Struktura
Organizację i funkcjonowanie Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Skierniewicach określają:
- statuty powiatów: skierniewickiego ziemskiego i skierniewickiego grodzkiego,
- regulamin organizacyjny zatwierdzony przez Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi.
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej stanowi aparat pomocniczy Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej.
Terenem działania komendy miejskiej jest obszar powiatów: grodzkiego skierniewickiego i ziemskiego skierniewickiego.
Siedzibą komendy miejskiej jest miasto Skierniewice.
Komenda miejska w Skierniewicach jest zakwalifikowana do IV kategorii komend powiatowych (miejskich) Państwowej Straży Pożarnej.
Wydział operacyjno - kontrolno – rozpoznawczy
Symbol: MRZ
Nr telefonu: (0-46) 833-36-11 wew. tonowy 403, 405, 413
Naczelnik wydziału - p. o. st. kpt. Bartłomiej Wójcik (b.wojcik@lodzkie.straz.gov.pl)
Do zadań wydziału operacyjnego należy w szczególności:
- w zakresie spraw operacyjnych:
- analizowanie stanu zabezpieczenia operacyjnego na obszarze powiatu oraz przygotowanie komendy miejskiej do organizacji działań ratowniczych, w tym w czasie nadzwyczajnych zagrożeń, katastrof lub klęsk żywiołowych, a także nadzór nad prawidłowością prowadzenia akcji ratowniczych;
- opracowywanie planów ratowniczych i ich bieżąca aktualizacja;
- przyjmowanie zgłoszeń o wystąpieniu zdarzeń niebezpiecznych i dysponowanie niezbędnych sił i środków do ich likwidacji, ewentualnie przekierowywanie zgłoszeń do właściwych służb;
- koordynacja działań ratowniczych lub kierowanie siłami i środkami zaangażowanymi
w działania ratownicze na obszarze powiatu; - przygotowywanie dokumentacji w sprawach dotyczących tworzenia, przekształcania lub likwidacji jednostek ochrony przeciwpożarowej i jednostek ratowniczo – gaśniczych;
- analizowanie stanu wyposażenia jednostek ratowniczo - gaśniczych i innych jednostek ksr-g oraz przedstawianie wniosków w tym zakresie;
- zapewnienie funkcjonowania stanowiska kierowania, ustalanie potrzeb w zakresie jego wyposażenia w sprzęt i urządzenia umożliwiające dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami ksr-g na obszarze działania oraz umożliwiające współpracę
z Wojewódzkim Stanowiskiem Koordynacji Ratownictwa; - sporządzanie analiz i wniosków z działań ratowniczych prowadzonych przez jednostki ksr-g, prowadzenie ewidencji zaistniałych zdarzeń oraz wydawanie niezbędnych zaświadczeń;
- współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania a także systemów alarmowania na obszarze działania oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania;
- przygotowywanie projektów umów zawieranych z jednostkami ochrony przeciwpożarowej, innymi służbami, inspekcjami, strażami, instytucjami oraz podmiotami, które dobrowolnie zgodziły się współpracować w akcjach ratowniczych;
- nadzorowanie gotowości operacyjnej jrg oraz innych podmiotów ksr-g, analizowanie gotowości operacyjno - technicznej na podstawie raportów dobowych oraz prowadzonych kontroli, a także przedstawienie wniosków w tym zakresie;
- przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej jrg oraz OSP na obszarze powiatu pod względem przygotowania do działań ratowniczych;
- przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych, współdziałanie
w zakresie operacyjnego zabezpieczenia powiatów sąsiednich; - koordynowanie prac w zakresie funkcjonowania ksr-g;
- prowadzenie ewidencji jednostek wchodzących w skład ksr-g na obszarze działania;
- nadzór nad organizacją oraz uzgadnianie sposobów połączenia systemu monitoringu pożarowego z komendą miejską,
- bieżące informowanie rzecznika prasowego komendanta miejskiego o szczególnych zdarzeniach, odnotowanych w powiecie i postępie akcji ratowniczych;
- prowadzenie spraw w zakresie informatyki w komendzie miejskiej – zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi w tym zakresie;
- planowanie systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania a także systemów alarmowania na obszarze działania komendy miejskiej oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania;
- nadzór oraz analizowanie potrzeb technicznych i sprzętowych oraz wdrażanie systemów łączności dla potrzeb komendy miejskiej, a także do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz ich alarmowania i dysponowania
w obszary chronione; - zapewnienie ciągłego funkcjonowania instalacji telefonicznej i łączności bezprzewodowej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy miejskiej;
- współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności;
- analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek organizacyjnych straży pożarnych na obszarze działania komendy miejskiej;
- koordynowanie prac z zakresu organizacji, funkcjonowania i nadzoru łączności jednostek ksr-g na obszarze działania komendy miejskiej;
- planowanie i wdrażanie w jednostkach ksr-g na obszarze działania komendy miejskiej nowoczesnych technik łączności;
- sporządzanie informacji i analiz z zakresu organizacji łączności;
- w zakresie spraw kontrolno-rozpoznawczych:
- rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń poprzez przeprowadzanie czynności kontrolno-rozpoznawczych;
- współpraca z organami Policji, Prokuratury, Nadzoru Budowlanego, Inspekcji Pracy oraz organami administracji i innymi instytucjami w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
- inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu;
- opracowywanie i aktualizacja katalogu i mapy zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń;
- opracowywanie projektów decyzji i postanowień w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
- analizowanie przyczyn pożarów zaistniałych na terenie miasta i powiatu, w tym nieprawidłowości, które przyczyniły się do ich powstania oraz rozprzestrzeniania się;
- opracowywanie opinii dotyczących bezpieczeństwa pożarowego budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz imprez masowych;
- organizowanie i prowadzenie działalności informacyjnej w zakresie upowszechniania
i przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych; - rozpoznawanie możliwości i warunków prowadzenia działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej;
- przygotowywanie projektu stanowiska komendanta miejskiego w sprawie przekazywania do użytku obiektów budowlanych;
- przeprowadzanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej w odniesieniu do poszczególnych rodzajów budynków, innych obiektów budowlanych oraz terenów;
- wykonywanie zadań w stosunku do zakładów o zwiększonym i dużym ryzyku
w zakresie zapobiegania poważnym awariom przemysłowym w oparciu o ustawę prawo ochrony środowiska; - wdrażanie w działalności kontrolno-rozpoznawczej nowych wymagań zawartych
w znowelizowanych przepisach techniczno - budowlanych, o ochronie przeciwpożarowej oraz Polskich Normach dotyczących bezpieczeństwa pożarowego; - nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych na terenie działania komendy miejskiej;
- opracowywanie zestawień obejmujących wyniki kontroli przestrzegania przepisów przeciwpożarowych oraz kontroli działań zapobiegających poważnym awariom przemysłowym;
- nadzór nad organizacją oraz uzgadnianie sposobów połączenia systemu monitoringu pożarowego z komendą;
- w zakresie spraw rzecznika prasowego:
- organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno-promocyjnej komendy miejskiej przez rzecznika prasowego;
- w zakresie spraw ochrony informacji niejawnych:
- pełnienie funkcji Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji Niejawnych zwanego
"Pełnomocnikiem Ochrony Informacji Niejawnych”;
- zapewnienie wymaganej ochrony informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przesyłanych oraz systemów i sieci teleinformatycznych;
- kontrolowanie stanu ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów
w tym zakresie; - opracowywanie i nadzorowanie realizacji planów w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- planowanie i prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;
Wydział organizacyjno - kwatermistrzowski
Symbol: MOT
Nr telefonu: (0-46) 833-36-11 wew. tonowy 404 i 414
Naczelnik Wydziału - bryg. Marek Zdun (m.zdun@lodzkie.straz.gov.pl)
Do zadań wydziału organizacyjno – kwatermistrzowskiego należy w szczególności:
- w zakresie spraw organizacyjnych:
- realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy miejskiej;
- prowadzenie archiwum komendy miejskiej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów
i brakowania dokumentów; - organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
- prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta miejskiego;
- ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie miejskiej;
- w zakresie spraw kwatermistrzowskich:
- administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy miejskiej, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie;
- opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
- dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania komendy miejskiej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
- prowadzenie spraw inwentaryzacji majątku;
- likwidowanie zbędnych rzeczowych składników majątku;
- sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy miejskiej;
- prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy miejskiej, zawinionych przez kierowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez dowódców jrg i kierowników komórek organizacyjnych komendy miejskiej;
- systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów i ustalenie z komórką właściwą ds. operacyjnych priorytetów w tym zakresie;
- realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków
z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł; - prowadzenie rozliczeń i dokumentacji dotyczącej transportu samochodowego;
- planowanie systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania a także systemów alarmowania na obszarze działania komendy miejskiej oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania;
- realizacja obowiązków określonych ustawą z dnia 6 lipca 1982 roku o radcach prawnych (Dz. U. z 2020 r. poz.75) – tj. świadczenie pomocy prawnej urzędowi komendanta miejskiego a w szczególności udzielanie porad prawnych, sporządzanie opinii prawnych oraz występowanie przed sądami i urzędami – zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy miejskiej;
- prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej majątku;
- bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości analitycznej w zakresie rachuby płac;
- prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej strażaków i socjalnej emerytów komendy miejskiej;
