W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski można: 

  1. Przesłać listownie, na adres:
    Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Opolu, ul. Głogowska 24, 45-315 Opole.
  2. Przesłać faksem, na numer: 47 861 79 31
  3. Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP (w wyszukiwarce należy wpisywać: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Opolu).
  4. Przesłać elektronicznie na adres mailowykmsekret@kmpsp.opole.pl
  5. Doręczyć osobiście do Sekretariatu Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu ul. Głogowska 24, 45-315 Opole, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
  6. Złożyć ustnie do protokołu w Sekretariacie Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu, ul. Głogowska 24, 45-315 Opole, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. Osoby zainteresowane złożeniem skargi do protokołu proszone są o przesłanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat skargi. Zgłoszenia mogą być składane w formach wskazanych w pkt 1-5.

Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.

II Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek:

Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.

Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.

W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Opolu, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.

Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości” Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Opolu lub skierowana do wielu adresatów – bez wskazania oczekiwań wobec Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Opolu – po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.

III Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu

Kierownictwo Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu przyjmuje w sprawach skarg i wniosków  w każdy poniedziałek w godzinach od 14:00 do 16:00.

Osoby zainteresowane proszone są o składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie przedmiot sprawy.

Zgłoszenia mogą być składane listownie, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP lub na adres mailowy: kmsekret@kmpsp.opole.pl  a także doręczone osobiście do Sekretariatu Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu.

Zgłoszenie można uzupełnić o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.

Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania.

O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.

IV Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi i wnioski w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:

  • działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.);
  • rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)

Przedmiotem  skargi  może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem  wniosku  mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności przez Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Opolu.

Informacji szczegółowych w zakresie organizacji przyjmowania skarg i wniosków udziela Sekretariat Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu, telefonicznie pod numerem 47 861 79 00.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. Dz.U. 2002 nr 5 poz. 46

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
09.12.2020 22:27 Grzegorz Domaracki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 7.0 07.07.2023 10:20 Grzegorz Domaracki
Skargi i wnioski 6.0 26.06.2023 12:50 Grzegorz Domaracki
Skargi i wnioski 5.0 20.06.2023 20:43 Grzegorz Domaracki
Skargi i wnioski 4.0 30.03.2022 12:17 Grzegorz Domaracki
Skargi i wnioski 3.0 30.03.2022 12:16 Grzegorz Domaracki
Skargi i wnioski 2.0 28.06.2021 11:19 Agnieszka Winnicka
Skargi i wnioski 1.0 09.12.2020 22:27 Grzegorz Domaracki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}