W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

GBARt 2/16 Mercedes

 Zdjęcie przedstawia widok samochodu na tle garaży JRG 1GBARt 2/16 Mercedes - to najmłodszy pojazd w taborze JRG 1. Auto zostało zakupione w ramach projektu „Usprawnienie systemu ratownictwa w transporcie kolejowym – etap I". Pojazdów w takiej konfiguracji wykonano jedynie 8 dla JRG z całej Polski. Pojazd wyposażony jest w standardowy zbiornik na wodę o pojemności 2015 l, zbiornik środka pianotwórczego o pojemności 215 oraz zbiornik na środek pianotwórczy typu SPS – 105 litrów. Pojazd wykonany został na podwoziu firmy Mercedes z zastosowaniem najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, w szczególności dot. minimalizacji emisji spalin (norma EURO 6). Moc silnika 299 KM i automatyczna skrzynia biegów sprawiają, iż pomimo dość dużych gabarytów pojazdu oraz napędu 4x4 autem w specyficznej i wąskiej zabudowie Śródmieścia, porusza się stosunkowo łatwo, również promień skrętu nie odbiega od aut typowo miejskich. Prócz standardowego wyposażenia obejmującego armaturę wodno-pianową, agregat prądotwórczy, zestaw hydrauliczny, zestaw PSP R1, sprzet oświetleniowy, aparaty ODO, w samochodzie tym znalazły zastosowanie najnowocześniejsze systemy gaśnicze dostępne na rynku. Mowa tu o systemie gaśniczo-tnącym znanym w Polsce pod nazwą COBRA oraz systemie piany sprężonej CAFS. Pierwszy z nich szeroko zastosowanie znalazł w krajach skandynawskich, umożliwia on przebicie się przez materiał dowolnego rodzaju i grubości dzięki zastosowaniu specjalnej dyszy podającej punktowo strumień wody pod cieśnieniem ok. 300 barów wyrzucany z prędkością 720 km/h, w połączeniu ze środkiem ścierającym. Po przebiciu się do wnętrza np. miejsc trudnodostępnych podawana jest mgła wodna o laboratoryjnie dobranych średnicy kropli, tak aby uzyskać maksymalny efekt gaśniczy (natychmiastowe obniżenie temperatury przy pożarach wewnętrznych). Z kolei CAFS jest skrótem od Compressed-Air-Foam-System, a oznacza system wytwarzania piany przy pomocy sprężonego powietrza. Ze względu na zawartość sprężonego powietrza strumień środka gaśniczego zawiera skumulowaną energię. Dzięki temu strumień piany ma lepszy zasięg, środek gaśniczy nie paruje już na granicy ognia a podawany jest na zarzewie ogniska. Przyczynia się to do szybszego ugaszenia pożaru przy niskim wyparowywaniu wody. Dzięki dobrej przyczepności i zwilżeniu efekt gaszenia jest długotrwały.

{"register":{"columns":[]}}