- bieżąca współpraca z ZUS, Urzędem Skarbowym, bankiem, KW PSP w Łodzi oraz innymi instytucjami w zakresie egzekucji sądowych i administracyjnych;
- sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i statystycznej w zakresie rachuby płac;
- w zakresie spraw bhp:
- prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
- sporządzanie i przedstawianie komendantowi miejskiemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
- prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
- przedstawianie komendantowi miejskiemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
- ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
- współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności
w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników; - uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta miejskiego, komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy;
- w zakresie spraw obronnych:
- prowadzenie spraw w zakresie organizowania, koordynowania i nadzorowania nad przygotowaniami obronnymi w komendzie miejskiej;
- prowadzenie kancelarii niejawnej;
- koordynowanie realizacji zadań obronnych;
- w zakresie spraw ochrony danych osobowych:
- prowadzenie spraw związanych z pełnieniem funkcji Specjalisty Ochrony Danych
w komendzie miejskiej.
Stanowisko d/s finansów
Symbol: MF
sekc. mgr Marta Ciężka (m.ciezka@lodzkie.straz.gov.pl)
Nr telefonu: (0-46) 833-36-11 wew. tonowy 401
Do zadań stanowiska ds. finansów należy w szczególności:
- prowadzenie gospodarki finansowej komendy zgodnie z obowiązującymi zasadami,
a w szczególności:
- składanie zapotrzebowań na środki finansowe;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi finansów publicznych i zasad realizacji budżetu;
- zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę miejską;
- przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
- zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;
- opracowywanie projektów planów dochodów i wydatków budżetowych oraz planów finansowych w zakresie gospodarki pozabudżetowej;
- prowadzenie rachunkowości komendy miejskiej zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności:
- bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości syntetycznej w zakresie środków budżetowych jak i środków pozabudżetowych;
- prowadzenie bieżącej analizy wykorzystania przydzielonych rocznych limitów finansowych i składanie stosownych korekt;
- prowadzenie kontroli wewnętrznej w zakresie prawidłowości sporządzania i legalności prowadzonej dokumentacji finansowej;
- sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i statystycznej w zakresie gospodarki finansowej;
- bieżąca współpraca z ZUS, Urzędem Skarbowym, PZU, Urzędem Miasta, bankiem, KW PSP w Łodzi oraz innymi instytucjami w zakresie egzekucji sądowych
i administracyjnych; - opracowanie i bieżąca aktualizacja instrukcji obiegu dokumentów księgowych oraz sprawowanie nadzoru nad jej przestrzeganiem;
- bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości analitycznej w zakresie rozrachunków z dostawcami i odbiorcami.
Jednostka Ratowniczo - Gaśnicza
Symbol: MJRG
Nr telefonu: (0-46) 833-36-11 wew. tonowy 311, 312 i 320
Dowódca Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej - mł. bryg. Mariusz Naguszewski (m.naguszewski@lodzkie.straz.gov.pl)
Do zakresu działania jednostki ratowniczo – gaśniczej należy w szczególności:
- organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie walki z pożarami oraz likwidacji miejscowych zagrożeń;
- dokumentowanie toku pełnienia służby ze szczególnym uwzględnieniem sporządzania informacji z prowadzonych działań ratowniczych;
- wykonywanie pomocniczych czynności w czasie klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń, gdy działaniami kierują inne służby;
- wykonywanie podstawowych czynności ratowniczych w obszarze chronionym oraz
w ramach odwodów operacyjnych; - przygotowanie własnych sił i środków do wypełniania zadań ratowniczych na przydzielonym obszarze chronionym;
- współdziałanie z innymi służbami ratowniczymi na przydzielonym obszarze działania w zakresie doskonalenia likwidacji zdarzeń;
- rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych, poznawanie własnego terenu działania, w tym organizacja i udział w ćwiczeniach na obiektach;
- realizowanie zajęć sportowych dla strażaków pełniących służbę w jrg;
- prowadzenie doskonalenia zawodowego;
- udział w aktualizacji:
a) stanu gotowości operacyjnej,
b) procedur ratowniczych,
c) dokumentacji operacyjnej; - udział w przygotowaniu analiz z działań ratowniczych;
- zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego na terenie powiatu (miasta) oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy miejskiej;
- inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno-technicznej samochodów i sprzętu silnikowego;
- organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego i innych urządzeń i instalacji technicznych;
- planowanie i organizowanie szkoleń na potrzeby komendy miejskiej i ksr-g na obszarze powiatu (miasta);
- organizowanie szkolenia i doskonalenia specjalistycznego (w tym także medycznego) członków ochotniczych straży pożarnych w zakresie ratownictwa;
- organizowanie obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego wymaganych stosownymi przepisami, prowadzenie okresowej oceny sprawności fizycznej strażaków.
