W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Koordynator ds. dostępności

Komendant Miejski PSP w Łodzi , w związku realizacją ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) wyznaczył w Komendzie Miejskiej PSP w Łodzi : 

1. Panią st. kpt. Annę Krzętowską do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności,

2. Pana kpt. Łukasza Górczyńskiego do pełnienia funkcji zastępcy koordynatora do spraw dostępności.

Do zadań koordynatorów ds. dostępności należy:

  • wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Komendę,
  • przygotowanie i koordynacja wdrożenia przez Komendę planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy,
  • monitorowanie działalności Komendy w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Dane kontaktowe:

1. Pani st. kpt. Anna Krzętowska: 42 61 63 034, a.sala@lodzkie.straz.gov.pl

2. Pan kpt. Łukasz Górczyński: 42 61 63 029, l.gorczynski@lodzkie.straz.gov.pl

Uwagi o dostepności cyfrowej proszę kierować na adres e-mail: Łukasz Górczyński - oficer prasowy KM PSP w Łodzi l.gorczynski@lodzkie.straz.gov.pl lub tel. 42 61 63 029.

Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich

Inne dane kontaktowe do Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi – https://www.gov.pl/web/kmpsp-lodz/kontakt/

Komenda Miejska PSP w Łodzi
ul. Zgierska 47
91-446 Łódź 

 

Wnioski o zapewnienie dostępności

Od 6 września 2021 r. każdy obywatel może poinformować podmiot publiczny o braku jego dostępności w wymiarze architektonicznym i informacyjno – komunikacyjnym. Osoby ze szczególnymi potrzebami lub ich przedstawiciele ustawowi będą mogli także złożyć wnioski i skargi, o których mowa w rozdziale 4 ustawy.

Jeśli osoba ze szczególnymi potrzebami wymaga zapewnienia dostępności, aby załatwić swoją sprawę urzędową w danym podmiocie publicznym lub skorzystać z jego usług - będzie mogła złożyć wniosek o zapewnienie dostępności.

Natomiast jeśli:

  1. pomimo wniesienia wniosku podmiot publiczny nie zapewni dostępności w przeciągu 14 dni i nie poinformuje, że potrzebuje na to więcej czasu,
  2. podmiot publiczny poinformuje, że potrzebuje więcej czasu, ale nie zapewni dostępności (ma maksymalnie 2 miesiące na zapewnienie dostępności),
  3. podmiot publiczny odmówi zapewnienia dostępności (nawet jeśli zapewni dostęp alternatywny)

- będzie można złożyć skargę na brak dostępności do Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON). 

Na wniesienie skargi osoba ze szczególnymi potrzebami ma 30 dni od upływu terminu, w którym podmiot publiczny miał zapewniać dostępność po złożeniu ww. wniosku (14 dni, lub maksymalnie 2 miesiące). Wnosząc wniosek i skargę trzeba spełnić wymagania formalne np. podać dane kontaktowe, czy wskazać konkretne bariery, które utrudniły lub uniemożliwiły dostępność. Szczegółowe wymagania formalne opisano w art. 30 ust. 3 i art. 32 ust. 3 ustawy.

Materiały

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Wniosek​_o​_zapewnienie​_dostępności​_cyfrowej.docx 0.02MB
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej
Wniosek​_o​_zapewnienie​_dostępności​_architektonicznej​_i​_komunikacyjno-informacyjnej.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
02.12.2020 11:39 Łukasz Górczyński
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Łukasz Górczyński
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Koordynator ds. dostępności 12.0 21.11.2024 11:29 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 11.0 21.11.2024 09:28 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 10.0 05.05.2023 14:38 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 9.0 02.03.2023 14:54 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 8.0 23.02.2022 12:07 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 7.0 04.05.2021 13:05 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 6.0 01.04.2021 10:40 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 5.0 01.04.2021 10:24 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 4.0 11.02.2021 14:52 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 3.0 22.01.2021 11:04 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 2.0 22.12.2020 14:16 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 1.0 02.12.2020 11:39 Łukasz Górczyński

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}