) Montaż nowych okien z PCV i naświetli dachowych

7) Modernizacja źródła ciepła.: montaż nowej kotłowni z kotłami gazowymi kondensacyjnymi w systemie kaskadowym

8) Wymiana instalacji c.o. rozprowadzającej i grzejników wraz z montażem zaworów termostatycznych

9) Modernizacja instalacji c.w.u.

10) Modernizacja oświetlenia wewnętrznego

PLANOWANE EFEKTY:

Produkty projektu:

1. Liczba zmodernizowanych energetycznie budynków – 2 szt.

2. Powierzchnia użytkowa budynków poddanych termomodernizacji – 3 172,3 m²

3. Liczba zmodernizowanych źródeł ciepła – 1 szt.

Rezulataty projektu:

1. Szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych (CI) o 207,99 ton równoważnika CO2.

2. Zmniejszenie zużycia energii pierwotnej o 1 051 380,56 kWh//rok.

3. Zmniejszenie zużycia energii końcowej o 3 110,08 GJ/rok.

4. Ilość zaoszczędzonej energii elektrycznej – 53,20 MWh/rok.

5. Ilość zaoszczędzonej energii cieplnej – 2 918,57 GJ/rok

MECHANIZM ZAPOBIEGAJĄCY POTENCJALNYM NADUŻYCIOM

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Koszalinie z siedzibą przy ul. Strażackiej 8; 75-738 Koszalin, będąc Beneficjentem Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020, oś priorytetowa I Zmniejszenie emisyjności gospodarki, poddziałania 1.3.1, realizując projekt "Poprawa efektywności energetycznej obiektów Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Koszalinie" jest zobowiązany dokumentami programowymi do poinformowania, że został wdrożony:

Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie wystąpienia potencjalnych nieprawidłowości lub nadużyć finansowych.

Program został opracowany i udostępniony przez Instytucję Zarządzającą i stanowi narzędzie informatyczne umożliwiające przekazanie informacji o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości lub nadużycia finansowego w szczególności poprzez:

1) specjalny adres e-mail: nadużycia.POIS@mir.gov.pl

 lub

2) elektroniczny system zgłoszeń za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej: www.pois.gov.pl/nieprawidlowosci

{"register":{"columns":[]}}