W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zaświadczenie o zdarzeniu

Informacje na temat wydawania zaświadczeń ze zdarzeń, w których brały udział jednostki Państwowej Straży Pożarnej w Siedlcach lub Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu powiatu siedleckiego.
 

Zaświadczenie o pożarze lub innym miejscowym zagrożeniu (np. wypadek) może uzyskać każda pełnoletnia osoba (będąca właścicielem / uczestnikiem zdarzenia), która zgłosi się ze stosownym podaniem do Komendy Miejskiej PSP w Siedlcach.

Zaświadczenia wydawane są w jednym egzemplarzu w terminie do 7 dni.

Materiały

Wniosek dot.wydania zaświadczenia o zdarzeniu
Zaświadczenie​_o​_zdarzeniu.doc 0.04MB

 

Osoba składająca wniosek powinna posiadać dokument potwierdzający wniesienie opłaty skarbowej na konto Urzędu Miasta Siedlce w wysokości 17 zł, zgodnie z treścią Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, chyba że na podstawie ustawy jest z tej opłaty zwolniona.

Zwalnia się od opłaty skarbowej m.in.:

- jednostki budżetowe;
- jednostki samorządu terytorialnego;
- organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa;
- osoby fizyczne prowadzące czynną ochronę gatunkową oraz osoby fizyczne, których gospodarstwo rolne, leśne lub rybackie narażone jest na szkody wyrządzane przez gatunki zwierząt chronionych nieobjęte odszkodowaniem Skarbu Państwa – wyłącznie w zakresie przedmiotów opłaty skarbowej związanych z ochroną przyrody.

 

Udzielanie informacji odnośnie okoliczności szkody dla zakładów ubezpieczeniowych.

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Siedlcach udziela nieodpłatnie zakładom ubezpieczeniowym informacji o zdarzeniach na podstawie art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej, który stanowi, że sądy, prokuratura, Policja oraz inne organy i instytucje, na wniosek zakładu ubezpieczeń, w zakresie zadań przez ten zakład ubezpieczeń wykonywanych i w celu ich wykonania, w związku z wypadkiem lub zdarzeniem będącym podstawą ustalania odpowiedzialności, udzielają informacji o stanie sprawy oraz udostępniają zebrane materiały, jeżeli są one niezbędne do ustalenia okoliczności tych wypadków i zdarzeń losowych oraz wysokości odszkodowania lub świadczenia.

Zakład ubezpieczeń ma obowiązek, na żądanie ubezpieczonego, uposażonego lub uprawnionego z umowy ubezpieczenia lub poszkodowanego, udostępnić posiadane przez siebie informacje związane z wypadkiem lub zdarzeniem będącym podstawą ustalenia jego odpowiedzialności oraz ustalenia okoliczności wypadków i zdarzeń losowych, jak również wysokości odszkodowania lub świadczenia.

 

{"register":{"columns":[]}}