Skargi i wnioski
Skargi i wnioski można:
- Przesłać listownie, na adres:
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Opolu, ul. Głogowska 24, 45-315 Opole. - Przesłać faksem, na numer: 47 861 79 31
- Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP (w wyszukiwarce należy wpisywać: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Opolu).
- Przesłać elektronicznie na adres mailowy: kmsekret@kmpsp.opole.pl
- Doręczyć osobiście do Sekretariatu Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu ul. Głogowska 24, 45-315 Opole, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
- Złożyć ustnie do protokołu w Sekretariacie Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu, ul. Głogowska 24, 45-315 Opole, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. Osoby zainteresowane złożeniem skargi do protokołu proszone są o przesłanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat skargi. Zgłoszenia mogą być składane w formach wskazanych w pkt 1-5.
Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.
II Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek:
Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.
Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.
W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Opolu, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.
Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości” Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Opolu lub skierowana do wielu adresatów – bez wskazania oczekiwań wobec Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Opolu – po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.
III Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu
Kierownictwo Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 14:00 do 16:00.
Osoby zainteresowane proszone są o składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie przedmiot sprawy.
Zgłoszenia mogą być składane listownie, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP lub na adres mailowy: kmsekret@kmpsp.opole.pl a także doręczone osobiście do Sekretariatu Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu.
Zgłoszenie można uzupełnić o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.
Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania.
O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.
IV Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi i wnioski w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:
- działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.);
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności przez Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Opolu.
Informacji szczegółowych w zakresie organizacji przyjmowania skarg i wniosków udziela Sekretariat Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu, telefonicznie pod numerem 47 861 79 00.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. Dz.U. 2002 nr 5 poz. 46
- Pierwsza publikacja:
- 09.12.2020 22:27 Grzegorz Domaracki
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 7.0 | 07.07.2023 10:20 Grzegorz Domaracki |
Skargi i wnioski | 6.0 | 26.06.2023 12:50 Grzegorz Domaracki |
Skargi i wnioski | 5.0 | 20.06.2023 20:43 Grzegorz Domaracki |
Skargi i wnioski | 4.0 | 30.03.2022 12:17 Grzegorz Domaracki |
Skargi i wnioski | 3.0 | 30.03.2022 12:16 Grzegorz Domaracki |
Skargi i wnioski | 2.0 | 28.06.2021 11:19 Agnieszka Winnicka |
Skargi i wnioski | 1.0 | 09.12.2020 22:27 Grzegorz Domaracki |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP