W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Tekst odczytywalny maszynowo

24.09.2021

Informacja o zakresie działalności Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Łomży

 

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Łomży kieruje pracą komendy przy pomocy Zastępcy Komendanta Miejskiego oraz naczelników i kierowników komórek organizacyjnych.

Do zadań komendanta należy:

1) kierowanie komendą miejską Państwowej Straży Pożarnej,

2) organizowanie jednostek ratowniczo-gaśniczych,

3) organizowanie na obszarze powiatu krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego,

4) dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze powiatu poprzez swoje stanowisko kierowania,

5) kierowanie jednostek organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej z obszaru powiatu do akcji ratowniczych i humanitarnych poza granicę państwa, na podstawie wiążących Rzeczpospolitą Polską umów i porozumień międzynarodowych,

6) analizowanie działań ratowniczych prowadzonych na obszarze powiatu przez podmioty krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego,

7) organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczej,

8) współdziałanie z komendantem gminnym ochrony przeciwpożarowej, jeżeli komendant taki został zatrudniony w gminie,

8a) współdziałanie z komendantem gminnym związku ochotniczych straży pożarnych,

9) rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń,

10) opracowywanie planów ratowniczych na obszarze powiatu,

11) nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych,

12) wykonywanie zadań z zakresu ratownictwa,

13) wstępne ustalanie przyczyn oraz okoliczności powstania i rozprzestrzeniania się pożaru oraz miejscowego zagrożenia,

14) organizowanie szkolenia i doskonalenia pożarniczego,

15) szkolenie członków ochotniczych straży pożarnych,

16) inicjowanie przedsięwzięć w zakresie kultury fizycznej i sportu z udziałem podmiotów krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze powiatu,

17) wprowadzanie podwyższonej gotowości operacyjnej w komendzie miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w sytuacji zwiększonego prawdopodobieństwa katastrofy naturalnej lub awarii technicznej, których skutki mogą zagrozić życiu lub zdrowiu dużej liczby osób, mieniu w wielkich rozmiarach albo środowisku na znacznych obszarach, oraz w przypadku wystąpienia i utrzymywania się wzmożonego zagrożenia pożarowego.

 

Do zadań komendanta miejskiego Państwowej Straży Pożarnej ponadto należy:

1) współdziałanie z zarządem oddziału powiatowego związku ochotniczych straży pożarnych,

2) przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej ochotniczych straży pożarnych na obszarze powiatu, pod względem przygotowania do działań ratowniczych,

3) realizowanie zadań wynikających z innych ustaw.

Co między innymi załatwisz w komendzie:

  • zgłosisz zakończenie budowy,
  • zgłosisz wykonanie i uruchomienie instalacji fotowoltaicznej,
  • uzyskasz zaświadczenie o działaniach ratowniczych,
  • zgłosisz próbną ewakuację,
  • zgłosisz imprezę masową,
  • uzyskasz opinię w sprawie bezpieczeństwa pożarowego.

Aby załatwić sprawę w komendzie możesz:

  1. wysłać pismo na adres: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej ul. Gen. Władysława Sikorskiego 48/94, 18-400 Łomża,
  2. dostarczyć pismo osobiście do sekretariatu Komendy,
  3. wysłać pismo za pomocą platformy e-PUAP: /kmpsplomza/skrytka
  4. wysłać skan pisma na adres: kmpsplo@straz.lomza.pl
  5. wysłać pismo faksem na numer: 47 711 74 09.
{"register":{"columns":[]}}