Stanowisko ds. kadr
Symbol: MK
Nr telefonu: (0-46) 833-36-11 wew. tonowy 402
mgr Alicja Zdun (a.zdun@lodzkie.straz.gov.pl)
Do zadań stanowiska ds. kadr należy w szczególności:
- organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta miejskiego;
- opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji
i wytycznych komendanta miejskiego; - prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie miejskiej;
- przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy miejskiej;
- opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy miejskiej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
- realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg
i wniosków dla komendy miejskiej; - realizowanie założeń polityki kadrowo – płacowej komendanta miejskiego;
- przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi
w komendzie miejskiej w tym dowódców jednostek ratowniczo – gaśniczych; - opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy
w komendzie miejskiej; - prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów
i rencistów komendy miejskiej; - sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno - rentowej strażaków
i pracowników cywilnych komendy miejskiej; - realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy miejskiej;
- analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
- prowadzenie spraw dyscypliny służby i pracy;
- prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
- prowadzenie obsługi socjalnej strażaków i pracowników cywilnych komendy miejskiej.
Zgodnie z art. 14 ust. 5 ustawy z dnia 19. lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
koordynatorem ds. dostępności jest
Justyna Kwiecień (46 833 24 66, wew. 400, j.kwiecien@lodzkie.straz.gov.pl)
Materiały
REGULAMIN ORGANIZACYJNY KOMENDY MIEJSKIEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W SKIERNIEWICACHREGULAMIN_ORGANIZACYJNY_KM_PSP_Skierniewice_2020.pdf 0.35MB
- Pierwsza publikacja:
- 25.11.2020 13:18 Bartłomiej Wójcik
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- kpt. Bartłomiej Wójcik
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Struktura | 23.0 | 04.06.2024 12:33 Bartłomiej Wójcik2 |
Struktura | 22.0 | 01.03.2024 12:08 Bartłomiej Wójcik2 |
Struktura | 21.0 | 16.11.2023 15:45 Bartłomiej Wójcik2 |
Struktura | 20.0 | 16.11.2023 12:36 Bartłomiej Wójcik2 |
Struktura | 19.0 | 16.11.2023 09:22 Katarzyna Piszczek |
Struktura | 18.0 | 16.11.2023 08:22 Bartłomiej Wójcik2 |
Struktura | 17.0 | 03.07.2023 14:29 Bartłomiej Wójcik |
Struktura | 16.0 | 01.03.2023 13:29 Bartłomiej Wójcik |
Struktura | 15.0 | 19.05.2022 07:00 Bartłomiej Wójcik |
Struktura | 14.0 | 03.01.2022 14:49 Bartłomiej Wójcik |
Struktura | 13.0 | 26.08.2021 08:56 Bartłomiej Wójcik |
Struktura | 12.0 | 26.03.2021 10:59 Bartłomiej Wójcik |
Struktura | 11.0 | 28.01.2021 08:57 Bartłomiej Wójcik |
Struktura | 10.0 | 28.01.2021 08:52 Bartłomiej Wójcik |
Struktura | 9.0 | 28.01.2021 08:43 Bartłomiej Wójcik |
Struktura | 8.0 | 28.01.2021 08:42 Bartłomiej Wójcik |
Struktura | 7.0 | 27.01.2021 08:29 Bartłomiej Wójcik |
Struktura | 6.0 | 03.12.2020 15:09 Bartłomiej Wójcik |
Struktura | 5.0 | 03.12.2020 12:50 Bartłomiej Wójcik |
Struktura | 4.0 | 03.12.2020 12:48 Bartłomiej Wójcik |
Struktura | 3.0 | 03.12.2020 12:45 Bartłomiej Wójcik |
Struktura | 2.0 | 26.11.2020 10:00 Bartłomiej Wójcik |
Struktura | 1.0 | 25.11.2020 13:18 Bartłomiej Wójcik |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP