Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Skierniewicach
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Skierniewicach.
- Data publikacji strony internetowej: 2020-12-10
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-31
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Część filmów nie posiada napisów dla osób głuchych i słabosłyszących – filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Napisy będą stopniowo dodawane do starszych filmów.
Brak jest gdzieniegdzie poprawnych opisów alternatywnych fotografii lub grafik znalezionych w serwisie. Dokładamy wszelkich starań by wszyscy redaktorzy byli przeszkoleni w zakresie prawidłowego dodawania treści.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-11-25
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich – link poniżej.
Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
- W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
- Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
- Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
- Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:
- zmiana wielkości czcionki
- zmiana kontrastu
- oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach
Ułatwienia dostępu – Pomoc
Zmiana rozmiaru strony
Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
Firefox, Chrome, Internet Explorer:
[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
Opera:
[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok
W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje: „Klawisze dostępności”, „Wersja tekstowa” i „Wersja kontrastowa”.
Dostępność architektoniczna
Informacje dla osób z niepełnosprawnościami niezbędne do wejścia i wjazdu na teren Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Skierniewicach przy Alei Rataja 4 |
|
Wizyta gości w siedzibie Komendy |
Każda wizyta musi zostać poprzedzona wcześniejszą informacją telefoniczną lub mailową celem zgłoszenia do służby dyżurnej. Pomieszczenie służby dyżurnej znajduje się od strony placu przylegającego do Alei Rataja 4. |
Wejście i wjazd na teren Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Skierniewicach przy Alei Rataja 4 |
Wejście i wjazd na teren KM PSP odbywa się w asyście wyznaczonego pracownika KM PSP, który odbiera gości z pomieszczenia służby dyżurnej przy wejściu i kieruję do wyznaczonego miejsca spotkania . |
Winda |
W budynku brak windy dla osób niepełnosprawnych, istnieje podjazd do pomieszczenia służby dyżurnej dla wózków inwalidzkich. |
Toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych |
Brak w budynku toalety przystosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych. |
- Dla interesantów dostępne jest wejście dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową
- Domofon jest umieszczony w widocznym miejscu, po stronie klamki, blisko wejścia, jest w kontrastujących kolorach względem tła na którym się znajduje.
- Obsługa interesantów odbywa się w budynku Komendy Miejskiej PSP
w Skierniewicach, jest do tego wyznaczone specjalne pomieszczenie.
- Parking dla osób z niepełnosprawnością znajduje się przy budynku Komendy Miejskiej PSP w Skierniewicach.
- Na piętra budynku prowadzą schody, brak windy.
- W budynku dostępna pętla indukcyjna do obsługi osób słabosłyszących. Istnieje możliwość skorzystania z usług wideotłumacza-online.
- Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Justyna Kwiecień - starszy technik w wydziale organizacyjno-technicznym adres poczty elektronicznej j.kwiecien@lodzkie.straz.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 46 833 36 11. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Skierniewicach
- Adres: 96-100 Skierniewice
Al. Rataja 4 - E-mail: skierniewice@lodzkie.straz.gov.pl
- Telefon: 46 833 36 11
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Materiały
Raport o stanie zapewnienia dostępnościRaport_o_stanie_zapewnienia_dostępności.pdf 0.11MB Plan działania KM PSP Skierniewice
Plan_działania_KM_PSP_Sk-ce.pdf 0.11MB
- Pierwsza publikacja:
- 25.11.2020 13:19 Bartłomiej Wójcik
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- st. kpt. Bartłomiej Wójcik
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 22.0 | 31.03.2023 15:27 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 21.0 | 31.03.2023 15:25 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 20.0 | 31.03.2023 10:41 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 19.0 | 31.03.2023 10:34 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 18.0 | 18.01.2023 14:09 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 17.0 | 13.12.2022 08:15 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 16.0 | 13.12.2022 08:11 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 15.0 | 28.03.2022 08:15 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 14.0 | 08.09.2021 12:06 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 13.0 | 08.09.2021 09:44 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 12.0 | 06.09.2021 15:52 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 11.0 | 06.09.2021 15:48 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 10.0 | 26.08.2021 08:50 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 9.0 | 26.08.2021 08:47 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 8.0 | 27.07.2021 20:27 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 7.0 | 31.03.2021 06:41 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 6.0 | 29.03.2021 17:03 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 5.0 | 25.01.2021 12:35 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 4.0 | 25.01.2021 12:31 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 3.0 | 04.12.2020 09:31 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 2.0 | 04.12.2020 09:30 Bartłomiej Wójcik |
Deklaracja dostępności | 1.0 | 25.11.2020 13:19 Bartłomiej Wójcik |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP